Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Καφετζόπουλος Κωνσταντίνος | 1 Δεκεμβρίου 2009, 11:20
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρατηρήσεις για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης Κυρία Υπουργέ, Αφού σας συγχαρούμε για τη διαδικασία που εγκαινιάζετε, έστω και αν μπορεί να αποβεί όχι τόσο αποτελεσματική όσο θα επιθυμούσαμε, θα σας καταθέσουμε μερικές απόψεις για τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Οι σκέψεις που σας καταθέτουμε στηρίζονται στην νομοθεσία 1304/1982, 1566/1985, 2986/2002, 3467/2006, αλλά και σε καταγραμμένες παρατηρήσεις συναδέλφων για την τελευταία διετία (σχολικά έτη 2007-2008 και 2008-2009). 1. Γενικές παρατηρήσεις 1.1. Αναγκαιότητα ποσοτικών-ποιοτικών κριτηρίων Θεωρούμε ότι σύμφωνα και με τη νομοθεσία, για την προαγωγή ενός υπαλλήλου σε θέση στελέχους θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν ποσοτικά κριτήρια (μετρήσιμα αντικειμενικά) αλλά και ποιοτικά κριτήρια (μετρήσιμα με βιογραφικό ή/και συνέντευξη ή με ενδοϋπηρεσιακή αξιολόγηση), σε ποσοστό που τίθεται βέβαια υπό συζήτηση. Τα κριτήρια πρέπει να περιγράφουν το σύνολο της προσωπικής, κοινωνικής και εκπαιδευτικής πορείας του υποψηφίου. Τέλος να συνδέονται με τα προσόντα και το ρόλο που απαιτεί η θέση αυτή. 1.2. Πρόταση δημιουργίας μεσαίου συμβουλευτικού στελέχους εκπαίδευσης Στην ιεραρχία των διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης υπάρχει το μεσαίο στέλεχος «υποδιευθυντής» γεφυρώνοντας την ιεραρχική κλίμακα μεταξύ εκπαιδευτικού - διευθυντή - προϊσταμένου. Μεταξύ εκπαιδευτικού και σχολικού συμβούλου, απουσιάζει ένα μεσαίο στέλεχος με συμβουλευτικό-παιδαγωγικό ρόλο (ένας επόπτης καθηγητής από το σύλλογο του σχολείου ή από ομάδα σχολείων), το οποίο μεσαίο στέλεχος θα μπορούσε μελλοντικά να προαχθεί σε σχολικό σύμβουλο, αντίστοιχα με ότι συμβαίνει με έναν υποδιευθυντή σχολικής μονάδας. 2. Ειδικές παρατηρήσεις-κριτήρια επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης 2.1 Ποσοτικά κριτήρια (σε ποσοστό π.χ. 60%) Υπηρεσιακή κατάσταση-διδακτική εμπειρία (σε ποσοστό π.χ. 30%) Χρόνια υπηρεσίας-διδακτική εμπειρία-θέσεις ευθύνης Επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση (σε ποσοστό π.χ. 30%) Μεταπτυχιακά-άλλα πτυχία-επιμόρφωση -ξένη γλώσσα - Η/Υ - συγγραφικό έργο 2.2 Ποιοτικά κριτήρια (σε ποσοστό π.χ. 40%) Προσωπικότητα-γενική συγκρότηση (σε ποσοστό π.χ. 20%) Αναλυτικό βιογραφικό ή/και συνέντευξη Ενδοϋπηρεσιακή αξιολόγηση (σε ποσοστό π.χ. 20%) Η αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ ή ενδοϋπηρεσιακή αξιολόγηση (όσοι επιθυμούν να γίνουν στελέχη θα ζητούν να αξιολογούνται υπηρεσιακώς). Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, διαπιστώνεται μεν επιτυχία του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου, αλλά διατυπώνονται πολλές υλικοτεχνικές ελλείψεις και διοικητικές δυσχέρειες και αδυναμία κάλυψης των σχολείων ευθύνης τους, με αποτέλεσμα ο θεσμός να μην εκπληρώνει πλήρως την αποστολή του σε αντίθεση με την αποτελεσματικότητα της διοικητικής ιεραρχίας του Υπουργείου Παιδείας. Σε αυτό το στάδιο διαβούλευσης θεωρούμε ότι δεν πρέπει να εμβαθύνουμε περισσότερο, αν δεν υπάρξει συναίνεση στο αρχικό πλαίσιο. Κ. Καφετζόπουλος, δρ. Χημικός, εκπαιδευτικός ΠΕ04. Γ. Δούκας, Χημικός, εκπαιδευτικός ΠΕ04.