Στο άρθρο 6 του παρόντος σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι: "Όπου υπάρχει ιδρυμένο και λειτουργεί Τ.Ε. δεν χορηγείται παράλληλη στήριξη. Το ίδιο ισχύει και για τις ΣΜΕΑΕ". Σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι μόνο ένας δάσκαλος παράλληλης θα υπάρχει ανά σχολείο. Συνεπώς, όχι μόνο όπου υπάρχει Τμήμα Ένταξης άλλα όπου υπάρχει και στην περιοχή γενικότερα ειδικό σχολείο δεν θα δίνεται παράλληλη. Αυτό νομίζω ότι δεν σχολιάστηκε λόγω της διατύπωσής του στο σχέδιο νόμου, όπου δεν δίνεται ιδιαίτερο βάρος στο ότι και για τα ειδικά σχολεία ισχύει το ίδιο με τα τμήματα ένταξης. Συνεπώς παράλληλη δεν δίνεται πρακτικά σε καμία περίπτωση. Ακόμη και αν ο μαθητής μένει κάπου που δεν έχει ειδικό σχολείο, τότε θα πρέπει να αποδείξει ότι δεν μπορεί να μεταβεί σε περιοχή που έχει και να φοιτήσει εκεί. Σε ποιες περιπτώσεις λοιπόν θα δίνεται παράλληλη στήριξη με όλους αυτούς τους περιορισμούς; Το συμπέρασμα είναι ότι ο νόμος αυτός καταργεί την παράλληλη. Τουλάχιστον ας ισχύσει χωρίς περιορισμούς η δυνατότητα του ειδικού βοηθού για να μην σταματήσουν το σχολείο όλα αυτά τα παιδιά της παράλληλης στήριξης.
Επίσης στο τέλος του άρθρου 7 του σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι: "Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του οικείου ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σχετικό άρθρο του παρόντος νόμου και της σύμφωνης γνώμης των γονέων του μαθητή. Η υποστήριξη του μαθητή για κάθε αναπηρία μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση στήριξης από σχολικό νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου".
Η παραπάνω παράγραφος, παρότι καταργείται στην πράξη λόγω των περιορισμών της παράλληλης που τίθενται στο άρθρο 6, δεν είναι σε σωστό άρθρο, αφού πλέον δίνεται σωστά η δυνατότητα της αυτόματης ανανέωσης της παράλληλης στήριξης και της παροχής ειδικού βοηθού σε όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι μόνο στις περιπτώσεις που ο τίτλος του άρθρου αναφέρεται. Συνεπώς ή πρέπει να αλλάξει ο τίτλος του άρθρου και να συμπεριλαμβάνει όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή θα πρέπει να πάει στο άρθρο 6 η συγκεκριμένη διάταξη, η οποία λειτούργησε ευεργετικά για πολλούς γονείς με παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και πρέπει να συνεχιστεί για όλα τα παιδιά. Επίσης η αναφορά στη δυνατότητα αυτόματης ανανέωσης της παράλληλης στήριξης και της παροχής ειδικού βοηθού με σύμφωνη γνώμη του γονέα και του σχολείου, νομίζω ότι δεν δημιουργεί πρόβλημα σε κανέναν και θα πρέπει να διατηρηθεί χωρίς περιορισμούς.
Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Στο άρθρο 6 του παρόντος σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι: "Όπου υπάρχει ιδρυμένο και λειτουργεί Τ.Ε. δεν χορηγείται παράλληλη στήριξη. Το ίδιο ισχύει και για τις ΣΜΕΑΕ". Σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι μόνο ένας δάσκαλος παράλληλης θα υπάρχει ανά σχολείο. Συνεπώς, όχι μόνο όπου υπάρχει Τμήμα Ένταξης άλλα όπου υπάρχει και στην περιοχή γενικότερα ειδικό σχολείο δεν θα δίνεται παράλληλη. Αυτό νομίζω ότι δεν σχολιάστηκε λόγω της διατύπωσής του στο σχέδιο νόμου, όπου δεν δίνεται ιδιαίτερο βάρος στο ότι και για τα ειδικά σχολεία ισχύει το ίδιο με τα τμήματα ένταξης. Συνεπώς παράλληλη δεν δίνεται πρακτικά σε καμία περίπτωση. Ακόμη και αν ο μαθητής μένει κάπου που δεν έχει ειδικό σχολείο, τότε θα πρέπει να αποδείξει ότι δεν μπορεί να μεταβεί σε περιοχή που έχει και να φοιτήσει εκεί. Σε ποιες περιπτώσεις λοιπόν θα δίνεται παράλληλη στήριξη με όλους αυτούς τους περιορισμούς; Το συμπέρασμα είναι ότι ο νόμος αυτός καταργεί την παράλληλη. Τουλάχιστον ας ισχύσει χωρίς περιορισμούς η δυνατότητα του ειδικού βοηθού για να μην σταματήσουν το σχολείο όλα αυτά τα παιδιά της παράλληλης στήριξης. Επίσης στο τέλος του άρθρου 7 του σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι: "Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του οικείου ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σχετικό άρθρο του παρόντος νόμου και της σύμφωνης γνώμης των γονέων του μαθητή. Η υποστήριξη του μαθητή για κάθε αναπηρία μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση στήριξης από σχολικό νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου". Η παραπάνω παράγραφος, παρότι καταργείται στην πράξη λόγω των περιορισμών της παράλληλης που τίθενται στο άρθρο 6, δεν είναι σε σωστό άρθρο, αφού πλέον δίνεται σωστά η δυνατότητα της αυτόματης ανανέωσης της παράλληλης στήριξης και της παροχής ειδικού βοηθού σε όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι μόνο στις περιπτώσεις που ο τίτλος του άρθρου αναφέρεται. Συνεπώς ή πρέπει να αλλάξει ο τίτλος του άρθρου και να συμπεριλαμβάνει όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή θα πρέπει να πάει στο άρθρο 6 η συγκεκριμένη διάταξη, η οποία λειτούργησε ευεργετικά για πολλούς γονείς με παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και πρέπει να συνεχιστεί για όλα τα παιδιά. Επίσης η αναφορά στη δυνατότητα αυτόματης ανανέωσης της παράλληλης στήριξης και της παροχής ειδικού βοηθού με σύμφωνη γνώμη του γονέα και του σχολείου, νομίζω ότι δεν δημιουργεί πρόβλημα σε κανέναν και θα πρέπει να διατηρηθεί χωρίς περιορισμούς. Ευχαριστώ προκαταβολικά.