Έχοντας αποφοιτήσει από το παιδαγωγικό δημοτικής του Βόλου γνωρίζω αρκετά καλά το παιδαγωγικό ειδικής καθώς έχω είχα επιλέξει κάποια μαθήματα ως ελεύθερης επιλογής αλλά και επειδή κάποια μαθήματα τα θεωρούσα ενδιαφέροντα τα παρακολούθησα ελεύθερα για προσωπικούς λόγους. Θέλω λοιπόν να επισημάνω ότι τα μισά και παραπάνω μαθήματα ήταν κοινού περιεχομένου και στα δύο τμήματα. Επίσης και οι πρακτικές των τμημάτων γινόταν στα ίδια δημοτικά σχολεία και όχι σε ειδικά. Δεν αμφισβητώ το ότι ειδικεύονται στη διδασκαλία και στήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά δεν μπορούν οι απόφοιτοι του τμήματος ειδικής αγωγής να κατακρίνουν της δημοτικής γιατί γνωρίζω και περιπτώσεις αποφοίτων ειδικής οι οποίοι εργάζονται στην ιδιωτική δημοτική εκπαίδευση ως δάσκαλοι γενικής αγωγής. Αυτοί, δηλαδή, γνωρίζουν το δικό μας γνωστικό αντικείμενο; Σαφώς και έχουν παιδαγωγική κατάρτιση όμως. Επίσης, παρακολούθησα το σεμινάριο 400 ωρών κατά το 1/3 του γιατί μετά το σταμάτησα επειδή κατά τη γνώμη μου δεν ήταν επαρκές για να μάθει κανείς για την ειδική αγωγή και θεωρώ ότι δεν πρέπει να βαθμολογείται με μόρια στο ΑΣΕΠ γιατί οι κάτοχοί του αν έχουν επιμορφωθεί στην ειδική εκπαίδευση μόνο από αυτό, είναι δύσκολο να συμμετέχουν σε δρώμενα ειδικής εκπαίδευσης. Αυτή τη στιγμή είμαι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην ειδική εκπαίδευση και σε συνδυασμό με το πτυχίο μου στο ΠΤΔΕ σαφώς και μπορώ να ανταπεξέλθω στης ανάγκες της ειδικής εκπαίδευσης αν μου ζητηθεί. Το περιεχόμενο των σπουδών είναι πολύ αξιόλογο και δομημένο για την αντιμετώπιση πολλαπλών περιπτώσεων ειδικής εκπαίδευσης το οποίο με καταρτά πλήρως για την ειδική εκπαίδευση και αντιτίθεται στην οποιαδήποτε εμπορευματοποίηση όπως χαρακτηριστικά διατείνονται οι απόφοιτοι ΠΤΕΑ. Μην υποβιβάζουμε ένα μεταπτυχιακό επειδή τυγχάνει να ενοχλεί κάποιους και τονίζουν χαρακτηριστικά ότι τους πιάνουμε τις θέσεις ή ότι το επιλέγουμε μόνο και μόνο για να γίνουμε αναπληρωτές. Αυτοί στα 18 ήξεραν πως είναι η ειδική αγωγή ή επέλεξαν το τμήμα και για γίνουν αναπληρωτές; Εμείς τουλάχιστον είμαστε συνειδητοποιημένοι για το τι πάμε να διδάξουμε και που και δεν αγαπήσαμε ξαφνικά τη ειδική αγωγή. Να διευκρινίσω ότι τα παραπάνω είναι απλώς η γνώμη μου και δεν τα γενικεύω. Η μόνη επιθυμία μου είναι να μην υποβιβάζονται τα μεταπτυχιακά ειδικής εκπαίδευσης γιατί δεν είναι δεύτερης κατηγορίας και οι απόφοιτοί τους μπορούμε να συνδράμουμε στην ειδική αγωγή. Συγνώμη αν ο λόγος μου έχει πταίσματα αγανάκτησης και επιθετικότητας αλλά δεν μπορώ να ακούω από τους αποφοίτους της ειδικής αγωγής να δείχνουν τόσο μένος για τους γενικής. Όλοι συνάδελφοι είμαστε.
