Άρθρο 4 Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς
Τα ΚΕΔΔΥ έχουν τις εξής αρμοδιότητες:
…..
4ζ) Την εισήγηση στις αρμόδιες υπηρεσίες της περιοχής αρμοδιότητάς τους για την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή ή τη συγχώνευση των ΣΜΕΑΕ και των Τμημάτων Ένταξης,
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να διασαφηνιστεί/διευκρινιστεί υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να δημιουργηθεί τμήμα ένταξης στο σχολείο της περιοχής διαμονής του παιδιού με αναπηρία καθώς επίσης ποιες είναι οι ενδεχόμενες κτιριακές ή/και υλικοτεχνικές παρεμβάσεις για την προσβασιμότητά τους.
Άρθρο 5 Διαδικασία διάγνωσης
1. Οι αισθητηριακές διαταραχές της όρασης και της ακοής, τα κινητικά ή άλλα σωματικά προβλήματα, καθώς και τα σοβαρά ή χρόνια προβλήματα υγείας, πιστοποιούνται με ιατρική γνωμάτευση από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, η οποία αναφέρει το ποσοστό αναπηρίας και τη χρονική διάρκεια ισχύος της γνωμάτευσης.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Σε περίπτωση που υπάρχει ιατρική γνωμάτευση αναπηρίας που έχει εκδοθεί από την Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή (ΙΚΑ και Νομαρχίας) με ισόβια ισχύ, να γίνεται δεκτή.
Άρθρο 7 Θέματα κωφών, τυφλών και αυτιστικών μαθητών
1α) Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή σε σχολεία μαθητών με Κώφωση ή Τύφλωση, είναι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και της Ελληνικής Γραφής Braille (ΕΓΒ) αντίστοιχα και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν μπορεί να ικανοποιηθεί λόγω έλλειψης ενδιαφερόμενων, τοποθετούνται για την κάλυψη της θέσης, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να διαγραφεί η φράση: «και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν μπορεί να ικανοποιηθεί λόγω έλλειψης ενδιαφερόμενων, τοποθετούνται για την κάλυψη της θέσης, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα.»
Η άποψή μας είναι ότι πρέπει να μαθαίνουν αυτοί που έχουν και λιγότερα προσόντα την Ε.Ν.Γ. ή την Braille, αντίστοιχα.
Κρίνουμε ως απαράδεκτη τη διάταξη αυτή για να διευκολυνθούν ορισμένοι χωρίς την πιστοποίηση ΕΝΓ ή Braille και δημιουργείται καταφανής αδικία εις βάρος όσων κατέχουν την πιστοποίηση της Επάρκειας στην ΕΝΓ ή την Braille.
Το ίδιο παρατηρούμε και στο τέλος της 1β παραγράφου του Άρθρου 7. Αποτελούν εξαίρεση οι υπηρετούντες ήδη με οργανική θέση στα σχολεία αυτά.
Αυτό είναι απαράδεκτο και πιστεύουμε ότι δεν εκφράζει την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας.
3) ……
Μέχρι τη συγκρότηση των Επιτροπών πιστοποίησης Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και της Ελληνικής Γραφής Braille (ΕΓΒ) ισχύουν οι βεβαιώσεις επάρκειας της ΕΝΓ που χορηγούνται από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του πανεπιστημίου Πατρών……
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να διαγραφεί: «και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του πανεπιστημίου Πατρών»
Ο λόγος είναι ότι η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (ΟΜΚΕ) εδώ και χρόνια καλύπτει το νομικό κενό και άτυπα διοργανώνει τις εξετάσεις επάρκειας ΕΝΓ από το 1995. Όμως, δεν συμμετείχε ως σήμερα κάποιος εκπρόσωπος της ΟΜΚΕ στις διαδικασίες που διενεργεί το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του πανεπιστημίου Πατρών και κατά συνέπεια δεν μπορούμε να τις αναγνωρίσουμε.
