• Σχόλιο του χρήστη 'Μάριος Κ.' | 1 Δεκεμβρίου 2009, 10:37

    Με την ευκαιρία του νέου νομοσχεδίου για τις προσλήψεις, θα υπάρξει κάποια ρύθμιση για το θέμα των διορισμών πολυτέκνων στην εκπαίδευση; Οι πολύτεκνοι διορίζονται ως εκπαιδευτικοί έχοντας ως μοναδικό κριτήριο καταλληλότητας για την επαγγελματική τους θέση, τον αριθμό των παιδιών τους. Ούτε επιτυχία σε ΑΣΕΠ, ούτε ΑΣΠΑΙΤΕ, ούτε σημαντική προϋπηρεσία. Ειλικρινά αυτή την άκριτη και χωρίς αξιολογικές προϋποθέσεις διαδικασία διορισμού δεν την καταλαβαίνω. Παρατηρήθηκε το φαινόμενο στον πρόσφατο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, σε τεχνική ειδικότητα να προκηρυχθούν μόνο 6 θέσεις για κοντά 300 υποψήφιους, με τη δικαιολογία ότι προς το παρόν δεν υπήρχε ανάγκη για περισσότερες, και την ίδια στιγμή να διορίζονται πέρα από κάθε διαδικασία διαγωνισμού 12 πολύτεκνοι. Βεβαίως και δεν υποτιμώ την σημασία της πολυτεκνίας, ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα με σημαντική υπογεννητικότητα, ούτε τις δυσκολίες που ανακύπτουν από την ανατροφή τόσων παιδιών. Υποθέτω όμως ότι ο ρόλος ενός κράτους πρόνοιας δεν είναι να διορίζει όλες τις «ειδικές» κατηγορίες πολιτών στο δημόσιο, αυτό δεν γίνεται πουθενά παγκοσμίως, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση να παρέχει στους πολύτεκνους ένα αξιοπρεπές επίδομα για το μεγάλωμα των παιδιών τους. Γιατί και ένας πολύτεκνος να μην δίνει ΑΣΕΠ, παίρνοντας βεβαίως κάποια προσαύξηση μορίων για την ιδιότητά του; Αν λοιπόν η επιτυχία στο ΑΣΕΠ πρόκειται γίνει απαραίτητη προϋπόθεση για κάθε είδους πρόσληψη στον χώρο της εκπαίδευσης, συνοδευόμενη από κρίση και αξιολόγηση για την εκπαιδευτική επάρκεια του υποψηφίου, μήπως ήρθε η ώρα να ισχύσει το ίδιο και για τους πολύτεκνους;