Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΠΜ | 1 Δεκεμβρίου 2009, 07:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλό Μήνα σε όλους Ορισμένες σκέψεις για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης: Η σχολική μονάδα είναι το κύτταρο του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο ρόλος του διευθυντή πέρα από τη διεκπεραίωση της μεγάλης δυστυχώς γραφειοκρατίας είναι να εμπνέει να καθοδηγεί και να εμψυχώνει τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς στο δύσκολο έργο τους αναπτύσσοντας συλλογικές διαδικασίες που αποσκοπούν σε ένα ανοικτό στη κοινωνία σύγχρονο σχολείο. Η διαφανής και ανοικτή διαδικασία επιλογής των στελεχών της Διοίκησης στηριζόμενη σε αντικειμενικά κριτήρια προσδίδει από την αρχή στο στέλεχος, το κύρος που χρειάζεται για τη σωστή λειτουργία της σχολικής κοινότητας. Βέβαια το εκπαιδευτικό έργο έχει κυρίως ποιοτικά χαρακτηριστικά και ως εκ τούτου είναι δύσκολο να εκτιμηθεί. Για το λόγο αυτό μια επιστημονική επιτροπή από εκπαιδευτικούς πρέπει να ορίσει και να βαθμολογήσει τα κριτήρια των απαιτούμενων προσόντων με γνώμονα του τι είδους στελέχη θέλουμε τελικά. Στα κριτήρια θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η προσπάθεια του εκπαιδευτικού για την αυτοβελτίωση του. Όλες οι προσπάθειες θα πρέπει να καταγράφονται και να μοριοδοτούνται όπως οι μεταπτυχιακοί τίτλοι, οι επιμορφώσεις, η συμμετοχή σε προγράμματα, η διοικητική εμπειρία κλπ. Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα ελάχιστο απαιτούμενο όριο διδακτικής και εκπαιδευτικής εμπειρίας με την έννοια της απαιτούμενης «μάχιμης» εμπειρίας στο σχολικό περιβάλλον. Δεν θα πρέπει όμως το όριο αυτό να είναι τόσο μεγάλο ώστε να αποκλείει το νέο αίμα και τις φρέσκες ιδέες που τόσο ανάγκη έχει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Η μοριοδότηση της εμπειρίας (διδακτικής και διοικητικής) δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 50% της συνολικής μοριοδότησης σύμφωνα με το επιδιωκόμενο προφίλ του στελέχους που επιθυμούμε, διαφορετικά φθάνουμε σε μια κατάσταση επετηρίδας. Είναι προφανές ότι τα διάφορα στελέχη διαφοροποιούνται σε διοικητικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα, άρα ενώ τα κριτήρια είναι ενιαία, ο συντελεστής βαρύτητας για κάθε ένα από αυτά θα αλλάζει ανάλογα με την θέση του στελέχους (π.χ. οι σχολικοί σύμβουλοι με μεγαλύτερη βαρύτητα στα μεταπτυχιακά, οι διευθυντές διεύθυνσης με μεγαλύτερη βαρύτητα στην διοικητική υπηρεσία ) Για τους υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων να ισχύουν τα ίδια κριτήρια επιλογής όπως με τους Διευθυντές με καθοριστικό και ρυθμιστικό ρόλο της σχολικής κοινότητας και του συλλόγου των διδασκόντων. Πέρα όμως από την ορθολογική και διαφανή διαδικασία επιλογής στελεχών που θα παρακινούν και υποστηρίζουν το κύτταρο της εκπαίδευσης, θα χρειαστούν: • Πιστώσεις • Η θεσμοθέτηση ενός συστήματος αξιολόγησης, τουλάχιστον εσωτερικής, του έργου της εκπαιδευτικής μονάδας που θα συμβάλει στην ενεργοποίηση των συλλόγων διδασκόντων για παροχή καλύτερης εκπαίδευσης. • Ένα σύστημα διαρκούς και συνεχούς επιμόρφωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών ανάλογα με τα συμπεράσματα της εσωτερικής αξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας.