Αρχική Ειδική ΕκπαίδευσηΆρθρο 06: ΦοίτησηΣχόλιο του χρήστη ΡΕΝΑ ΚΑΛΛΕΡΓΗ ΓΟΝΕΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΥΤΙΣΜΟΥ | 10 Δεκεμβρίου 2014, 12:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 6 1α&β) Η Π.Σ. μαθητή με αυτισμό δε μπορεί να "αντικατασταθεί" από τη μείωση του αριθμού των συμμαθητών του στην τάξη. Ο εκπαιδευτικός της τάξης ακόμα και με λιγότερα άτομα θα χρειαστεί την κατάλληλη υποστήριξη από ειδικό βοηθό (από το ΥΠΑΙΘ ή με δαπάνη της οικογένειας) με εξειδικευμένες γνώσεις στον αυτισμό για να συνεργαστεί μαζί του και να καταφέρουν από κοινού την υποστήριξη του μαθητή, προσαρμόζοντας το περιβάλλον και το αναλυτικό πρόγραμμα στις ανάγκες του. Η βασική προϋπόθεση για το σεβασμό των δικαιωμάτων του μαθητή με αυτισμό είναι η παροχή της επιστημονικά αποδεδειγμένα κατάλληλης υποστήριξης στο σχολικό πλαίσιο και η προσαρμογή του πλαισίου στο μαθητή κι ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ. ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΝΑ ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΝΟΜΟ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΥΣΧΕΡΗ ΘΕΣΗ ΝΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΠΑΤΑ ΜΕ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΡΟΘΕΣΗ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ. Θ. Το ΤΕ είναι παντελώς ακατάλληλο και προκαλεί οπισθοδρόμηση και όχι βελτίωση τόσο στις μαθησιακές όσο και κοινωνικές δεξιότητες που χρειάζεται να αποκτήσει και να καταφέρει μέσα από επανάληψη και βιωματική διαδικασία εκπαίδευσης, να διατηρήσει ο μαθητής με αυτισμό. Καθώς επίσης ο αυτισμός τα τελευταία χρόνια, όπως οφείλετε να γνωρίζετε, αποτελεί ένα φάσμα πολλών συνδυαζόμενων χαρακτηριστικών και συμπτωμάτων και οι διαγνώσεις των παιδιών μας αναφέρουν τη διάγνωση Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και όχι τη λειτουργικότητα τους, για να τα ξεχωρίσετε και να «βολέψετε» τις περικοπές των δικαιωμάτων τους στην εκπαίδευση. Ιβ) Δεν επιτρέπετε να ζητείτε η περικοπή της παροχής της πλήρους παράλληλης στήριξης από οποιοδήποτε μαθητή με αυτισμό και «κριτήριο» να είναι 1 παράλληλη στήριξη ανά τμήμα και 2 ανά σχολική μονάδα. 3α&β) Το εξειδικευμένο ή εξατομικευμένο πρόγραμμα με πρόταση του ΚΕΔΔΥ, ποτέ δεν καταρτίζεται σύμφωνα με τις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε μαθητή με αυτισμό. Δίνονται μόνος γενικές οδηγίες που αναφέρονται για στα βασικά χαρακτηριστικά του αυτισμού. Ακόμα όμως και αν τα ΚΕΔΔΥ ήταν επαρκώς στελεχωμένα με προσωπικό, δεν υπάρχουν στα σχολεία κατάλληλα καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί, λόγω βασικών ελλείψεων οργάνωσης πλάνου σοβαρής εκπαίδευσης από πλευράς ΥΠΑΙΘ. Ενώ η Επιτροπή του ΟΗΕ στην 60ή συνεδρίαση/15.06.2012 αναφορικά με τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού: [σχετικά με τα άρθρα 6, 18 (παρ. 3), 23, 24, 26, 27 (παρ. 1-3) της Σύμβασης) 24, 26, 27 (παρ. 1-3)] - εκφράζει την εκτίμησή της για την υιοθέτηση του Νόμου 3699/2008 για την ειδική εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες ή των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προτρέπει την Ελλάδα, σε περιόδους επιβολής επαχθών δημοσιονομικών μέτρων : - Να εξοπλίσει τα σχολεία με τις απαραίτητες δομές ώστε να επιτευχθεί η συνεκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και να εξασφαλίσει ότι αυτά μπορούν να επιλέξουν το σχολείο της προτίμησής τους ή να επιλέξουν να μετακινούνται ανάμεσα στα γενικά σχολεία και τα ειδικά σχολεία ανάλογα με το υπέρτατο συμφέρον τους - να εντείνει όλες τις προσπάθειες κατά της διαφθοράς