Έχοντας αποφοιτήσει από το παιδαγωγικό δημοτικής του Βόλου γνωρίζω αρκετά καλά το παιδαγωγικό ειδικής καθώς έχω είχα επιλέξει κάποια μαθήματα ως ελεύθερης επιλογής αλλά και επειδή κάποια μαθήματα τα θεωρούσα ενδιαφέροντα τα παρακολούθησα ελεύθερα για προσωπικούς λόγους. Θέλω λοιπόν να επισημάνω ότι τα μισά και παραπάνω μαθήματα ήταν κοινού περιεχομένου και στα δύο τμήματα. Επίσης και οι πρακτικές των τμημάτων γινόταν στα ίδια δημοτικά σχολεία και όχι σε ειδικά. Δεν αμφισβητώ το ότι ειδικεύονται στη διδασκαλία και στήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά δεν μπορούν οι απόφοιτοι του τμήματος ειδικής αγωγής να κατακρίνουν της δημοτικής γιατί γνωρίζω και περιπτώσεις αποφοίτων ειδικής οι οποίοι εργάζονται στην ιδιωτική δημοτική εκπαίδευση ως δάσκαλοι γενικής αγωγής. Αυτοί, δηλαδή, γνωρίζουν το δικό μας γνωστικό αντικείμενο; Σαφώς και έχουν παιδαγωγική κατάρτιση όμως. Επίσης, παρακολούθησα το σεμινάριο 400 ωρών κατά το 1/3 του γιατί μετά το σταμάτησα επειδή κατά τη γνώμη μου δεν ήταν επαρκές για να μάθει κανείς για την ειδική αγωγή και θεωρώ ότι δεν πρέπει να βαθμολογείται με μόρια στο ΑΣΕΠ γιατί οι κάτοχοί του αν έχουν επιμορφωθεί στην ειδική εκπαίδευση μόνο από αυτό, είναι δύσκολο να συμμετέχουν σε δρώμενα ειδικής εκπαίδευσης. Αυτή τη στιγμή είμαι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην ειδική εκπαίδευση και σε συνδυασμό με το πτυχίο μου στο ΠΤΔΕ σαφώς και μπορώ να ανταπεξέλθω στης ανάγκες της ειδικής εκπαίδευσης αν μου ζητηθεί. Το περιεχόμενο των σπουδών είναι πολύ αξιόλογο και δομημένο για την αντιμετώπιση πολλαπλών περιπτώσεων ειδικής εκπαίδευσης το οποίο με καταρτά πλήρως για την ειδική εκπαίδευση και αντιτίθεται στην οποιαδήποτε εμπορευματοποίηση όπως χαρακτηριστικά διατείνονται οι απόφοιτοι ΠΤΕΑ. Μην υποβιβάζουμε ένα μεταπτυχιακό επειδή τυγχάνει να ενοχλεί κάποιους και τονίζουν χαρακτηριστικά ότι τους πιάνουμε τις θέσεις ή ότι το επιλέγουμε μόνο και μόνο για να γίνουμε αναπληρωτές. Αυτοί στα 18 ήξεραν πως είναι η ειδική αγωγή ή επέλεξαν το τμήμα και για γίνουν αναπληρωτές; Εμείς τουλάχιστον είμαστε συνειδητοποιημένοι για το τι πάμε να διδάξουμε και που και δεν αγαπήσαμε ξαφνικά τη ειδική αγωγή. Να διευκρινίσω ότι τα παραπάνω είναι απλώς η γνώμη μου και δεν τα γενικεύω. Η μόνη επιθυμία μου είναι να μην υποβιβάζονται τα μεταπτυχιακά ειδικής εκπαίδευσης γιατί δεν είναι δεύτερης κατηγορίας και οι απόφοιτοί τους μπορούμε να συνδράμουμε στην ειδική αγωγή. Συγνώμη αν ο λόγος μου έχει πταίσματα αγανάκτησης και επιθετικότητας αλλά δεν μπορώ να ακούω από τους αποφοίτους της ειδικής αγωγής να δείχνουν τόσο μένος για τους γενικής. Όλοι συνάδελφοι είμαστε.