Άρθρο 5. §2
Εκ παραδρομής δεν γίνεται αναφορά στους μαθητές με νοητική αναπηρία/νοητική καθυστέρηση. Επίσης, δε γίνεται αναφορά στους μαθητές που παρουσιάζουν άλλες Νευροαναπτυξιακές διαταραχές, όπως ΔΕΠΥ, Δυσπραξία ή Μαθησιακές δυσκολίες, με συχνότερη τη Δυσλεξία, ή μαθητές με διαταραχές της συμπεριφοράς ή ψυχώσεις.
Άρθρο 5. §3
Με βάση τα σχόλια που αναφέρονται στο προηγούμενο άρθρο 4, θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία με τους γονείς/οικογένεια του μαθητή όπως και τον εκπαιδευτικό/ τους εκπαιδευτικούς του μαθητή και στην φάση της αξιολόγησης, όπως και της διαμόρφωσης του ΕΠΕ, αλλά και ανά τακτά διαστήματα συνεργασία στο πλαίσιο της υποστήριξης και της παρακολούθησης της πορείας της υποστήριξης και των αποτελεσμάτων της.
Γενικό σχόλιο: ενώ ο τίτλος του συγκεκριμένου άρθρου 5 είναι «διαδικασία διάγνωσης», το περιεχόμενο καλύπτει μόνο αποσπασματικά τον τομέα αυτό. Δεν γίνεται αναφορά σε όλες τις περιπτώσεις πέραν των αισθητηριακών διαταραχών, σωματικών προβλημάτων, προβλημάτων υγείας (όπως αναγράφονται παραπάνω), ενώ και στην περίπτωση του σχεδιασμού του ΕΠΕ δίνονται αποσπασματικές πληροφορίες. Παρομοίως δεν περιγράφεται σαφώς ο ρόλος των ΚΕΔΔΥ, ΕΔΑΕ κλπ στην διαδικασία διάγνωσης, γεγονός που δεν διευκολύνει την κατανόηση του ρόλου των υπηρεσιών αυτών στην συγκεκριμένη πολύ σημαντική διαδικασία.
Γενικό σχόλιο: Η έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση είναι εξαιρετικά σημαντική για το σχεδιασμό της ορθής και όσο το δυνατόν πρωιμότερης παρέμβασης. Θα πρέπει λοιπόν να σχεδιαστεί με προσοχή, να γίνεται από εξειδικευμένους και έμπειρους επιστήμονες, σε κέντρα επαρκώς στελεχωμένα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να αφιερώνεται χρόνος στον μαθητή και την οικογένειά του.
Άρθρο 5. §2 Εκ παραδρομής δεν γίνεται αναφορά στους μαθητές με νοητική αναπηρία/νοητική καθυστέρηση. Επίσης, δε γίνεται αναφορά στους μαθητές που παρουσιάζουν άλλες Νευροαναπτυξιακές διαταραχές, όπως ΔΕΠΥ, Δυσπραξία ή Μαθησιακές δυσκολίες, με συχνότερη τη Δυσλεξία, ή μαθητές με διαταραχές της συμπεριφοράς ή ψυχώσεις. Άρθρο 5. §3 Με βάση τα σχόλια που αναφέρονται στο προηγούμενο άρθρο 4, θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία με τους γονείς/οικογένεια του μαθητή όπως και τον εκπαιδευτικό/ τους εκπαιδευτικούς του μαθητή και στην φάση της αξιολόγησης, όπως και της διαμόρφωσης του ΕΠΕ, αλλά και ανά τακτά διαστήματα συνεργασία στο πλαίσιο της υποστήριξης και της παρακολούθησης της πορείας της υποστήριξης και των αποτελεσμάτων της. Γενικό σχόλιο: ενώ ο τίτλος του συγκεκριμένου άρθρου 5 είναι «διαδικασία διάγνωσης», το περιεχόμενο καλύπτει μόνο αποσπασματικά τον τομέα αυτό. Δεν γίνεται αναφορά σε όλες τις περιπτώσεις πέραν των αισθητηριακών διαταραχών, σωματικών προβλημάτων, προβλημάτων υγείας (όπως αναγράφονται παραπάνω), ενώ και στην περίπτωση του σχεδιασμού του ΕΠΕ δίνονται αποσπασματικές πληροφορίες. Παρομοίως δεν περιγράφεται σαφώς ο ρόλος των ΚΕΔΔΥ, ΕΔΑΕ κλπ στην διαδικασία διάγνωσης, γεγονός που δεν διευκολύνει την κατανόηση του ρόλου των υπηρεσιών αυτών στην συγκεκριμένη πολύ σημαντική διαδικασία. Γενικό σχόλιο: Η έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση είναι εξαιρετικά σημαντική για το σχεδιασμό της ορθής και όσο το δυνατόν πρωιμότερης παρέμβασης. Θα πρέπει λοιπόν να σχεδιαστεί με προσοχή, να γίνεται από εξειδικευμένους και έμπειρους επιστήμονες, σε κέντρα επαρκώς στελεχωμένα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να αφιερώνεται χρόνος στον μαθητή και την οικογένειά του.