Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Μαρία Τσάρα | 30 Νοεμβρίου 2009, 23:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Διαμαντοπούλου, θα ήθελα καταρχήν να επισημάνω ότι το νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών με κριτήριο και την επιτυχία των εκπαιδευτικών στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ είναι πράγματι πιο αξιοκρατικό σε σχέση με το υπάρχον. Φαίνεται με την πρώτη τουλάχιστον ματιά ότι θα υπάρχει για όλους ένας και μόνο τρόπος για την είσοδο στη δημόσια εκπαίδευση. Βέβαια μελετώντας το ζήτημα ανακύπτουν οι εξής προβληματισμοί. 1. Θα υπάρξει άραγε ένα επαρκές μεταβατικό διάστημα ώστε να μην αδικηθούν από τις νέες αλλαγές συνάδελφοι που ακολουθώντας τη νόμιμη οδό {ΑΣΕΠ και προυπηρεσία), έχουν ήδη αποκτήσει διδακτική εμπειρία και έφθασαν ένα βήμα πριν το διορισμό; ... αυτοί είναι συνάδελφοι που βασίστηκαν στην υπάρχουσα νομοθεσία και προγραμμάτισαν τη ζωή τους συμμετέχοντας επιτυχώς στον ΑΣΕΠ (αποδεικνύοντας επανειλημμένα την επάρκεια τους) και υπηρετώντας τη δημόσια εκπαίδευση μακριά από τα σπίτια και τις οικογενειές τους. Επομένως, θα πρότεινα μεταβατικό διάστημα τουλάχιστον 2-3 ετών, ώστε να μην αδικηθεί η παραπάνω ομάδα εκπαιδευτικών που μέχρι και σήμερα ακολουθεί τη νόμιμη οδό. 2. Το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπαιδευτικών που απασχολούνται ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι προσλήφθηκαν με αντικειμενικά κριτήρια μέσα απο τους ενιαίους πίνακες. Αντίθετα με ορισμένους της ΠΔΣ (των προηγούμενων ετών), των εκκλησιαστικών λυκείων, της Σιβιτανιδείου, του ΟΑΕΔ κτλ. που προσλαμβάνονται χωρίς κανένα αντικειμενικό κριτήριο εξυπηρετώντας πελατειακές σχέσεις. Μια πραγματικότητα που τη γνωρίζετε, που τη δημιουργήσατε εσείς οι πολιτικοί. Θα εφαρμόσετε επιτέλους την αξιοκρατία που υπόσχεσθε εκεί που ολοφάνερα δεν εφαρμόζεται; Με το νέο σύστημα ας αξιολογηθούν λοιπόν μόνο αυτοί που ποτέ μέχρι σήμερα δεν αξιολογήθηκαν πραγματικά. 3. Ο ρόλος του κάθε εκπαιδευτικού είναι: δάσκαλος, παιδαγωγός, αρωγός, πρότυπο. Δημιουργεί επιστήμονες αλλά και διαμορφώνει προσωπικότητες. Με αυτό πρέπει να ασχολείται και όχι να (ξανα)διαβάζει για κάθε ΑΣΕΠ, να μετράει μόρια και να μαντεύει τις διαθέσεις κάθε υπουργού για να καταλάβει αν και την επόμενη χρονιά θα διδάσκει (μακριά από το σπίτι του και συχνά απλήρωτος) ή θα είναι άνεργος. Το νέο σύστημα ας φροντίσει να μην αποπροσανατολίζει τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς (ωρομίσθιους - αναπληρωτές) από το πραγματικό τους έργο. Η όρεξη και η διάθεση αυτών των ανθρώπων ας αξιοποιηθεί με πιο δημιουργικό τρόπο. Ας ελπίσουμε ότι το νέο σύστημα που θέλετε να καθιερώσετε δεν θα αποδειχθεί στην πράξη πιο άδικο από το ήδη υπάρχον.