Όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα ήθελα να επισημάνω ότι το νέο Νομοσχέδιο περιλαμβάνει μια κατάφωρη αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών με ακαδημαϊκά προσόντα. Αρχικά, εφόσον στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει σχολή ειδικής αγωγής και ως προσόν πρόσληψης απαιτείται μεταπτυχιακό δίπλωμα, διδακτορικό ή σεμινάριο, συνιστά μέγιστο λάθος η οριζόντια εφαρμογή του Νομοσχεδίου (στην Πρωτοβάθμια αλλά και τη Δευτεροβάθμια Eκπαίδευση) και η πριμοδότηση του βαθμού toy πρώτου πτυχίου. Για ποιο λόγο πρέπει να διαδραματίζει τόσο σημαντικό ρόλο ο βαθμός του πρώτου πτυχίου και μάλιστα με μια τόσο μεγάλη μοριοδότηση;
Πιο συγκεκριμένα, στον κλάδο ΠΕ.02 των φιλολόγων, όπου οι εκπαιδευτικοί προέρχονται από εντελώς διαφορετικές σχολές, με εντελώς διαφορετικό κύκλο σπουδών (π.χ. α) Ελληνική Φιλολογία, β) Ιστορία και Εθνολογία, γ) Φιλοσοφία, Παιδαγωγική, Ψυχολογία, δ) Ιστορία και Αρχαιολογία, ε) Ιστορία, Αρχαιολογία και Κοινωνικών σπουδών, στ) Φιλοσοφικών και Κοινωνικών σπουδών κλπ.,) η μοριοδότηση του βαθμού πτυχίου συνιστά κατάφωρη αδικία εις βάρος των αμιγών σχολών Ελληνικής Φιλολογίας, καθώς στις σχολές αυτές, λόγω των βασικών μαθημάτων (Αρχαία, Λατινικά) είναι αδύνατη η λήψη πτυχίου με υψηλό βαθμό. Με αυτή τη ρύθμιση πριμοδοτούνται οι απόφοιτοι των λοιπών σχολών, στους οποίους η λήψη πτυχίου με υψηλότερη βαθμολογία είναι σαφώς πιο εφικτή, λόγω του γνωστικού τους αντικειμένου (Ψυχολογία, Ιστορία κλπ). Η εφαρμογή αυτή θα προτάξει τους απόφοιτους άλλων τμημάτων και θα αποκλείσει τους απόφοιτους των Ελληνικών Φιλολογιών που αν μη τι άλλο, χωρίς να θέλω να αδικήσω απόφοιτους άλλων τμημάτων, αποτελούν και τους πιο καταρτισμένους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ.02.
Επίσης, αναφορικά με την μοριοδότηση των διδακτορικών τίτλων, θεωρώ πως τα 6 μόρια είναι πολύ λίγα. Πρόκειται για έναν κύκλο σπουδών που διαρκεί 3 χρόνια -το λιγότερο-, δηλαδή 1 χρόνο περισσότερο από τα 2ετή (ή και 1ετή μεταπτυχιακά), και συνεπώς η επιπλέον μοριοδότηση ενός κατόχου διδακτορικού διπλώματος οφείλει να είναι πολύ περισσότερη από τα 3 επιπλέον μόρια που εξασφαλίζει ένας διδάκτορας σε σχέση με ένα κάτοχο μεταπτυχιακού. Ωστόσο, στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να επισημανθεί το εξής: Για ποιο λόγο στους κατόχους διδακτορικού διπλώματος δεν προσμετρώνται και τα 3 μόρια του μεταπτυχιακού, ενώ στους κατόχους των μεταπτυχιακών διπλωμάτων προσμετρώνται τα μόρια των σεμιναρίων; Μήπως ο λόγος είναι για να συνεχίσουν να καταφεύγουν οι εκπαιδευτικοί στα γνωστά σε όλους σεμινάρια, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα επιπλέον πολυπόθητα μόρια;
Η υποτίμηση των ανώτερων ακαδημαϊκών προσόντων (με τη χαμηλή μοριοδότησή τους) και η υπερτίμηση του πρώτου πτυχίου στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση οδηγούν στην απαξίωση όσων έχουν μεταπτυχιακές σπουδές ή διδακτορικό δίπλωμα και στην πρόταξη εκπαιδευτικών με σεμινάρια και υψηλό βαθμό πρώτου πτυχίου. Αυτός επιθυμούμε να είναι ο τρόπος στελέχωσης της ειδικής αγωγής και η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με ακαδημαϊκά προσόντα;
Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.
Όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα ήθελα να επισημάνω ότι το νέο Νομοσχέδιο περιλαμβάνει μια κατάφωρη αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών με ακαδημαϊκά προσόντα. Αρχικά, εφόσον στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει σχολή ειδικής αγωγής και ως προσόν πρόσληψης απαιτείται μεταπτυχιακό δίπλωμα, διδακτορικό ή σεμινάριο, συνιστά μέγιστο λάθος η οριζόντια εφαρμογή του Νομοσχεδίου (στην Πρωτοβάθμια αλλά και τη Δευτεροβάθμια Eκπαίδευση) και η πριμοδότηση του βαθμού toy πρώτου πτυχίου. Για ποιο λόγο πρέπει να διαδραματίζει τόσο σημαντικό ρόλο ο βαθμός του πρώτου πτυχίου και μάλιστα με μια τόσο μεγάλη μοριοδότηση; Πιο συγκεκριμένα, στον κλάδο ΠΕ.02 των φιλολόγων, όπου οι εκπαιδευτικοί προέρχονται από εντελώς διαφορετικές σχολές, με εντελώς διαφορετικό κύκλο σπουδών (π.χ. α) Ελληνική Φιλολογία, β) Ιστορία και Εθνολογία, γ) Φιλοσοφία, Παιδαγωγική, Ψυχολογία, δ) Ιστορία και Αρχαιολογία, ε) Ιστορία, Αρχαιολογία και Κοινωνικών σπουδών, στ) Φιλοσοφικών και Κοινωνικών σπουδών κλπ.,) η μοριοδότηση του βαθμού πτυχίου συνιστά κατάφωρη αδικία εις βάρος των αμιγών σχολών Ελληνικής Φιλολογίας, καθώς στις σχολές αυτές, λόγω των βασικών μαθημάτων (Αρχαία, Λατινικά) είναι αδύνατη η λήψη πτυχίου με υψηλό βαθμό. Με αυτή τη ρύθμιση πριμοδοτούνται οι απόφοιτοι των λοιπών σχολών, στους οποίους η λήψη πτυχίου με υψηλότερη βαθμολογία είναι σαφώς πιο εφικτή, λόγω του γνωστικού τους αντικειμένου (Ψυχολογία, Ιστορία κλπ). Η εφαρμογή αυτή θα προτάξει τους απόφοιτους άλλων τμημάτων και θα αποκλείσει τους απόφοιτους των Ελληνικών Φιλολογιών που αν μη τι άλλο, χωρίς να θέλω να αδικήσω απόφοιτους άλλων τμημάτων, αποτελούν και τους πιο καταρτισμένους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ.02. Επίσης, αναφορικά με την μοριοδότηση των διδακτορικών τίτλων, θεωρώ πως τα 6 μόρια είναι πολύ λίγα. Πρόκειται για έναν κύκλο σπουδών που διαρκεί 3 χρόνια -το λιγότερο-, δηλαδή 1 χρόνο περισσότερο από τα 2ετή (ή και 1ετή μεταπτυχιακά), και συνεπώς η επιπλέον μοριοδότηση ενός κατόχου διδακτορικού διπλώματος οφείλει να είναι πολύ περισσότερη από τα 3 επιπλέον μόρια που εξασφαλίζει ένας διδάκτορας σε σχέση με ένα κάτοχο μεταπτυχιακού. Ωστόσο, στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να επισημανθεί το εξής: Για ποιο λόγο στους κατόχους διδακτορικού διπλώματος δεν προσμετρώνται και τα 3 μόρια του μεταπτυχιακού, ενώ στους κατόχους των μεταπτυχιακών διπλωμάτων προσμετρώνται τα μόρια των σεμιναρίων; Μήπως ο λόγος είναι για να συνεχίσουν να καταφεύγουν οι εκπαιδευτικοί στα γνωστά σε όλους σεμινάρια, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα επιπλέον πολυπόθητα μόρια; Η υποτίμηση των ανώτερων ακαδημαϊκών προσόντων (με τη χαμηλή μοριοδότησή τους) και η υπερτίμηση του πρώτου πτυχίου στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση οδηγούν στην απαξίωση όσων έχουν μεταπτυχιακές σπουδές ή διδακτορικό δίπλωμα και στην πρόταξη εκπαιδευτικών με σεμινάρια και υψηλό βαθμό πρώτου πτυχίου. Αυτός επιθυμούμε να είναι ο τρόπος στελέχωσης της ειδικής αγωγής και η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με ακαδημαϊκά προσόντα; Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.