Ως γνωστό η κτήση διδακτορικού διπλώματος απαιτεί θεωρητικό και ερευνητικό έργο τουλάχιστον 4 ετών, ενώ αντιθέτως για το μεταπτυχιακό τίτλο απαιτείται 1 έως το πολύ 2 έτη. Επίσης, το εύρος επιστημονικής έρευνας διαφέρει τόσο σε θεωρητικό όσο και σε ερευνητικό πεδίο, αλλά και η όλη διαδικασία της διδακτορικής διατριβής με συνεχείς αξιολογήσεις της πορείας του έργου, σε τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς επίσης και η τελική κρίση ενώπιον ειδικού σώματος (επιστημονικής επιτροπής) διαφέρουν τελείως από την κτήση ενός τυπικού μεταπτυχιακού τίτλου.
Επομένως, επιβάλλεται τουλάχιστον η διπλάσια μοριοδότηση του διδακτορικού τίτλου έναντι του μεταπτυχιακού, ειδικά αν κανείς σκεφτεί τον τρόπο με τον οποίο αποκτήθηκαν οι μεταπτυχιακοί τίτλοι της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τα τελευταία έτη (Βουλγαρία, Ιταλία, Κύπρος). Ωστόσο αυτό δεν τηρήθηκε στις φετινές προσλήψεις αναπληρωτών (2014-2015), όπου τα μεταπτυχιακά μοριοδοτούνταν με 4 μονάδες, ενώ τα διδακτορικά με 6 μονάδες. Σε πολλές δε περιπτώσεις με την μοριοδότητηση του σεμιναρίου κατά 0,5 μονάδες, οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου μοριοδοτούνταν με 4,5 μονάδες έναντι των 6 μόναδων των διδακτόρων.
Είναι λοιπόν κρίσιμη τόσο η αξιολόγηση όσο και ο ενδελεχής έλεγχος των μεταπτυχιακών τίτλων, καθώς επίσης και η κατ΄αναλογία μοριοδότησή τους έναντι των κατόχων διδακτορικών τίτλων.
Ως γνωστό η κτήση διδακτορικού διπλώματος απαιτεί θεωρητικό και ερευνητικό έργο τουλάχιστον 4 ετών, ενώ αντιθέτως για το μεταπτυχιακό τίτλο απαιτείται 1 έως το πολύ 2 έτη. Επίσης, το εύρος επιστημονικής έρευνας διαφέρει τόσο σε θεωρητικό όσο και σε ερευνητικό πεδίο, αλλά και η όλη διαδικασία της διδακτορικής διατριβής με συνεχείς αξιολογήσεις της πορείας του έργου, σε τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς επίσης και η τελική κρίση ενώπιον ειδικού σώματος (επιστημονικής επιτροπής) διαφέρουν τελείως από την κτήση ενός τυπικού μεταπτυχιακού τίτλου. Επομένως, επιβάλλεται τουλάχιστον η διπλάσια μοριοδότηση του διδακτορικού τίτλου έναντι του μεταπτυχιακού, ειδικά αν κανείς σκεφτεί τον τρόπο με τον οποίο αποκτήθηκαν οι μεταπτυχιακοί τίτλοι της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τα τελευταία έτη (Βουλγαρία, Ιταλία, Κύπρος). Ωστόσο αυτό δεν τηρήθηκε στις φετινές προσλήψεις αναπληρωτών (2014-2015), όπου τα μεταπτυχιακά μοριοδοτούνταν με 4 μονάδες, ενώ τα διδακτορικά με 6 μονάδες. Σε πολλές δε περιπτώσεις με την μοριοδότητηση του σεμιναρίου κατά 0,5 μονάδες, οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου μοριοδοτούνταν με 4,5 μονάδες έναντι των 6 μόναδων των διδακτόρων. Είναι λοιπόν κρίσιμη τόσο η αξιολόγηση όσο και ο ενδελεχής έλεγχος των μεταπτυχιακών τίτλων, καθώς επίσης και η κατ΄αναλογία μοριοδότησή τους έναντι των κατόχων διδακτορικών τίτλων.