ώστε να εξασφαλίσει διαφάνεια στη δημοσιονομική διαχείριση - να επιδείξει ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών με αναπηρίες - να ενσωματώσει τα θέματα που αφορούν στα δικαιώματα των παιδιών σε όλα τα προγράμματα σπουδών στα διάφορα επίπεδα της εκπαίδευσης - εκφράζει την ανησυχία της για την έλλειψη επιμόρφωσης των επαγγελματιών που εργάζονται με παιδιά με αναπηρία και τις υπηρεσίες που παρέχονται για τα παιδιά με πιο σοβαρές μορφές αναπηρίας - συστήνει την παροχή υπηρεσιών που θα εστιάζουν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των παιδιών με αναπηρίες, θα ανταποκρίνονται στις βασικές τους ανάγκες και θα εξασφαλίζουν την ενσωμάτωση και τη συμμετοχή τους - να υιοθετήσει, ως ζήτημα προτεραιότητας, μέτρα για να εξασφαλίσει ότι κανένα παιδί με αναπηρία δεν θα είναι τοποθετημένο σε ένα πλαίσιο όπου επικρατούν απάνθρωπες συνθήκες Και αναφέρει ότι : - παρά τις υπάρχουσες διατάξεις στη νομοθεσία της Ελλάδας σχετικά με το σεβασμό των απόψεων του παιδιού (άρθρο 1511 του Αστικού Κώδικα και άρθρο 681 Γ, παράγραφος 2 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας) και κατ’ επέκταση της οικογένειας στα άτομα με σοβαρές αναπηρίες, οι διατάξεις αυτές σπάνια χρησιμοποιούνται με αποτέλεσμα οι απόψεις των παιδιών ή της οικογένειας να μην λαμβάνονται υπόψη. Ενώ η Διεθνής Σύμβαση του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (άρθρο 24 / εκπαίδευση) αναφέρει ότι : Τα Συμβαλλόμενα Κράτη οφείλουν να διασφαλίζουν ότι τα άτομα με αναπηρίες είναι σε θέση να έχουν πρόσβαση στη γενική εκπαίδευση, στην επαγγελματική κατάρτιση, στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη δια βίου μάθηση, χωρίς διακρίσεις και σε ίση βάση με τους άλλους. Ειδικότερα αναφέρεται ότι : - αναγνωρίζεται το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρίες στην εκπαίδευση, μέσα από ένα εκπαιδευτικό σύστημα ένταξης, σε όλα τα επίπεδα και τη δια βίου μάθηση - εξασφαλίζεται η ανάπτυξη, από τα άτομα με αναπηρίες, της προσωπικότητας τους, των δεξιοτήτων των πνευματικών και φυσικών ικανοτήτων τους, στο μέγιστο δυναμικό τους, Εξασφαλίζεται ακόμη ότι : - τα άτομα με αναπηρίες δεν αποκλείονται από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα βάσει αναπηρίας και ότι τα παιδιά με αναπηρίες δεν αποκλείονται από την ελεύθερη και υποχρεωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βάσει αναπηρίας, - προσλαμβάνει και εκπαιδεύει εκπαιδευτικούς, που κατέχουν τα τυπικά προσόντα και την εξειδίκευση στην υποστήριξη παιδιών με συγκεκριμένες αναπηρίες - τα άτομα με αναπηρίες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια ενιαία, ποιοτική και ελεύθερη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε ίση βάση με τους άλλους, στις κοινότητες στις οποίες ζουν, - Παρέχεται εύλογη προσαρμογή για τις απαιτήσεις του ατόμου, - Τα άτομα με αναπηρίες λαμβάνουν την υποστήριξη που απαιτείται, μέσα στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα, προκειμένου να διευκολυνθεί η αποτελεσματική εκπαίδευση τους, - Παρέχονται αποτελεσματικά εξατομικευμένα μέτρα υποστήριξης, σε περιβάλλοντα που μεγιστοποιούν την ακαδημαϊκή και κοινωνική ανάπτυξη, σύμφωνα με το στόχο της πλήρους ενσωμάτωσης - Τα Συμβαλλόμενα Κράτη καθιστούν ικανά τα άτομα με αναπηρίες να διδάσκονται δεξιότητες ζωής και κοινωνικής ανάπτυξης - Διασφαλίζει ότι η εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία διεξάγεται με τις πιο κατάλληλες γλώσσες, τρόπους και μέσα επικοινωνίας για το συγκεκριμένο άτομο και σε περιβάλλοντα που μεγιστοποιούν την ακαδημαϊκή και κοινωνική ανάπτυξη.