Για την ειδικότητα ΠΕ 23 των Ψυχολόγων.
Θα ήθελα να παρακαλέσω να επανεξεταστεί το θέμα της μοριοδότησης ορισμένων μεταπτυχιακών. Θα ήθελα να επισημάνω ότι υπάρχει το Μεταπτυχιακό Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία. Διαρκεί 3 ακαδημαϊκά έτη, εισάγονται σε αυτό 15 άτομα κάθε δύο χρόνια μετά από εξαιρετικά απαιτητικές εξετάσεις. Η πρακτική άσκηση έχει διάρκεια 2.500 ώρες (3 ημέρες την εβδομάδα στο 2ο έτος και 5 ημέρες την εβδομάδα στο 3ο έτος). Πολλοί από εμάς που έχουμε φοιτήσει στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό, τουλάχιστον το ένα έτος της πρακτικής άσκησης την έχουμε ολοκληρώσει σε Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα ή σε Παιδοψυχιατρικά τμήματα δημόσιων Νοσοκομείων. Επομένως, έχουμε αποκτήσει γνώσεις που σχετίζονται με τη διάγνωση, τη διαφοροδιάγνωση της ψυχοπαθολογίας των παιδιών και των εφήβων, καθώς και με τη θεραπεία-παρέμβαση. Παράλληλα, μέσα στο πρόγραμμα σπουδών, μπορεί να δει κάποιος ότι για ένα ολόκληρο έτος γίνεται εκπαίδευση στη χορήγηση και ερμηνεία πολλών ψυχομετρικών εργαλείων μεταξύ των οποίων διδάσκονται και αυτά που είναι κατάλληλα για παιδιά και εφήβους. Ειδικότερα, το Πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στην κατάρτιση στελεχών-ειδικών σε θέματα Κλινικής Ψυχολογίας, δηλαδή, σε μεθόδους πρόληψης και αξιολόγησης-διάγνωσης με ψυχοτεχνικά μέσα, καθώς και σε μεθόδους παρέμβασης σε άτομα, οικογένειες και ομάδες που παρουσιάζουν ψυχικές δυσλειτουργίες και διαταραχές. (ΦΕΚ 305, τ. Β’/7/5/1996 και ΦΕΚ 8871, τ.Β’ αρ.φυλ.415/26/3/2007). Πιστεύω ότι ο Κλινικός ψυχολόγος εκπαιδεύεται για να μπορεί να ασκεί το έργο του σε όλους τους πληθυσμούς. Είναι καλό να θυμόμαστε ότι σε πλαίσια όπως είναι τα ΚΕΔΔΥ και οι ΕΔΕΑΥ, ο ψυχολόγος καθημερινά βρίσκεται σε επικοινωνία και με ενήλικους όπως είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί και όχι μόνο με παιδιά. Γνωρίζουμε όλοι, πόσο ευαίσθητοι είναι οι γονείς όταν το παιδί τους αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα και πόσο απαραίτητο είναι ο Ψυχολόγος να μπορεί κάθε στιγμή να επιστρατεύει τις κατάλληλες δεξιότητες προκειμένου να τους βοηθήσει και να τους κατευθύνει κατάλληλα.
Πρέπει όμως να υπογραμμίσω ότι υπάρχουν μεταπτυχιακά που έχουν τον τίτλο της Κλινικής Ψυχολογίας αλλά όχι της ειδίκευσης. Διαρκούν συνήθως ένα έτος και γίνονται στο εξωτερικό. Σε αυτές τις χώρες υπάρχουν και τα μεταπτυχιακά ειδίκευσης τα οποία διαρκούν τουλάχιστον 3 χρόνια. Δεν είναι το ίδιο με αυτά που διαρκούν ένα έτος.
Αυτό το αναφέρω σε περίπτωση που μοριοδοτηθεί και το Μεταπτυχιακό Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία. Πιστεύω ότι είναι άδικο να παίρνουν τα ίδια μόρια δύο μεταπτυχιακά επειδή απλά και μόνο έχουν τον ίδιο τίτλο ενώ έχουν πάρα πολλές διαφορές.
Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο οι αρμόδιοι που αποφασίζουν για τα κριτήρια της ειδικότητας ΠΕ 23 των Ψυχολόγων να εξετάσουν και να συγκρίνουν τα προγράμματα σπουδών των μεταπτυχιακών ειδίκευσης της Σχολικής Ψυχολογίας και της Κλινικής Ψυχολογίας. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί το Μεταπτυχιακό της Σχολικής Ψυχολογίας μοριοδοτείται αποκλειστικά και μόνον αυτό ή γιατί πέρυσι δημιουργήθηκε ο κύριος πίνακας και ο επικουρικός.
Τέλος, θεωρώ ότι είναι άδικο να μοριοδοτούνται τα σεμινάρια επιμόρφωσης και να μην μοριοδοτούνται μεταπτυχιακά όπως αυτό που περιγράφω παραπάνω.
Σας ευχαριστώ
Για την ειδικότητα ΠΕ 23 των Ψυχολόγων. Θα ήθελα να παρακαλέσω να επανεξεταστεί το θέμα της μοριοδότησης ορισμένων μεταπτυχιακών. Θα ήθελα να επισημάνω ότι υπάρχει το Μεταπτυχιακό Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία. Διαρκεί 3 ακαδημαϊκά έτη, εισάγονται σε αυτό 15 άτομα κάθε δύο χρόνια μετά από εξαιρετικά απαιτητικές εξετάσεις. Η πρακτική άσκηση έχει διάρκεια 2.500 ώρες (3 ημέρες την εβδομάδα στο 2ο έτος και 5 ημέρες την εβδομάδα στο 3ο έτος). Πολλοί από εμάς που έχουμε φοιτήσει στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό, τουλάχιστον το ένα έτος της πρακτικής άσκησης την έχουμε ολοκληρώσει σε Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα ή σε Παιδοψυχιατρικά τμήματα δημόσιων Νοσοκομείων. Επομένως, έχουμε αποκτήσει γνώσεις που σχετίζονται με τη διάγνωση, τη διαφοροδιάγνωση της ψυχοπαθολογίας των παιδιών και των εφήβων, καθώς και με τη θεραπεία-παρέμβαση. Παράλληλα, μέσα στο πρόγραμμα σπουδών, μπορεί να δει κάποιος ότι για ένα ολόκληρο έτος γίνεται εκπαίδευση στη χορήγηση και ερμηνεία πολλών ψυχομετρικών εργαλείων μεταξύ των οποίων διδάσκονται και αυτά που είναι κατάλληλα για παιδιά και εφήβους. Ειδικότερα, το Πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στην κατάρτιση στελεχών-ειδικών σε θέματα Κλινικής Ψυχολογίας, δηλαδή, σε μεθόδους πρόληψης και αξιολόγησης-διάγνωσης με ψυχοτεχνικά μέσα, καθώς και σε μεθόδους παρέμβασης σε άτομα, οικογένειες και ομάδες που παρουσιάζουν ψυχικές δυσλειτουργίες και διαταραχές. (ΦΕΚ 305, τ. Β’/7/5/1996 και ΦΕΚ 8871, τ.Β’ αρ.φυλ.415/26/3/2007). Πιστεύω ότι ο Κλινικός ψυχολόγος εκπαιδεύεται για να μπορεί να ασκεί το έργο του σε όλους τους πληθυσμούς. Είναι καλό να θυμόμαστε ότι σε πλαίσια όπως είναι τα ΚΕΔΔΥ και οι ΕΔΕΑΥ, ο ψυχολόγος καθημερινά βρίσκεται σε επικοινωνία και με ενήλικους όπως είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί και όχι μόνο με παιδιά. Γνωρίζουμε όλοι, πόσο ευαίσθητοι είναι οι γονείς όταν το παιδί τους αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα και πόσο απαραίτητο είναι ο Ψυχολόγος να μπορεί κάθε στιγμή να επιστρατεύει τις κατάλληλες δεξιότητες προκειμένου να τους βοηθήσει και να τους κατευθύνει κατάλληλα. Πρέπει όμως να υπογραμμίσω ότι υπάρχουν μεταπτυχιακά που έχουν τον τίτλο της Κλινικής Ψυχολογίας αλλά όχι της ειδίκευσης. Διαρκούν συνήθως ένα έτος και γίνονται στο εξωτερικό. Σε αυτές τις χώρες υπάρχουν και τα μεταπτυχιακά ειδίκευσης τα οποία διαρκούν τουλάχιστον 3 χρόνια. Δεν είναι το ίδιο με αυτά που διαρκούν ένα έτος. Αυτό το αναφέρω σε περίπτωση που μοριοδοτηθεί και το Μεταπτυχιακό Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία. Πιστεύω ότι είναι άδικο να παίρνουν τα ίδια μόρια δύο μεταπτυχιακά επειδή απλά και μόνο έχουν τον ίδιο τίτλο ενώ έχουν πάρα πολλές διαφορές. Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο οι αρμόδιοι που αποφασίζουν για τα κριτήρια της ειδικότητας ΠΕ 23 των Ψυχολόγων να εξετάσουν και να συγκρίνουν τα προγράμματα σπουδών των μεταπτυχιακών ειδίκευσης της Σχολικής Ψυχολογίας και της Κλινικής Ψυχολογίας. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί το Μεταπτυχιακό της Σχολικής Ψυχολογίας μοριοδοτείται αποκλειστικά και μόνον αυτό ή γιατί πέρυσι δημιουργήθηκε ο κύριος πίνακας και ο επικουρικός. Τέλος, θεωρώ ότι είναι άδικο να μοριοδοτούνται τα σεμινάρια επιμόρφωσης και να μην μοριοδοτούνται μεταπτυχιακά όπως αυτό που περιγράφω παραπάνω. Σας ευχαριστώ