Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Δίκαιος | 1 Δεκεμβρίου 2009, 10:23
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία υπουργέ, το ζητούμενο είναι ένα σύστημα το οποίο θα είναι αξιοκρατικό αλλά συνάμα και δίκαιο. Σύμφωνα όμως με τις προτάσεις που έχετε θέσει σε διαβούλευση, οι οποίες δυστυχώς είναι ελλιπέστατες και πρόχειρα διατυπωμένες κάτι που δε συνάδει με τι σοβαρότητα του θέματος, θεωρώ ότι αδικείται το σύνολο των εκπαιδευτικών. Αδικούνται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια περιπλανήθηκαν ως την εσχατιά της Ελλάδας διδάσκοντας τον μαθητή της περιφέρειας. Αιμορραγώντας οι ίδιοι οικονομικά αλλά προσπαθώντας να πιάσουν νόμιμα το όριο που η ίδια η πολιτεία τους είχε θέσει για τον διορισμό τους. Αδικούνται όμως και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν μηδενική προϋπηρεσία αφού με την πρόταση σας να προσμετράται για κάποιον που επιτυγχάνει στον ΑΣΕΠ και η προϋπηρεσία, όσο καλά και να γράψει κάποιος ο οποίος έχει μηδενική προϋπηρεσία πολύ δύσκολα θα φτάσει κάποιον άλλον ο οποίος έχει για παράδειγμα 20 μήνες και θα παίρνει προσαύξηση για καθέναν από αυτούς. Το να μην είναι σημαντική αυτή η προσαύξηση ούτε καν μπορώ να το διανοηθώ γιατί δε νομίζω να πιστεύετε ότι θα βρεθεί συνάδελφος να πάει αναπληρωτής ή ωρομίσθιος σε άλλο μέρος εκτός του τόπου διαμονής του αν δεν κερδίζει κάτι σημαντικό απ’ αυτή τη προϋπηρεσία (για τα χρήματα που θα λαμβάνει πάντως σίγουρα δε θα πάει). Το σημαντικότερο όλων είναι ότι αδικούνται οι μαθητές διότι με την πρόθεση σας να γίνεται κάθε χρόνο διαγωνισμός ΑΣΕΠ και να καταρτίζεται νέος πίνακας κάθε χρόνο, ο αναπληρωτής ή ο ωρομίσθιος από τη στιγμή που δεν έχει εξασφαλίσει την πρόσληψη του για την επόμενη χρονιά είναι απόλυτα φυσιολογικό και ανθρώπινο να προετοιμάζεται για το επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και να μην προετοιμάζεται όπως οφείλει για τη διδασκαλία της επόμενης μέρας. Συνεπώς το νέο σύστημα αδικεί τους πάντες και οδηγεί την παιδεία σε έναν κυκεώνα. Αλλά κριτική χωρίς προτάσεις δεν έχει νόημα. Οι προτάσεις μου λοιπόν για το νέο σύστημα είναι: i) Το 60% των διορισμών να γίνεται από το γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ στον οποίο ΔΕΝ θα προσμετράται η προϋπηρεσία αλλά θα συνεχίσει να προσμετράται όπως και στο υπάρχων σύστημα ο μεταπτυχιακός και ο διδακτορικός τίτλος. ii) To 40% των διορισμών να γίνεται από τον πίνακα της προϋπηρεσίας με την προϋπόθεσή ότι ο εκπαιδευτικός θα έχει επιτύχει σε ΕΝΑΝ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Τα μεταβατικό στάδιο που πρέπει να ισχύσει γι’ αυτόν τον πίνακα είναι για τους εκπαιδευτικούς που μέχρι την 30/6/2010 έχουν πάνω από 14 μήνες (ενδεικτική τιμή) πραγματικής προϋπηρεσίας σε σχολεία που ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας να ΜΗΝ απαιτείται επιτυχία ΑΣΕΠ. Σε όσους έχουν αποκτήσει αυτή την προϋπηρεσία σε σχολές που δεν ανήκουν/αν στο Υπουργείο Παιδείας (ΟΑΕΔ, Σιβιτανήδειος, εκκλησιαστικά σχολεία) να απαιτείται μία επιτυχία σε ΕΝΑΝ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. iii) Οι διορισμοί πολυτέκνων να συνεχίσουν να διενεργούνται με το υπάρχον σύστημα. iv) Οι προσλήψεις αναπληρωτών, ωρομισθίων ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΔΣ να συνεχίσουν να γίνονται από τον πίνακα αναπληρωτών. (Είμαι Μαθηματικός χωρίς μεταπτυχιακό, επιτυχών ΑΣΕΠ 2007 με 3 μόρια διαφορά από το τελευταίο διοριστέο, επιτυχών ΑΣΕΠ 2009 με 0,6 μόρια διαφορά από το τελευταίο διοριστέο και με λιγότερη από 6 μήνες προϋπηρεσία έως το τέλος της χρονιάς)