Μέσα από την εμπειρία μου ως εκπαιδευτικός στα ΕΕΕΕΚ, διαφωνώ με την πρόταση για κατάργηση του εργαστηρίου της αυτόνομης διαβίωσης. Μέσα από την αυτόνομη διαβίωση κάθε μαθητής μαθαίνει να αυτοπροσδιορίζεται δηλαδή να δραστηριοποιείται και να πραγματοποιεί επιλογές και αποφάσεις από μόνος του χωρίς εξωτερικές επιρροές. Η αυτόνομη διαβίωση καλύπτει πολλούς τομείς όπως: επικοινωνία, σίτιση, προσωπική καθαριότητα, ένδυση, υπόδυση, φροντίδα προσωπικών αντικειμένων, εργασία, διασκέδαση, ύπνος, μαγείρεμα, ψώνια, δουλειές του σπιτιού, χρήση μεταφορικών μέσων, φροντίδα κατοικιδίων, εκμάθηση μέτρων ασφάλειας και έκτακτων αναγκών, διαχείριση φαρμάκων και οικονομικών.
Η πλειοψηφία των μαθητών που φοιτούν στα ΕΕΕΕΚ είναι με βαριές περιπτώσεις αναπηρίας και η λειτουργία του εργαστηρίου της αυτόνομης διαβίωσης παρέχει μεγάλη βοήθεια και πολλά οφέλη τόσο στους μαθητές όσο και στις οικογένείες τους. Η κατάργηση του εργαστηρίου και η διδασκαλία του στην προκαταρκτική τάξη θα μειώσει σημαντικά τις ώρες και δεν θα καλύψει επαρκώς τις μεγάλες ανάγκες των μαθητών μέσα από τους διάφορους τομείς της.
Κάποιοι μαθητές δεν θα συνεχίσουν στο πέμπτο έτος της τάξης μαθητείας και φυσικά θα είναι μαθητές οι οποίοι θα υστερούν σε βασικές δεξιότητες και θα αδυνατούν να ανταποκριθούν σε μια τέτοια τάξη. Η ύπαρξη του εργαστηρίου αυτόνομης διαβίωσης θα καλύψει τις ανάγκες των συγκεκριμένων μαθητών μέχρι την ολοκλήρωση των σπουδών τους.
Μέσα από την εμπειρία μου ως εκπαιδευτικός στα ΕΕΕΕΚ, διαφωνώ με την πρόταση για κατάργηση του εργαστηρίου της αυτόνομης διαβίωσης. Μέσα από την αυτόνομη διαβίωση κάθε μαθητής μαθαίνει να αυτοπροσδιορίζεται δηλαδή να δραστηριοποιείται και να πραγματοποιεί επιλογές και αποφάσεις από μόνος του χωρίς εξωτερικές επιρροές. Η αυτόνομη διαβίωση καλύπτει πολλούς τομείς όπως: επικοινωνία, σίτιση, προσωπική καθαριότητα, ένδυση, υπόδυση, φροντίδα προσωπικών αντικειμένων, εργασία, διασκέδαση, ύπνος, μαγείρεμα, ψώνια, δουλειές του σπιτιού, χρήση μεταφορικών μέσων, φροντίδα κατοικιδίων, εκμάθηση μέτρων ασφάλειας και έκτακτων αναγκών, διαχείριση φαρμάκων και οικονομικών. Η πλειοψηφία των μαθητών που φοιτούν στα ΕΕΕΕΚ είναι με βαριές περιπτώσεις αναπηρίας και η λειτουργία του εργαστηρίου της αυτόνομης διαβίωσης παρέχει μεγάλη βοήθεια και πολλά οφέλη τόσο στους μαθητές όσο και στις οικογένείες τους. Η κατάργηση του εργαστηρίου και η διδασκαλία του στην προκαταρκτική τάξη θα μειώσει σημαντικά τις ώρες και δεν θα καλύψει επαρκώς τις μεγάλες ανάγκες των μαθητών μέσα από τους διάφορους τομείς της. Κάποιοι μαθητές δεν θα συνεχίσουν στο πέμπτο έτος της τάξης μαθητείας και φυσικά θα είναι μαθητές οι οποίοι θα υστερούν σε βασικές δεξιότητες και θα αδυνατούν να ανταποκριθούν σε μια τέτοια τάξη. Η ύπαρξη του εργαστηρίου αυτόνομης διαβίωσης θα καλύψει τις ανάγκες των συγκεκριμένων μαθητών μέχρι την ολοκλήρωση των σπουδών τους.