. Ως πρώτη γλώσσα των μαθητών με κώφωση ή βαρηκοΐα αναγνωρίζεται η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και ως δεύτερη γλώσσα τους η Νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με τη γραπτή της μορφή, ενώ η προφορική της αντίληψη και έκφραση αποτελεί πρόσθετη κοινωνική επιλογή των μαθητών με κώφωση. Επίσης αναγνωρίζεται ότι όλοι οι μαθητές με κώφωση ή βαρηκοΐα δεν είναι υποχρεωτικά χρήστες της ΕΝΓ. --> το ό,τι αναγνωρίζετε πως δεν ξέρουμε νοηματική όλοι οι κωφοί και βαρήκοοι (οι περισσότεροι σήμερα, κατά μεγάλη πλειοψηφία, δεν τη γνωρίζουμε, και το δηλώνω ως πάσχουσα από πλήρη κώφωση άμφω, που ποτέ δεν έμαθα νοηματική για να επικοινωνήσω), το ό,τι το αναγνωρίζετε είναι ένα καλό βήμα. Τώρα πως γίνεται στην ίδια παράγραφο να δηλώνετε ότι η πρώτη γλώσσα των κωφών και βαρηκόων μαθητών είναι η νοηματική (ειδικά για τους βαρήκοους εν έτει 2015 είναι αστείος ο ισχυρισμός αυτός, λόγω των κοχλιακών εμφυτευμάτων και των ακουστικών βαρηκοίας και της λογοθεραπευτικής παρέμβασης), πως γίνεται λοιπόν σε μια παράγραφο από πάνω να λέτε ότι η πρώτη γλώσσα των κωφών και βαρηκόων μαθητών θεωρείται η νοηματική κι από κάτω να παραδέχεστε πως δεν την ξέρουν όλοι αποτελεί μυστήριον ! Μήπως εννοείτε ότι οι άλλοι, που δεν ξέρουμε νοηματική, δεν μιλάμε κιόλας και δεν έχουμε καμία γλώσσα; Μπορεί σήμερα όλα αυτά να αφορούν μόλις 90 κωφά παιδιά που γεννιούνται πανελλαδικά με πλήρη κώφωση κάθε χρόνο, αλλά θα επιμένω και θα μάχομαι ακόμα και όταν μιλάμε για το μέλλον ακόμα και ενός παιδιού...
Για ποιό λόγο λοιπόν να αναγνωριστεί ότι η "πρώτη γλώσσα" των κωφών και βαρηκόων μαθητών είναι η νοηματική, όταν σήμερα οι περισσότεροι από τους 90 μαθητές κάθε χρονιάς είναι εις θέση να μιλήσουν προφορικά, και ο προφορικός τους λόγος δεν αποτελεί "πρόσθετη κοινωνική επιλογή", όπως λέτε, αλλά την πρώτη και μόνη γλώσσα που ξέρουν, όπως συνέβη και σε μένα πριν 40 χρόνια; Η μόνη μου γλώσσα, γραπτή και προφορική είναι και θα είναι η νέα Ελληνική... Τι πιο απλό από το να γράψετε ότι ο κάθε μαθητής θα ορίζει τη δική του γλώσσα, ανάλογα με το αν καταφέρνει να μιλήσει προφορικά ή όχι, και ότι δεν θα του την προκαθορίζετε εσείς διά νόμου.
Με εκτίμηση
Σοφία Κολοτούρου
ιατρός κυτταρολόγος
Σοφία Κολοτούρ
. Ως πρώτη γλώσσα των μαθητών με κώφωση ή βαρηκοΐα αναγνωρίζεται η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και ως δεύτερη γλώσσα τους η Νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με τη γραπτή της μορφή, ενώ η προφορική της αντίληψη και έκφραση αποτελεί πρόσθετη κοινωνική επιλογή των μαθητών με κώφωση. Επίσης αναγνωρίζεται ότι όλοι οι μαθητές με κώφωση ή βαρηκοΐα δεν είναι υποχρεωτικά χρήστες της ΕΝΓ. --> το ό,τι αναγνωρίζετε πως δεν ξέρουμε νοηματική όλοι οι κωφοί και βαρήκοοι (οι περισσότεροι σήμερα, κατά μεγάλη πλειοψηφία, δεν τη γνωρίζουμε, και το δηλώνω ως πάσχουσα από πλήρη κώφωση άμφω, που ποτέ δεν έμαθα νοηματική για να επικοινωνήσω), το ό,τι το αναγνωρίζετε είναι ένα καλό βήμα. Τώρα πως γίνεται στην ίδια παράγραφο να δηλώνετε ότι η πρώτη γλώσσα των κωφών και βαρηκόων μαθητών είναι η νοηματική (ειδικά για τους βαρήκοους εν έτει 2015 είναι αστείος ο ισχυρισμός αυτός, λόγω των κοχλιακών εμφυτευμάτων και των ακουστικών βαρηκοίας και της λογοθεραπευτικής παρέμβασης), πως γίνεται λοιπόν σε μια παράγραφο από πάνω να λέτε ότι η πρώτη γλώσσα των κωφών και βαρηκόων μαθητών θεωρείται η νοηματική κι από κάτω να παραδέχεστε πως δεν την ξέρουν όλοι αποτελεί μυστήριον ! Μήπως εννοείτε ότι οι άλλοι, που δεν ξέρουμε νοηματική, δεν μιλάμε κιόλας και δεν έχουμε καμία γλώσσα; Μπορεί σήμερα όλα αυτά να αφορούν μόλις 90 κωφά παιδιά που γεννιούνται πανελλαδικά με πλήρη κώφωση κάθε χρόνο, αλλά θα επιμένω και θα μάχομαι ακόμα και όταν μιλάμε για το μέλλον ακόμα και ενός παιδιού... Για ποιό λόγο λοιπόν να αναγνωριστεί ότι η "πρώτη γλώσσα" των κωφών και βαρηκόων μαθητών είναι η νοηματική, όταν σήμερα οι περισσότεροι από τους 90 μαθητές κάθε χρονιάς είναι εις θέση να μιλήσουν προφορικά, και ο προφορικός τους λόγος δεν αποτελεί "πρόσθετη κοινωνική επιλογή", όπως λέτε, αλλά την πρώτη και μόνη γλώσσα που ξέρουν, όπως συνέβη και σε μένα πριν 40 χρόνια; Η μόνη μου γλώσσα, γραπτή και προφορική είναι και θα είναι η νέα Ελληνική... Τι πιο απλό από το να γράψετε ότι ο κάθε μαθητής θα ορίζει τη δική του γλώσσα, ανάλογα με το αν καταφέρνει να μιλήσει προφορικά ή όχι, και ότι δεν θα του την προκαθορίζετε εσείς διά νόμου. Με εκτίμηση Σοφία Κολοτούρου ιατρός κυτταρολόγος Σοφία Κολοτούρ