Άρθρο 8 Προσβάσιμα Διδακτικά Βιβλία
5) Το Τμήμα Προσαρμογής διδακτικών βιβλίων της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς της ΕΑΕ οι οποίοι αποσπώνται σε αυτό, σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παρ. 6 του άρθρου 6 του ν. 2740/1999 και το άρθρο 28 του Ν. 3966/2011. Οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαθέτουν είτε πιστοποιημένη γνώση της Ελληνικής γραφής braille, είτε να είναι φυσικοί ομιλητές και πιστοποιημένοι διερμηνείς της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να διαγραφεί η φράση: «είτε να είναι φυσικοί ομιλητές και πιστοποιημένοι διερμηνείς της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.» και προτείνουμε:
«είτε να διαθέτουν πιστοποίηση επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.»
Ακόμα, να προστεθεί παράγραφος ότι με ΚΥΑ ιδρύεται στο Ε.Ι.Κ. εκτυπωτική μονάδα προσβάσιμων διδακτικών βιβλίων και λοιπού εκπαιδευτικού υλικού για κωφά-βαρήκοα άτομα, σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π..
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β` ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Άρθρο 9 Σχολικές μονάδες
4. Προβλέπονται οι μονοήμερες και πολυήμερες εκδρομές μαθητών στις ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον ο Σύλλογος Διδασκόντων κρίνει τον απαραίτητο αριθμό συνοδών εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, σε ίδια αναλογία, ώστε να διασφαλίζεται η μετακίνηση και διαμονή των μαθητών.
ΕΡΩΤΗΜΑ
Είναι η ίδια ακριβώς διαδικασία που ισχύει και στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή υπάρχει κάτι παραπάνω (να αποφύγουμε στοιχεία διάκρισης και περίπτωσης να μην πάνε τα παιδιά εκδρομή – κυρίως πενθήμερη που όλοι την περιμένουν);
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να προστεθεί η φράση: Επιπλέον, για αποφυγή παρερμηνεύσεων, καταργείται το Π.Δ. 603/1982 (ΦΕΚ 117Α) σύμφωνα με το οποίο απαγορεύονται οι πολυήμερες εκδρομές των Ειδικών Σχολείων.
εκ μερους της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος
Άρθρο 4 Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς Τα ΚΕΔΔΥ έχουν τις εξής αρμοδιότητες: ….. 4ζ) Την εισήγηση στις αρμόδιες υπηρεσίες της περιοχής αρμοδιότητάς τους για την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή ή τη συγχώνευση των ΣΜΕΑΕ και των Τμημάτων Ένταξης, ΠΡΟΤΑΣΗ Να διασαφηνιστεί/διευκρινιστεί υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να δημιουργηθεί τμήμα ένταξης στο σχολείο της περιοχής διαμονής του παιδιού με αναπηρία καθώς επίσης ποιες είναι οι ενδεχόμενες κτιριακές ή/και υλικοτεχνικές παρεμβάσεις για την προσβασιμότητά τους. Άρθρο 5 Διαδικασία διάγνωσης 1. Οι αισθητηριακές διαταραχές της όρασης και της ακοής, τα κινητικά ή άλλα σωματικά προβλήματα, καθώς και τα σοβαρά ή χρόνια προβλήματα υγείας, πιστοποιούνται με ιατρική γνωμάτευση από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, η οποία αναφέρει το ποσοστό αναπηρίας και τη χρονική διάρκεια ισχύος της γνωμάτευσης. ΠΡΟΤΑΣΗ Σε περίπτωση που υπάρχει ιατρική γνωμάτευση αναπηρίας που έχει εκδοθεί από την Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή (ΙΚΑ και Νομαρχίας) με ισόβια ισχύ, να γίνεται δεκτή. Άρθρο 7 Θέματα κωφών, τυφλών και αυτιστικών μαθητών 1α) Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή σε σχολεία μαθητών με Κώφωση ή Τύφλωση, είναι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και της Ελληνικής Γραφής Braille (ΕΓΒ) αντίστοιχα και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν μπορεί να ικανοποιηθεί λόγω έλλειψης ενδιαφερόμενων, τοποθετούνται για την κάλυψη της θέσης, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα. ΠΡΟΤΑΣΗ Να διαγραφεί η φράση: «και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν μπορεί να ικανοποιηθεί λόγω έλλειψης ενδιαφερόμενων, τοποθετούνται για την κάλυψη της θέσης, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα.» Η άποψή μας είναι ότι πρέπει να μαθαίνουν αυτοί που έχουν και λιγότερα προσόντα την Ε.