Κύριε Πετρόπουλε,
κατανοώ την ανησυχία σας για τους 6-7 μαθητές του τμήματός σας και τους 90 συνολικά μαθητές που φοιτούν στο σχολείο σας στο Πανόραμα (από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο), ωστόσο θα πρέπει κι εσείς κάποτε να πληροφορηθείτε ότι εκτός από τους ελάχιστους πλέον δικούς σας μαθητές υπάρχουν και πάρα πολλά άλλα παιδιά που έχουν βάλει κοχλιακό εμφύτευμα και εκπαιδεύονται στα γενικά σχολεία. Είναι κοντόφθαλμο να θεωρείτε ότι όλος ο κόσμος είναι το δικό σας σχολείο. Προσωπικά θεωρώ ότι το πράγμα είναι πολύ απλό, πρώτη γλώσσα του μαθητή είναι αυτή η γλώσσα την οποία μεταχειρίζεται για να επικοινωνήσει.
Διά νόμου δεν μπορούμε να επιβάλλουμε σε ένα παιδί που ήδη έχει αναπτύξει έναρθρο λογο με τη βοήθεια του κοχλιακού εμφυτεύματος και της λογοθεραπείας... να μην μιλάει, και να μάθει νοηματική ως πρώτη γλώσσα, αφού δεν του χρειάζεται για να επικοινωνήσει.
Εν κατακλείδι, αυτό που λέω είναι πάρα πολύ απλό: ότι δεν γίνεται να προκαθορίζουμε τη γλώσσα που ΘΑ μεταχειστεί στο μέλλον ένα παιδί που έχει την ατυχία να γεννηθεί κωφάλαλο, αφού σήμερα ευτυχώς η ιατρική επιστήμη έχει δώσει και την οριστική θεραπεία - αντιμετώπιση της κωφαλαλίας εδώ και είκοσι χρόνια, με αποτέλεσμα πρακτικά σήμερα να μην υπάρχουν παρά ελάχιστα πλέον κωφάλαλα παιδιά στην χώρα μας.
Κι αυτή δεν είναι μια προσωπική μου διαπίστωση, αλλά απορρέει από την ιατρική μου ιδιότητα και την μελέτη περιστατικών κώφωσης.
Με εκτίμηση
Σοφία Κολοτούρου
Ιατρός κυτταρολόγος
Κύριε Πετρόπουλε, κατανοώ την ανησυχία σας για τους 6-7 μαθητές του τμήματός σας και τους 90 συνολικά μαθητές που φοιτούν στο σχολείο σας στο Πανόραμα (από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο), ωστόσο θα πρέπει κι εσείς κάποτε να πληροφορηθείτε ότι εκτός από τους ελάχιστους πλέον δικούς σας μαθητές υπάρχουν και πάρα πολλά άλλα παιδιά που έχουν βάλει κοχλιακό εμφύτευμα και εκπαιδεύονται στα γενικά σχολεία. Είναι κοντόφθαλμο να θεωρείτε ότι όλος ο κόσμος είναι το δικό σας σχολείο. Προσωπικά θεωρώ ότι το πράγμα είναι πολύ απλό, πρώτη γλώσσα του μαθητή είναι αυτή η γλώσσα την οποία μεταχειρίζεται για να επικοινωνήσει. Διά νόμου δεν μπορούμε να επιβάλλουμε σε ένα παιδί που ήδη έχει αναπτύξει έναρθρο λογο με τη βοήθεια του κοχλιακού εμφυτεύματος και της λογοθεραπείας... να μην μιλάει, και να μάθει νοηματική ως πρώτη γλώσσα, αφού δεν του χρειάζεται για να επικοινωνήσει. Εν κατακλείδι, αυτό που λέω είναι πάρα πολύ απλό: ότι δεν γίνεται να προκαθορίζουμε τη γλώσσα που ΘΑ μεταχειστεί στο μέλλον ένα παιδί που έχει την ατυχία να γεννηθεί κωφάλαλο, αφού σήμερα ευτυχώς η ιατρική επιστήμη έχει δώσει και την οριστική θεραπεία - αντιμετώπιση της κωφαλαλίας εδώ και είκοσι χρόνια, με αποτέλεσμα πρακτικά σήμερα να μην υπάρχουν παρά ελάχιστα πλέον κωφάλαλα παιδιά στην χώρα μας. Κι αυτή δεν είναι μια προσωπική μου διαπίστωση, αλλά απορρέει από την ιατρική μου ιδιότητα και την μελέτη περιστατικών κώφωσης. Με εκτίμηση Σοφία Κολοτούρου Ιατρός κυτταρολόγος