Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Γιάννα Δημητρίου | 30 Νοεμβρίου 2009, 19:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το υφιστάμενο καθεστώς προσλήψεων προσέφερε ένα σχετικά σταθερό και αδιάβλητο πλαίσιο προσλήψεων. Αυτό που ίσως χρειάζεται είναι κάποιες βελτιώσεις. Δεν ήταν ανάγκη να ανακοινωθούν "πραξικοπηματικά" αλλαγές και μεταβολές. Ας σημειωθεί ότι προεκλογικά ο πρωθυπουργός τόνιζε ότι δε θα αιφνιδιαστεί η κοινωνία. Το 60 / 40 δίνει την ευκαιρία και στους επιτυχόντες αλλά μη διοριστέους να διεκδικήσουν μια θέση στην αναπλήρωση και την "επονείδιστη" ωρομισθία προκειμένου να φτάσουν το όνειρό τους. Ωστόσο θα μπορούσε να βελτιωθεί ο ενιαίος με την ένταξη σε αυτόν ατόμων που έχουν τουλάχιστον μία επιτυχία στον ΑΣΕΠ και όχι αποκλειστικά και μόνο προϋπηρεσία. Οι καθηγητές είναι σίγουρο ότι δε θα πρέπει να στοχοποιηθούν για όλα τα κακώς κείμενα της παιδείας. Εξάλλου η εμπειρία μου δείχνει ότι είμαστε ο κλάδος με τις λιγότερες ρουσφετολογικές προσλήψεις. Ποιοι άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι δίνουν εξετάσεις ΑΣΕΠ; Επίσης στατιστικά ο ΑΣΕΠ δε θεωρώ ότι δικαίωσε τις προσδοκίες για ανανέωση του εκπαιδευτικού δυναμικού ηλικιακά τουλάχιστον. Και τι σημαίνει ότι μόνο ο ΑΣΕΠ κρίνει τους ικανούς; Οι δάσκαλοι δημοτικής εκπαίδευσης που διορίζονται ακόμη και ανόρκιστοι είναι όλοι ικανοί; Απλώς ισχύει ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Πέρα όμως από την καθαρά τεχνοκρατική αντίληψη υπάρχουν και άνθρωποι με προαγματικές ζωές που έχουν υπηρετήσει την εκπαίδευση από όλα τα μετερίζια της, έχουν μεράκι και πραγματική αγάπη για το επάγγελμά τους και αξίζουν τουλάχιστον να τύχουν δικαιότερης μεταχείρισης. Αντί λοιπόν το σύστημα να εξαντλεί την αυστηρότητά του στους καθηγητές θα πρέπει να στραφεί στις πραγματικές αλλαγές που χρειάζεται η εκπαίδευση.