"1.β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ.
…….Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα του μαθητή να παραμείνει στην τάξη και στο σχολείο χωρίς υποστήριξη για διάστημα ίσο με το μισό του πρωινού ωραρίου. ....."
Τι ακριβώς εννοεί όταν λέει «απαραίτητη προϋπόθεση»; Αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να φοιτήσει στο γενικό σχολείο και να χορηγηθεί παράλληλη στήριξη; Αν δε μπορεί να παραμείνει για το διάστημα αυτό στην τάξη δε θα φοιτήσει στο γενικό σχολείο; Ή θα μένει τις μισές ώρες και τις υπόλοιπες θα πηγαίνει στο σπίτι; Ή θα πάει σε ειδικό πλαίσιο; Αν μπορεί να ανταποκριθεί στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της τάξης του πού ακριβώς θα είναι το εμπόδιο; Επειδή το ωράριο του Εκπαιδευτικού της παράλληλης στήριξης δεν καλύπτει το σύνολο των ωρών παραμονής του μαθητή στο σχολείο; Επειδή στα πλαίσια των περικοπών ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θα εξυπηρετεί όχι τον μαθητή αλλά όλο το σχολείο σύμφωνα με το παρόν άρθρο «Άρθρο 6 παρ β’ εδάφιο 3»; Και με ποιον τρόπο αυτό συμπνέει με το άρθρο 1 του παρόντος νόμου όπου η πολιτεία «Δεσμεύεται επίσης να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία,…»
"> Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης αναφέρεται και τοποθετείται σε σχολική μονάδα και όχι αποκλειστικά σε μαθητή . Εάν υπάρχει σοβαρός λόγος, με εισήγηση του οικείου σχολικού συμβούλου και του συμβούλου ΕΑΕ προς την Διεύθυνση Εκπαίδευσης, μπορεί να εξυπηρετήσει διδακτικές ανάγκες ΕΑΕ στο σχολείο ."
Αυτό τι σημαίνει; Ότι θα παρέχει παράλληλη στήριξη σε περισσότερους από έναν μαθητή; Τι είδους παράλληλη στήριξη θα είναι αυτή; Με ποιον τρόπο θα μπορεί να γίνει αυτό;
"Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θεωρείται δεύτερος εκπαιδευτικός της τάξης, συνεργάζεται υποχρεωτικά με αυτόν και ως εκ τούτου, δύναται η δυνατότητα εναλλαγής των ρόλων μεταξύ των εκπαιδευτικών εντός της τάξης, με πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού της τάξης."
Εφόσον οι ΠΕ71 και ΠΕ61 προηγούνται όλων των άλλων σε διορισμούς, μεταθέσεις και αποσπάσεις, αλλά δεν είναι δάσκαλοι εκπαιδευμένοι και με δικαίωμα διδασκαλίας στη Γενική αγωγή, με ποιον ακριβώς τρόπο θα εφαρμοστεί αυτό το άρθρο;
Αφού η διαφαινόμενη τάση είναι προς την ένταξη (συμπερίληψη) των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην γενική αγωγή, πώς μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτή τη σκοποθεσία οι απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής που δεν έχουν σπουδές και εμπειρία από τη γενική αγωγή (αφού δεν έχουν ούτε ουσιαστική γνώση σε Αναλυτικά Προγράμματα Γενικής Αγωγής, ούτε όμως και σχετική εργασιακή εμπειρία);
"Η χορήγηση για ένα έτος παράλληλης στήριξης δεν είναι δεσμευτική για την συνέχειά της."
Αντίφαση με άρθρο 7 παρ 4 του παρόντος νόμου
«Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα ».
