• Σχόλιο του χρήστη 'Θανάσης Νταγιάκης' | 30 Νοεμβρίου 2009, 18:06

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, Οι απαιτήσεις που εμφανίστηκαν στην εποχή μας για μια αποδεδειγμένη αποτελε-σματικότητα και ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς και η απαίτηση για λογο-δοσία από μέρους των εκπαιδευτικών οργανισμών και μονάδων, έρχονται ως αποτέλεσμα κυρίως: α. των νέων εξελίξεων και των ερευνητικών δεδομένων στην παιδαγωγική, στην ψυχολο-γία και στην εκπαιδευτική τεχνολογία κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, β. και της απαίτησης από μέρους των μαθητών, των γονιών τους και της ευρύτε¬ρης κοινω-νίας για βελτίωση της ποιότητας στην παρεχόμενη Εκπαί¬δευση. Ολοένα και περισσότερο γίνεται αποδεκτό ότι η αλλαγή της οργανωσιακής κουλ-τούρας, βασικός άξονας της οποίας είναι η ανάπτυξη μορφών ηγεσίας, ικανών να διασφα-λίσουν και να «ενδυναμώσουν» τη δημιουργικότητα του ανθρώπινου δυναμικού, κατατάσ-σεται στους βασι¬κούς συντελεστές της ποιοτικά αναβαθμισμένης και παιδαγωγικά ολο-κληρω¬μένης, παρεχόμενης εκπαίδευσης. Βασική παραδοχή της αποτελεσματικότερης εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η ιδέα της «ενδυνάμωσης» του έργου της. Η «ενδυ¬νάμωση» του εκπαιδευτικού αποτελέσματος ως ανθρωποκεντρική πολιτική έχει δύο σκέλη. Το ένα σκέλος της αποτελεί η «μεταχείριση» του ανθρώπινου εκπαιδευτι¬κού δυνα-μικού, ώστε με την κατάλληλη παρακίνηση να διαδραματίσει αποφασιστικό ρόλο στην α-ναβάθμιση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος και το άλλο σκέλος χαρακτηρίζεται από την προσπάθεια για τη διέγερση της φαντασίας και την ανταμοιβή της δημιουργικής σκέψης και προσπάθειας, όταν αυτή μετουσιώνεται σε μετρήσιμο αποτέλεσμα, δηλαδή ανάπτυξη δημιουργικών στελεχών. Το στοιχείο της ικανότητας για ανάπτυξη δημιουργικών στελεχών, δη¬λαδή για α-νταπόκριση στον αναβαθμισμένο ρόλο που συνεπάγεται η «ενδυ¬νάμωση», είναι το πιο δύ-σκολο στοιχείο κατά την προσπάθεια υλοποίησης της ιδέας αυτής και εκείνο που ευθύνεται σε ένα μεγάλο ποσοστό για την εφαρμογή της ιδέας «ενδυνάμωσης».Λόγοι της δυσκολίας είναι κυρίως η απαίτηση από άτομα που έχουν επι¬λεγεί, εκπαιδευτεί, εργαστεί και αξιολο-γηθεί μέσα σε ένα παλαιό σύστημα αξιών και απαιτήσεων, να αλλάξουν άρδην και να λει-τουργήσουν διαφορε¬τικά. Στο πλαίσιο αυτό πιστεύουμε ότι στο βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό του Υπουρ-γείου θα πρέπει να βρίσκεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ότι είναι όντως «επιτακτική η ανάγκη να θεσπιστεί ένα διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα κρίσης και επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, το οποίο θα πρέπει να τύχει της μεγαλύτερης δυνατής αποδοχής. Ένα σύστημα το οποίο θα περιέχει και συνέντευξη, οποιασδήποτε μορ-φής, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί από αντικειμενικότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε τα παρακάτω κριτήρια επιλογής: 1. Καθιέρωση γραπτής δοκιμασίας τύπου ΑΣΕΠ (120 ερωτήσεις πολλαπλής επιλο-γής με τις οποίες θα ελέγχονται οι γνώσεις των υποψηφίων σε θέματα νομοθεσίας, διοίκησης, διαχείρισης σχολικών προβλημάτων και παιδαγωγικής). Να βαθμολο-γείται κάθε σωστή απάντηση με 0,1. 2. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ • σχετικό με την εκπαίδευση: 5 μονάδες • άλλα θέματα: 4 μονάδες ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ • σχετικό με την εκπαίδευση: 4 μονάδες • άλλα θέματα:3 μονάδες ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ: 3 μονάδες ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΑΕΙ: 2 μονάδες ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΑΤΕΙ:1,5 μονάδα Πέρα από το δεύτερο το κάθε πτυχίο ΑΕΙ που κατέχει ο υποψήφιος να μοριοδοεί-ται με 1,5 μονάδα. ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ (Να μοριοδοείται η κάθε ξένη γλώσσα ξεχωριστά που γνωρί-ζει ο υποψήφιος) • Ανώτατο επίπεδο: 1,5 μονάδα • Μεσαίο επίπεδο: 1 μονάδα • Βασικό επίπεδο: 0,5της μονάδας ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ ΤΠΕ • Πιστοποίηση Επιπέδου Ι (ΚτΠ): 1 μονάδα • Πιστοποίηση Επιπέδου ΙΙ (ΚτΠ): 1 μονάδα 3. Προϋπηρεσία(0,2 της μονάδας για κάθε έτος πέρα από την απαιτούμενη εκπαιδευ-τική υπηρεσία) : Βασική προϋπόθεση στη διαδικασία επιλογής να ’ναι η δεκαετής διδακτική προϋπηρεσία ώστε να μην αποκλείονται οι νέοι και ικανοί συνάδελφοι από θέσεις διοικητικών στελεχών εκπαίδευσης. Το χρονικό διάστημα αυτό το θεω-ρούμε ικανό ώστε τα υποψήφια στελέχη της εκπαίδευσης, τα οποία έχουν ως τε-λικό στόχο τη διοίκηση και τη διαχείριση του εκπαιδευτικού ανθρώπινου δυναμι-κού, ώστε να βελτιωθεί το παρεχόμενο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο, απαιτείται σημαντική εμπειρία και από τη σχολική τάξη. Η προηγούμενη εμπειρία των στελε-χών εκπαίδευσης να μην μοριοδοτηθεί, διότι ως σήμερα δεν έχει αξιολογηθεί η θη-τεία τους και οι επιλογές τους χαρακτηρίστηκαν ελάχιστα ή καθόλου αντικειμενι-κές. 4. ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ Συγγραφή βιβλίων σχετικά με την εκπαίδευση που έχουν λάβει ISBN.(1 μονάδα για κάθε βιβλίο). Συγγραφή άρθρων σχετικά με την εκπαίδευση σε περιοδικά. παιδαγωγικού προ-βληματισμού (0,25 της μονάδας για κάθε άρθρο . Δημοσίευση ανακοινώσεων και εισηγήσεων σε πρακτικά συνεδρίων και ημερί-δων(0,25 της μονάδας για κάθε δημοσίευση) 5. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ Διδασκαλία σε ΑΕΙ-ΑΤΕΙ Για κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο αυτοτελούς διδασκαλίας μαθημάτων που έχουν σχέση με τις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ 0,50 της μονάδας. Συμμετοχή σε συνέδρια Για κάθε πιστοποιημένη συμμετοχή σε συνέδρια ως ακροατής: 0,02 της μονάδας Για κάθε πιστοποιημένη συμμετοχή σε συνέδρια και ημερίδες ως εισηγητής: 0,05 της μονάδας 6. ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα (1 μονάδα για κάθε πρόγραμμα) Συμμετοχή σε εθνικά δίκτυα (0,5 της μονάδας για κάθε πρόγραμμα) Συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα (0,25 της μονάδας για κάθε πρόγραμμα) Θανάσης Νταγιάκης Εκπαιδευτικός ΠΕ70