Ν.Γ. ή την Braille, αντίστοιχα. Κρίνουμε ως απαράδεκτη τη διάταξη αυτή για να διευκολυνθούν ορισμένοι χωρίς την πιστοποίηση ΕΝΓ ή Braille και δημιουργείται καταφανής αδικία εις βάρος όσων κατέχουν την πιστοποίηση της Επάρκειας στην ΕΝΓ ή την Braille. Το ίδιο παρατηρούμε και στο τέλος της 1β παραγράφου του Άρθρου 7. Αποτελούν εξαίρεση οι υπηρετούντες ήδη με οργανική θέση στα σχολεία αυτά. Αυτό είναι απαράδεκτο και πιστεύουμε ότι δεν εκφράζει την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας. 3) …… Μέχρι τη συγκρότηση των Επιτροπών πιστοποίησης Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και της Ελληνικής Γραφής Braille (ΕΓΒ) ισχύουν οι βεβαιώσεις επάρκειας της ΕΝΓ που χορηγούνται από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του πανεπιστημίου Πατρών…… ΠΡΟΤΑΣΗ Να διαγραφεί: «και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του πανεπιστημίου Πατρών» Ο λόγος είναι ότι η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (ΟΜΚΕ) εδώ και χρόνια καλύπτει το νομικό κενό και άτυπα διοργανώνει τις εξετάσεις επάρκειας ΕΝΓ από το 1995. Όμως, δεν συμμετείχε ως σήμερα κάποιος εκπρόσωπος της ΟΜΚΕ στις διαδικασίες που διενεργεί το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του πανεπιστημίου Πατρών και κατά συνέπεια δεν μπορούμε να τις αναγνωρίσουμε. Άρθρο 8 Προσβάσιμα Διδακτικά Βιβλία 5) Το Τμήμα Προσαρμογής διδακτικών βιβλίων της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς της ΕΑΕ οι οποίοι αποσπώνται σε αυτό, σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παρ. 6 του άρθρου 6 του ν. 2740/1999 και το άρθρο 28 του Ν. 3966/2011. Οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαθέτουν είτε πιστοποιημένη γνώση της Ελληνικής γραφής braille, είτε να είναι φυσικοί ομιλητές και πιστοποιημένοι διερμηνείς της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. ΠΡΟΤΑΣΗ Να διαγραφεί η φράση: «είτε να είναι φυσικοί ομιλητές και πιστοποιημένοι διερμηνείς της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.» και προτείνουμε: «είτε να διαθέτουν πιστοποίηση επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.» Ακόμα, να προστεθεί παράγραφος ότι με ΚΥΑ ιδρύεται στο Ε.Ι.Κ. εκτυπωτική μονάδα προσβάσιμων διδακτικών βιβλίων και λοιπού εκπαιδευτικού υλικού για κωφά-βαρήκοα άτομα, σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π.. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β` ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Άρθρο 9 Σχολικές μονάδες 4. Προβλέπονται οι μονοήμερες και πολυήμερες εκδρομές μαθητών στις ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον ο Σύλλογος Διδασκόντων κρίνει τον απαραίτητο αριθμό συνοδών εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, σε ίδια αναλογία, ώστε να διασφαλίζεται η μετακίνηση και διαμονή των μαθητών. ΕΡΩΤΗΜΑ Είναι η ίδια ακριβώς διαδικασία που ισχύει και στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή υπάρχει κάτι παραπάνω (να αποφύγουμε στοιχεία διάκρισης και περίπτωσης να μην πάνε τα παιδιά εκδρομή – κυρίως πενθήμερη που όλοι την περιμένουν); ΠΡΟΤΑΣΗ Να προστεθεί η φράση: Επιπλέον, για αποφυγή παρερμηνεύσεων, καταργείται το Π.Δ. 603/1982 (ΦΕΚ 117Α) σύμφωνα με το οποίο απαγορεύονται οι πολυήμερες εκδρομές των Ειδικών Σχολείων. εκ μερους της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος