Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Τζίβας | 30 Νοεμβρίου 2009, 22:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ Είμαι μέλος τη ΠΑΣΚ Καθηγητών Ν. Ηλείας. Όταν διατυπώσατε δημοσίως την πρόθεσή σας να αλλάξετε τον τρόπο πρόσληψης των καθηγητών προβληματίστηκα για το ορθό ή όχι αυτής της κίνησης. Για να αλλάξει ένα σύστημα θα πρέπει να εμφανίζει προβλήματα. Τρεις είναι οι λόγοι που με πείθουν ότι πρέπει να αλλάξει: Ο πρώτος είναι η συσσώρευση στους πίνακες χιλιάδων πλέον πτυχιούχων. Η συνεχής τροφοδοσία τους, το μόνο που θα καταφέρει είναι να μεταθέτει ελπίδες διορισμού στο απώτερο μέλλον, ίσως και σε δεκαετίες. Ο δεύτερος είναι ο τρόπος απόκτησης προϋπηρεσίας, ο οποίος, σε μερικές περιπτώσεις, δημιουργεί σε πολλούς συναδέλφους την αίσθηση ότι έχουν αδικηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Δεν έχουν άδικο, αφού άνθρωποι ηλικίας άνω των 40 ετών ή κοντά στα 40, με 2 ή 3 επιτυχίες ΑΣΕΠ δεν έχουν ούτε ώρα προϋπηρεσίας, ενώ άλλοι, μικρότερης ηλικίας κοντεύουν να διοριστούν μέσω των πινάκων. Ο τρίτος λόγος είναι ο ενιαίος τρόπος πρόσληψης και η διασφάλιση ίσων ευκαιριών. Θα πρέπει, όμως, να λάβουμε υπόψη ότι σήμερα υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο υπηρετούν με συμβάσεις (ωρομισθίες ή αναπληρώσεις) στο δημόσιο σχολείο και έχουν κανονίσει τη ζωή τους με αυτό το δεδομένο. Επομένως πρέπει να υπάρξει μια δίκαιη λύση, που να ικανοποιεί όσο το δυνατό περισσότερους, στη μεταβατική περίοδο που θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι πίνακες. Προτείνω να συμπεριληφθούν στους πίνακες όσοι, μέχρι τον Ιούλιο του 2010, έχουν: α. 30 μήνες προϋπηρεσία χωρίς επιτυχία ΑΣΕΠ β. 24 μήνες προϋπηρεσία και μία (1) επιτυχία ΑΣΕΠ γ. 12 μήνες προϋπηρεσία και δύο (2) επιτυχίες ΑΣΕΠ δ. 0 μήνες προϋπηρεσία και πάνω από τρείς (3) επιτυχίες ΑΣΕΠ Οι πίνακες που θα δημιουργηθούν με τον παραπάνω τρόπο, να εξακολουθήσουν να ισχύουν μέχρι να διοριστούν (με το ποσοστό 60-40) όσοι θα συμπεριληφθούν σ΄ αυτούς. Μετά την μεταβατική αυτή περίοδο να διορίζονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ, όμως, επειδή η συμμετοχή σε κάθε διαγωνισμό προκαλεί μεγάλη ψυχική φθορά στους υποψηφίους (έχω προσωπική εμπειρία) προτείνω να παίρνουν μόρια αν έχουν προϋπηρεσία, αλλά και να πριμοδοτούνται επαρκώς όσοι έχουν προηγούμενες επιτυχίες ΑΣΕΠ, με τέτοιο τρόπο ώστε αν κάποιος επιτύχει για τέταρτη φορά και έχει τρεις προηγούμενες επιτυχίες, με τα μόρια που θα λαμβάνει, να εξασφαλίζεται ο διορισμός του. Σε ότι αφορά τους νεοδιόριστους καθηγητές, προτείνω η παραμονή τους στον τόπο πρώτου διορισμού να είναι διετής. Τέλος, επειδή ανήκω σ΄ αυτούς που πιστεύουν στη συμμετοχική δημοκρατία, παρακαλώ να λάβετε σοβαρά υπόψη τα σχόλια που θα γραφτούν μέχρι τη λήξη της προθεσμίας της διαβούλευσης. Έτσι άλλωστε έχει νόημα και ο θεσμός της δημόσιας διαβούλευσης.