Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Φράγγος T. Κων/νος | 30 Νοεμβρίου 2009, 23:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαβάζοντας τα σχόλια μέσα από την δημόσια διαβούλευση, αλλά και γενικότερα τον εκπαιδευτικό τύπο έχω να παρατηρήσω τα εξής. Με λύπη μου διαπιστώνω ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι οι συνάδελφοι οι οποίοι βάλουν με σφοδρότητα κατά προτάσεων για ρήξη και ανατροπή με το παρελθόν, σχολιάζοντας αρνητικά κάθε πρόταση υπέρ της αξιολόγησης και της αξιοκρατίας στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, των προσλήψεων με την ευθύνη του ΑΣΕΠ, τον εξορθολογισμό του καθεστώτος μοριοδότησης και το περιορισμό των αποσπάσεων και των μεταθέσεων. Προτάσεις πολύ αυτονόητες και λογικές για μια σύγχρονη και αποτελεσματική Παιδεία. Προφανώς βέβαια είναι οι συνάδελφοι εκείνοι οι ο οποίοι βολεύονται με την ευνοιοκρατία, το ρουσφέτι και το βόλεμα και θέλουν να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση και η στασιμότητα προς το συμφέρον τους. Δεν αντιλαμβάνονται ότι και η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι ενός δυναμικά μεταβαλλόμενου κοινωνικοοικονομικού συστήματος που μεταμορφώνεται ταχύτατα, ιδιαίτερα δε μέσω της παγκοσμιοποίησης και της κοινωνίας της πληροφορίας και ότι πρέπει και αυτοί να υποστούν αλλαγές. Αυτό που άκουσα από τα χείλη της υπουργού, την φράση, «στο κέντρο ο μαθητής» πραγματικά με συγκλονίζει. Είναι αυτή είναι η φράση που απηχεί την σύγχρονη αντίληψη για το πετυχημένο και αποτελεσματικό σχολείο που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες, και ιδιαίτερα τις Σκανδιναβικές, αλλά και σε σχολεία της Αμερικής και του Καναδά. Είναι αυτή η φράση που απαιτεί τις γενναίες ρήξεις και τομές με το παρελθόν στο υπάρχον Εκπαιδευτικό μας σύστημα, που θα πρέπει βέβαια να συνοδεύονται από γενναία χρηματοδότηση για τις υλικοτεχνικές υποδομές και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Προς μια τέτοια κατεύθυνση αντιλαμβάνομαι τις προτάσεις του Υπουργείου και δεν κατανοώ την σφοδρή επίθεση προς την υπουργό και την a priori απόρριψη σε κάθε τι που πάει να επιφέρει αλλαγές.. Αν μη τι άλλο, θα περίμενε κανείς ότι προτάσεις που γίνονται προς στην κατεύθυνση της ανατροπής ενός απαράδεκτου κατεστημένου θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται τουλάχιστον με εποικοδομητική κριτική. Κυρία υπουργέ τολμήστε! Είναι ιστορική η ευκαιρία που σας δίνετε να διορθώσετε τα κακώς κείμενα και να εκσυγχρονίσετε την Παιδεία, για το καλό των παιδιών μας, για το καλό της πατρίδας μας. Μην ακούσετε τις σειρήνες της οπισθοδρόμησης και της στασιμότητας. Σε μια φράση του ο Μαξ Βέμπερ είχε πεί ότι «Η Πολιτική είναι το επίμονο και επίπονο τρύπημα σκληρών επιφανειών, για αυτό και απαιτεί πάθος και λογική». Και είμαι σίγουρος ότι αυτά τα διαθέτετε σε πλεόνασμα…… Με εκτίμηση Δρ Κώστας Τ Φράγγος Καθηγητής Πληροφορικής http://www.facebook.com/kostas.fragos http://glotta.ntua.gr/nlp_lab/Fraggos/Greek.htm