Οι ΠΕ71 & ΠΕ61 δεν έχουν επάρκεια να διδάξουν στην γενική εκπαίδευση.Οι κάτοχοι βασικών τίτλων δάσκαλων και νηπιαγωγών έχουν την δυνατότητα να διδάξουν στις ΣΜΕΑΕ όταν υπάρχει έλλειψη αναπληρωτών ΕΑΕ και χωρίς καμία επιπλέον εξειδίκευση. Άρα ο βασικός τίτλος που αποκτάται από τα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής και προσχολικής εκπαίδευσης είναι ισχυρότερος και επαρκέστερος από οποιαδήποτε κατεύθυνση δάσκαλου – νηπιαγωγού από τα τμήματα ειδικής αγωγής καθώς εξασφαλίζει κινητικότητα ανάμεσα στην γενική εκπαίδευση και στην προέκταση της την ειδική αφού ως γνωστόν η ειδική παιδαγωγική αποτελεί συνέχεια και προέκταση της γενικής. Στα σύγχρονα διεθνή κείμενα που παρέχουν κατευθύνσεις και παραδείγματα για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ο ειδικός παιδαγωγός δεν!! αποτελεί ανεξάρτητη επιστημονική και επαγγελματική οντότητα από τον παιδαγωγό. Σύμφωνα με την Διακήρυξη της Salamanca και του Πλαισίου Δράσεων για την Ειδική Αγωγή της UNESCO η ειδική αγωγή αποτελεί έναν τομέα της παιδαγωγικής που είναι συνυφασμένος και θα πρέπει να συνδέεται στενά με την έρευνα. Η λέξη έρευνα δεν περιορίζεται σε στενό ακαδημαϊκό επίπεδο.Αφορά τον σχεδιασμό καινοτόμων παρεμβάσεων και την διεξαγωγή έρευνας-δράσης που εστιάζει στην εφαρμογή και αξιολόγηση στρατηγικών και παρεμβάσεων άμεσα συνδεδεμένων με την παιδαγωγική πράξη. Κάτι που αποκτάται μέσα από από μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές και είναι απαραίτητο εφόδιο του ειδικού παιδαγωγού. Οι πτυχιούχοι με βασικό τίτλο στην ειδική αγωγή εκ των πραγμάτων δεν είναι ειδικοί παιδαγωγοί καθώς δεν έχουν την προαπαιτούμενη για εξειδίκευση βασική παιδαγωγική κατάρτιση και επάρκεια για τη γενική αγωγή. Τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, δεν έχουν αυξημένη διάρκεια ως προς το βασικό παιδαγωγικό πτυχίο δεν έχουν ενσωματωμένες τις βασικές γενικές παιδαγωγικές σπουδές και ως εκ τούτου δεν οδηγούν σε επάρκεια διδασκαλίας στη γενική τάξη. Συνεπώς, το βασικό τους πτυχίο και μόνο δεν τους καθιστά εξειδικευμένους παιδαγωγούς. To τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δεν είναι καν παιδαγωγικό, ενώ το τμήμα ειδικής αγωγής του Βόλου μέσα από κοινό πρόγραμμα σπουδών εκπαιδεύει δασκάλους και νηπιαγωγούς σε αντίθεση με ότι ισχύει στα υπόλοιπα παιδαγωγικά τμήματα της Ελλάδας. Επίσης, η πρακτική άσκηση και η εμπειρία μέσα στην τάξη είναι περιορισμένη αφού μόνο το 3ο έτος είναι για γενικά σχολεία και το 4ο έτος για ειδικά σχολεία. Στο πρόγραμμα σπουδών θα έπρεπε να εισαχθεί μία πιο συνεκπαιδευτική προσέγγιση. Σχετικά με τα όσα λέγονται για την κακή ποιότητα κάποιων μεταπτυχιακών, υπάρχει αρμόδιος φορέας για την αναγνώριση των μεταπτυχιακών τίτλων του εξωτερικού ο οποίος εποπτεύεται από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Τέλος δε καταλαβαίνω πως γίνεται τα μεταπτυχιακά να έχουν ημερομηνία λήξης και να επιδιώκεται το μπλοκάρισμά τους!
Οι ΠΕ71 & ΠΕ61 δεν έχουν επάρκεια να διδάξουν στην γενική εκπαίδευση.Οι κάτοχοι βασικών τίτλων δάσκαλων και νηπιαγωγών έχουν την δυνατότητα να διδάξουν στις ΣΜΕΑΕ όταν υπάρχει έλλειψη αναπληρωτών ΕΑΕ και χωρίς καμία επιπλέον εξειδίκευση. Άρα ο βασικός τίτλος που αποκτάται από τα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής και προσχολικής εκπαίδευσης είναι ισχυρότερος και επαρκέστερος από οποιαδήποτε κατεύθυνση δάσκαλου – νηπιαγωγού από τα τμήματα ειδικής αγωγής καθώς εξασφαλίζει κινητικότητα ανάμεσα στην γενική εκπαίδευση και στην προέκταση της την ειδική αφού ως γνωστόν η ειδική παιδαγωγική αποτελεί συνέχεια και προέκταση της γενικής. Στα σύγχρονα διεθνή κείμενα που παρέχουν κατευθύνσεις και παραδείγματα για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ο ειδικός παιδαγωγός δεν!! αποτελεί ανεξάρτητη επιστημονική και επαγγελματική οντότητα από τον παιδαγωγό. Σύμφωνα με την Διακήρυξη της Salamanca και του Πλαισίου Δράσεων για την Ειδική Αγωγή της UNESCO η ειδική αγωγή αποτελεί έναν τομέα της παιδαγωγικής που είναι συνυφασμένος και θα πρέπει να συνδέεται στενά με την έρευνα. Η λέξη έρευνα δεν περιορίζεται σε στενό ακαδημαϊκό επίπεδο.Αφορά τον σχεδιασμό καινοτόμων παρεμβάσεων και την διεξαγωγή έρευνας-δράσης που εστιάζει στην εφαρμογή και αξιολόγηση στρατηγικών και παρεμβάσεων άμεσα συνδεδεμένων με την παιδαγωγική πράξη. Κάτι που αποκτάται μέσα από από μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές και είναι απαραίτητο εφόδιο του ειδικού παιδαγωγού. Οι πτυχιούχοι με βασικό τίτλο στην ειδική αγωγή εκ των πραγμάτων δεν είναι ειδικοί παιδαγωγοί καθώς δεν έχουν την προαπαιτούμενη για εξειδίκευση βασική παιδαγωγική κατάρτιση και επάρκεια για τη γενική αγωγή. Τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, δεν έχουν αυξημένη διάρκεια ως προς το βασικό παιδαγωγικό πτυχίο δεν έχουν ενσωματωμένες τις βασικές γενικές παιδαγωγικές σπουδές και ως εκ τούτου δεν οδηγούν σε επάρκεια διδασκαλίας στη γενική τάξη. Συνεπώς, το βασικό τους πτυχίο και μόνο δεν τους καθιστά εξειδικευμένους παιδαγωγούς. To τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δεν είναι καν παιδαγωγικό, ενώ το τμήμα ειδικής αγωγής του Βόλου μέσα από κοινό πρόγραμμα σπουδών εκπαιδεύει δασκάλους και νηπιαγωγούς σε αντίθεση με ότι ισχύει στα υπόλοιπα παιδαγωγικά τμήματα της Ελλάδας. Επίσης, η πρακτική άσκηση και η εμπειρία μέσα στην τάξη είναι περιορισμένη αφού μόνο το 3ο έτος είναι για γενικά σχολεία και το 4ο έτος για ειδικά σχολεία. Στο πρόγραμμα σπουδών θα έπρεπε να εισαχθεί μία πιο συνεκπαιδευτική προσέγγιση. Σχετικά με τα όσα λέγονται για την κακή ποιότητα κάποιων μεταπτυχιακών, υπάρχει αρμόδιος φορέας για την αναγνώριση των μεταπτυχιακών τίτλων του εξωτερικού ο οποίος εποπτεύεται από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Τέλος δε καταλαβαίνω πως γίνεται τα μεταπτυχιακά να έχουν ημερομηνία λήξης και να επιδιώκεται το μπλοκάρισμά τους!