Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Αγγελικη Μανδρέκα | 30 Νοεμβρίου 2009, 17:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΘΕΜΑ: Αναγνώριση προϋπηρεσίας μόνιμων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ60-Νηπιαγωγών σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Είναι σαφές ότι το σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών χρειάζεται μεταρύθμιση ώστε να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες της εκπαίδευσης. Οι αλλαγές αυτές όμως πρέπει να γίνουν με προσοχή ώστε να αξιοποιηθεί το εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας όσο το δυνατόν καλύτερα και με πιο αντικειμενικό και αξιοκρατικό τρόπο και να μην υπάρξουν σοβαρές παραλήψεις ή αδικίες. Ένα τέτοιο σημαντικό θέμα ανέκυψε μετά την καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης των νηπίων στα νηπιαγωγεία και αφορά το νομοθετικό κενό σχετικά με την αναγνώριση προϋπηρεσίας μόνιμων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ60-Νηπιαγωγών σε παιδικούς και βρεφοπηπιακούς σταθμούς. Υπάρχει ένας αριθμός νηπιαγωγών απόφοιτων παιδαγωγικών τμημάτων νηπιαγωγών τεταρτοετούς φοίτησης που διορίστηκαν σύμφωνα με το Ν.2190/1994 μέσω ΑΣΕΠ στο Ίδρυμα Βρεφονηπιακών Σταθμών Αθηνών ΙΒΣΑ του Υπουργείου Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων με τα καθήκοντα του Νηπιαγωγού. Μετά την κατάργηση του ΙΒΣΑ οι νηπιαγωγοί αυτοί εργάζονται σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου Παιδικοί Σταθμοί Δήμων, με προσωποπαγείς θέσεις δημοσίου δικαίου. Η τοποθέτηση, η υπηρεσιακή κατάσταση και η εξέλιξη των νηπιαγωγών του ΙΒΣΑ καθώς και η εκπαιδευτική λειτουργία των νηπιαγωγείων, ανήκε στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Το ίδιο συνέβει και στη μεταβατική περίοδο υποχρεωτικής φοίτησης στα νηπιαγωγεία 2007-2008, όπου οι νηπιαγωγοί ανέλαβαν έργο εκπαίδευσης σε παιδικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς αντίστοιχο με αυτό στα δημόσια νηπιαγωγεία. Όμως, η καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο, παρότι ήταν μια θετική εξέλιξη, επέφερε υποβάθμιση της εργασίας των νηπιαγωγών στους παιδικούς σταθμούς αφού με την αποχώρηση των νηπίων περιορίστηκε το κύριο αντικείμενο εργασίας τους, χωρίς να ληφθεί καμία σχετική μέριμνα. Κατ ουσίαν και επί σειράς ετών οι νηπιαγωγοί αυτοί έχουν προσφέρει πολύτιμη και αποκλειστική εργασία σε τμήματα νηπίων ακολουθώντας τα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, έχουν παρακολουθήσει τις νεότερες προσεγγίσεις και τάσεις στην προσχολική εκπαίδευση με σεμινάρια και διαλέξεις και έχουν αποκτήσει πολύχρονη εμπειρία που πρέπει να αξιοποιηθεί. Τώρα αναγκάζονται να έχουν διαφορετικό και υποβαθμισμένο ρόλο χωρίς καμμία αναγνώριση του πρότερου έργου τους. Νομίζω λοιπόν ότι υπάρχουν τα τυπικά αλλά κυρίως τα ουσιαστικά επιχειρήματα για να εφαρμοστεί μια νομοθετική ρύθμιση καθαρά και μόνο για τους μόνιμους νηπιαγωγούς ΠΕ4 των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, ώστε να αναγνωριστεί η εκπαιδευτική τους εμπειρία από το Υπουργείο Παιδείας. Μια τέτοια ρύθμιση θα επιτρέψει τη δυνατότητα οικιοθελούς μεταφοράς υπό προϋποθέσεις ενός μικρού αριθμού νηπιαγωγών που εργάζονται σε παιδικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς στο Υπουργείο Παιδείας, που παρά την αναμενόμενη μείωση του μισθού τους επιθυμούν να συνεχίσουν να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο σε νήπια.