• Σχόλιο του χρήστη 'Κατερινα Καλαμπαλικη' | 30 Νοεμβρίου 2009, 20:58

    " Με το Νόμο 1982/90 άρθρο 11 παρ. 13, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αποτελεί τμήμα των προγραμμάτων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ένα χρόνο αργότερα, ο νόμος επεκτείνεται και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Στον ίδιο νόμο, προβλέπεται η λειτουργία του θεσμού των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και η ίδρυση των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ), εισάγει τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, τον εμπλουτισμό των γνωστικών αντικειμένων με θέματα περιβάλλοντος και τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία. Στο πλαίσιο διαμόρφωσης του ΔΕΠΠΣ εντάσσεται η πιλοτική εφαρμογή του Προγράμματος «Ευέλικτη Ζώνη» όπου η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αποκτά τον δικό της χρόνο στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων για τους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές που θέλουν να συνδέσουν την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με τις φυσικές, τις ανθρωπιστικές και τις κοινωνικο-οικονομικές επιστήμες μέσα από διαθεματικές διερευνητικές προσεγγίσεις. " " Σύμφωνα με το ιδρυτικό Π.Δ, 365/93, αποστολή του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος, του πρώτου τέτοιου Τμήματος στην Ελλάδα, είναι: ...Να εκπαιδεύει και επιμορφώνει στελέχη της Εκπαίδευσης, του Δημοσίου Τομέα, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλων κοινωνικών ομάδων και φορέων σε περιβαλλοντικά θέματα που αναφέρονται στο χώρο ευθύνης και αρμοδιότητας των πιο πάνω φορέων και οργανισμών, Να προσφέρει υπηρεσίες Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης σε πτυχιούχους Μηχανικούς... Σύμφωνα με το ίδιο Π.Δ., στους διπλωματούχους του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος μπορούν να ανατίθενται: ...Εκπαιδευτικά και συμβουλευτικά καθήκοντα σε θέματα περιβάλλοντος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση του Δημοσίου ή του Ιδιωτικού Τομέα... " ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΠΕΙ ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟ Π.Δ. ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑΤΙ ΙΔΡΥΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΚΟΠΕΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΤΙΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ???? Πλεον υπαρχουν καταλληλα ειδικευμενοι αποφοιτοι Σε θεματα περιβαλλοντος, οπως οι αποφοιτοι ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ των πολυτεχνικων σχολων Ξανθης και Κρητης! Ας σταματησουν να ασχολουνται με το δικο μας γνωστικο αντικειμενο οποιοσδηποτε εκπαιδευτικος εχει κανει ενα σεμιναριο!! Ζηταμε εδω και ποσα χρονια να ενσωματωθουμε στα προγραμματα Α-Ββαθμιας Εκπ/σης, στα ΚΠΕ, σε μια υποχρεωτικη Περιβαλλοντικη Εκπαιδευση ως βασικη αρχη και μετρο για την περιβαλλοντικη συνειδηση των επομενων γενιων! Μεχρι στιγμης Δεν ξερει το υποργειο οτι υπαρχουμε! Δεν ξερει τι εχουμε σπουδασει και ποιο ειναι το αντικειμενο μας!! Τουλαχιστον αυτο φαινεται απο τον αποκλεισμο μας απο τον ΑΣΕΠ και απο οποιαδηποτε μορφης περιβαλλοντικη εκπαιδευση! Παρακαλω πολυ ας ενδιαφερθει επιτελους το υπουργειο!