• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανασιάδης Χ' | 11 Δεκεμβρίου 2014, 15:47

    Το προσχέδιο νόμου στηρίζεται στο προηγούμενο νόμο και αλλάζουν κάποια μέρη του, ο ισχύον νόμος πάλι είναι αποτέλεσμα παρεμβάσεων που πρέπει να επανεξεταστούν για το αν επέφεραν βελτιώσεις προς όφελος το μαθητών της ειδικής αγωγής και του πλαισίου τους ( ΣΜΕΑ, εκπαιδευτικούς και γονείς). Οι αλλαγές που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια ποιους και ποιον σκοπό εξυπηρέτησαν; Ποιοι τις πρότειναν και ποιοι τις προτείνουν τώρα ; Έχουν όφελος από τις αλλαγές αυτές οι μαθητές της ΕΑ και οι γονείς τους; Δεύτερο σχετικά με τα απαραίτητα προσόντα που πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί υποψήφιοι για να συμπεριληφθούν στους πίνακες αναπληρωτών της ΕΑ. Απαραίτητο προσόν για να συμπεριληφθεί κάποιος στους πίνακες ήταν και είναι το σεμινάριο 400 ωρών της ΕΑ, το οποίο δίχασε τον εκπαιδευτικό κόσμο και τους γονείς των μαθητών με ΕΑ. Επιτρέψτε μου να κάνω μια παρομοίωση για να εκφέρω την άποψή μου, ευτυχώς τα πράγματα δεν είναι ούτε μαύρα ούτε άσπρα, κάθε προσπάθεια που εμπλέκει και επιμορφώνει εκπαιδευτικούς σχετικά με την ΕΑ, ειδικά εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι θετική προσπάθεια και καλή για όλους μας. Αν τώρα τα κίνητρα των εκπαιδευτικών είναι ευγενικά ή όχι αυτό δεν μπορούμε το αλλάξουμε αλλά μπορούμε μέσα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουμε το έργο τους όπως προβλέπεται και για την γενική εκπαίδευση. Τρίτον, φέτος για πρώτη φορά δεν προτάσσονται τα μεταπτυχιακά στους πίνακες αναπληρωτών αλλά μοριοδοτούνται με 4 μόρια όταν κάθε μήνας εργασίας στην ΕΑ μοριοδοτείται με 0,2 με άλλα λόγια ένα μεταπτυχιακό ισούται με δύο χρόνια εργασίας στην ΕΑ. Αυτό προκύπτει από κάποια επιστημονικά στοιχεία που τεκμηριώνουν ότι πράγματι δύο διδακτικά έτη στις ΣΜΕΑ ισούνται με τα προσόντα και τις γνώσεις ενός μεταπτυχιακού; Ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η αναλογία αυτή; Σίγουρα όχι των μαθητών. Τέταρτο, πριν από το 2010 ζητείται η επιτυχία ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών για να συμπεριληφθεί κάποιος στον πίνακα αναπληρωτών της ειδικής αγωγής, ο νομοθέτης καλώς έπραξε, σκοπός του ήταν να καλύψει τις προϋπόθεσεις ότι ο υποψήφιος αναπληρωτής έχει τις απαραίτητες γνώσεις των αντικειμένων που καλείται να διδάξει και φυσικά τις παιδαγωγικές. Από το 2010 έπαψε όχι μόνο να ζητείται η επιτυχία ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών για να συμπεριληφθεί κάποιος στον πίνακα αναπληρωτών της ειδικής αγωγής αλλά και οποιαδήποτε μοριοδότησή του , με την δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν πλέον εκπαιδευτικοί με επιτυχία ΑΣΕΠ. Πράγματι αυτό μπορεί να συμβαίνει στην πρωτοβάθμια αλλά στην δευτεροβάθμια οι πίνακες περιέχουν εκπαιδευτικούς με επιτυχία ΑΣΕΠ οι οποίοι δεν μοριοδοτούνται ή δεν προτάσσονται πλέον στους πίνακες. Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης δεν πρέπει να έχει τα προσόντα αυτά της γενικής; Η εμπειρία τους στην γενική δεν αποτελεί προσόν και για την ειδική; Πέμπτο, σχετικά με τις αλλαγές στις προσλήψεις των αναπληρωτών δευτεροβάθμιας της ΕΑ, από φέτος υπεύθυνοι για τις προσλήψεις τους είναι η διεύθυνση της γενικής αγωγής και όχι της ειδικής όπως προβλέπεται λόγω μίας ένστασης για τις περσινές προσλήψεις. Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι σαν τα παραπάνω θα συνεχίσουν να συμβαίνουν αν δεν συμπεριληφθεί στο νέο νόμο της ΕΑ η υποχρέωση του κάθε νομοθέτη ή αρμόδιου υπουργού να ενημερώνει τους άμεσα ενδιαφερόμενους δηλαδή τους γονείς των μαθητών με ΕΑ για κάθε αλλαγή που γίνεται ή θα γίνει σχετικά με την εκπαίδευση των παιδιών τους. Δεν πρέπει να ξεχνάνε ότι αν δεν υπήρχαν οι μαθητές της ΕΑ και γονείς τους ούτε ειδική αγωγή, ούτε δομές της ΕΑ, ούτε άνθρωποι που εργάζονται σε αυτές τις δομές, ούτε σχετικοί νόμοι , θα υπήρχαν και χρωστάμε ένα μεγάλο ευχαριστώ και σεβασμό για αυτά που μας διδάσκουν και μας προσφέρουν στην εκπαίδευση γενικότερα.