"Όπου υπάρχει ιδρυμένο και λειτουργεί Τ.Ε. δεν χορηγείται παράλληλη στήριξη"
Τι θα πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. αν πρέπει να στηρίξει μέσα στην τάξη έναν μαθητή με αυτισμό; Δε θα στηρίζει κανέναν άλλον μαθητή; Κι αν στο σχολείο υπάρχουν περισσότεροι από έναν μαθητές με αυτισμό; Τι θα γίνεται με τους υπόλοιπους με γνωματεύσεις μαθητές; Δεδομένου ότι στον παρόντα νόμο, σύμφωνα με το παρόν άρθρο (άρθρο 6 παρ γ’ αα) καταργείται το δεύτερο Τ.Ε. σε συστεγαζόμενα (όπου υπήρχαν) και σε γειτονικά σχολεία, μάλλον αυτό το σημείο είναι δύσκολο να εφαρμοστεί. Με ποιον ακριβώς τρόπο θα παρέχεται η κατάλληλη εκπαίδευση στους/στις μαθητές/τριες, σύμφωνα και με τα όσα αναφέρονται στο άρθρο 1 του παρόντος νόμου;
"Δεν μπορεί σ' ένα σχολείο να παραβρίσκεται εκτός των εκπαιδευτικών των τάξεων παραπάνω από ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης"
Αν είναι περισσότερα από ένα τα παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη τι θα γίνει; Τι παράλληλη στήριξη θα είναι αυτή; Εκ περιτροπής;
"γ) αα) Για την ίδρυση ΤΕ απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν κατ' ελάχιστον τρεις μαθητές και σχετική πρόταση από το ΚΕΔΔΥ. Σε περιπτώσεις συστεγαζόμενων ή γειτονικών σχολικών μονάδων, τα ΤΕ συνενώνονται μέχρι του μέγιστου αριθμού των δώδεκα (12) μαθητών ανά ΤΕ."
Ουσιαστικά το νομοσχέδιο εδώ μιλά για καταργήσεις Τ.Ε. σε συστεγαζόμενα ή γειτονικά σχολεία. Και τι εννοεί γειτονικά σχολεία; Όλα τα σχολεία τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις είναι γειτονικά.
"ββ) ….δεν υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη κατά τρεις μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδια τάξης κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου. Σε κάθε περίπτωση, η κατά τα ανωτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα θα φθάνει έως του αριθμού των 21 μαθητών , όταν πρόκειται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έως του αριθμού των 23 μαθητών, όταν πρόκειται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση."
Με ποια λογική οι 21 ή οι 23 μαθητές θεωρούνται λίγοι όταν υπάρχει στην τάξη μαθητής/τρια με διαγνωσμένη αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (όπως αυτές που προβλέπονται στη συνέχεια); Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί σαφώς γνωρίζουν ότι 21 ή 23 μαθητές είναι πολλοί.
"1.β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ. …….Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα του μαθητή να παραμείνει στην τάξη και στο σχολείο χωρίς υποστήριξη για διάστημα ίσο με το μισό του πρωινού ωραρίου. ....." Τι ακριβώς εννοεί όταν λέει «απαραίτητη προϋπόθεση»; Αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να φοιτήσει στο γενικό σχολείο και να χορηγηθεί παράλληλη στήριξη; Αν δε μπορεί να παραμείνει για το διάστημα αυτό στην τάξη δε θα φοιτήσει στο γενικό σχολείο; Ή θα μένει τις μισές ώρες και τις υπόλοιπες θα πηγαίνει στο σπίτι; Ή θα πάει σε ειδικό πλαίσιο; Αν μπορεί να ανταποκριθεί στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της τάξης του πού ακριβώς θα είναι το εμπόδιο; Επειδή το ωράριο του Εκπαιδευτικού της παράλληλης στήριξης δεν καλύπτει το σύνολο των ωρών παραμονής του μαθητή στο σχολείο; Επειδή στα πλαίσια των περικοπών ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θα εξυπηρετεί όχι τον μαθητή αλλά όλο το σχολείο σύμφωνα με το παρόν άρθρο «Άρθρο 6 παρ β’ εδάφιο 3»; Και με ποιον τρόπο αυτό συμπνέει με το άρθρο 1 του παρόντος νόμου όπου η πολιτεία «Δεσμεύεται επίσης να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία,…» "> Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης αναφέρεται και τοποθετείται σε σχολική μονάδα και όχι αποκλειστικά σε μαθητή . Εάν υπάρχει σοβαρός λόγος, με εισήγηση του οικείου σχολικού συμβούλου και του συμβούλου ΕΑΕ προς την Διεύθυνση Εκπαίδευσης, μπορεί να εξυπηρετήσει διδακτικές ανάγκες ΕΑΕ στο σχολείο ." Αυτό τι σημαίνει; Ότι θα παρέχει παράλληλη στήριξη σε περισσότερους από έναν μαθητή; Τι είδους παράλληλη στήριξη θα είναι αυτή; Με ποιον τρόπο θα μπορεί να γίνει αυτό; "Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θεωρείται δεύτερος εκπαιδευτικός της τάξης, συνεργάζεται υποχρεωτικά με αυτόν και ως εκ τούτου, δύναται η δυνατότητα εναλλαγής των ρόλων μεταξύ των εκπαιδευτικών εντός της τάξης, με πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού της τάξης." Εφόσον οι ΠΕ71 και ΠΕ61 προηγούνται όλων των άλλων σε διορισμούς, μεταθέσεις και αποσπάσεις, αλλά δεν είναι δάσκαλοι εκπαιδευμένοι και με δικαίωμα διδασκαλίας στη Γενική αγωγή, με ποιον ακριβώς τρόπο θα εφαρμοστεί αυτό το άρθρο; Αφού η διαφαινόμενη τάση είναι προς την ένταξη (συμπερίληψη) των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην γενική αγωγή, πώς μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτή τη σκοποθεσία οι απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής που δεν έχουν σπουδές και εμπειρία από τη γενική αγωγή (αφού δεν έχουν ούτε ουσιαστική γνώση σε Αναλυτικά Προγράμματα Γενικής Αγωγής, ούτε όμως και σχετική εργασιακή εμπειρία); "Η χορήγηση για ένα έτος παράλληλης στήριξης δεν είναι δεσμευτική για την συνέχειά της." Αντίφαση με άρθρο 7 παρ 4 του παρόντος νόμου «Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα ». "Όπου υπάρχει ιδρυμένο και λειτουργεί Τ.Ε. δεν χορηγείται παράλληλη στήριξη" Τι θα πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. αν πρέπει να στηρίξει μέσα στην τάξη έναν μαθητή με αυτισμό; Δε θα στηρίζει κανέναν άλλον μαθητή; Κι αν στο σχολείο υπάρχουν περισσότεροι από έναν μαθητές με αυτισμό; Τι θα γίνεται με τους υπόλοιπους με γνωματεύσεις μαθητές; Δεδομένου ότι στον παρόντα νόμο, σύμφωνα με το παρόν άρθρο (άρθρο 6 παρ γ’ αα) καταργείται το δεύτερο Τ.Ε. σε συστεγαζόμενα (όπου υπήρχαν) και σε γειτονικά σχολεία, μάλλον αυτό το σημείο είναι δύσκολο να εφαρμοστεί. Με ποιον ακριβώς τρόπο θα παρέχεται η κατάλληλη εκπαίδευση στους/στις μαθητές/τριες, σύμφωνα και με τα όσα αναφέρονται στο άρθρο 1 του παρόντος νόμου; "Δεν μπορεί σ' ένα σχολείο να παραβρίσκεται εκτός των εκπαιδευτικών των τάξεων παραπάνω από ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης" Αν είναι περισσότερα από ένα τα παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη τι θα γίνει; Τι παράλληλη στήριξη θα είναι αυτή; Εκ περιτροπής; "γ) αα) Για την ίδρυση ΤΕ απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν κατ' ελάχιστον τρεις μαθητές και σχετική πρόταση από το ΚΕΔΔΥ. Σε περιπτώσεις συστεγαζόμενων ή γειτονικών σχολικών μονάδων, τα ΤΕ συνενώνονται μέχρι του μέγιστου αριθμού των δώδεκα (12) μαθητών ανά ΤΕ." Ουσιαστικά το νομοσχέδιο εδώ μιλά για καταργήσεις Τ.Ε. σε συστεγαζόμενα ή γειτονικά σχολεία. Και τι εννοεί γειτονικά σχολεία; Όλα τα σχολεία τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις είναι γειτονικά. "ββ) ….δεν υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη κατά τρεις μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδια τάξης κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου. Σε κάθε περίπτωση, η κατά τα ανωτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα θα φθάνει έως του αριθμού των 21 μαθητών , όταν πρόκειται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έως του αριθμού των 23 μαθητών, όταν πρόκειται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση." Με ποια λογική οι 21 ή οι 23 μαθητές θεωρούνται λίγοι όταν υπάρχει στην τάξη μαθητής/τρια με διαγνωσμένη αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (όπως αυτές που προβλέπονται στη συνέχεια); Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί σαφώς γνωρίζουν ότι 21 ή 23 μαθητές είναι πολλοί.