Η Ε.Σ.ΑμεΑ. διαπιστώνει ότι και με αυτό νομοσχέδιο η στελέχωση των μονάδων ειδικής εκπαίδευσης γίνεται με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή αναπλήρωση όταν διαπιστώνονται κενά. Ο χώρος της ειδικής εκπαίδευσης και η ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των μαθητών με αναπηρίες και των εκπαιδευτικών τους, απαιτεί την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρίες με μόνιμη σχέση εργασίας, ούτως ώστε να διασφαλίζει και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθεί ο πλήρης κατακερματισμός και το καθεστώς της ευέλικτης εργασίας των εκπαιδευτικών και των απασχολούμενων στην ειδική εκπαίδευση που οδηγούν στην υποβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Ως προς τα κοινωνικά κριτήρια και τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών με αναπηρία καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις:
Πρόταση 1η : Ζητούμε στην περ. 3β το ποσοστό της κατά προτεραιότητας πρόσληψης των εκπαιδευτικών με αναπηρία να προσδιοριστεί στο 20% όπως προβλέπονταν στον Πίνακα Α του ν. 3699/2008, ο οποίος καταργήθηκε.
Πρόταση 2η: Ζητούμε οι περ. γ και γβ να καταργηθούν διότι κατ’ αυτό τον τρόπο δημιουργούνται εκπαιδευτικοί με αναπηρία δύο ταχυτήτων.
Πρόταση 3η: Τα κοινωνικά κριτήρια που τίθενται για την πρόσληψη εκπαιδευτικών με αναπηρία ζητούμε να διαμορφωθούν βάσει της φιλοσοφίας που διέπει τον βασικό νόμο 2643/98 για την προστασία της απασχόλησης των ατόμων με αναπηρία. Υπό αυτό το πρίσμα ζητούμε να συμπεριληφθούν στις διατάξεις περί κοινωνικών κριτηρίων και οι εκπαιδευτικοί με ποσοστό αναπηρίας 50% - 66,9% και να αυξηθεί η μοριοδότηση.
Πρόταση 4η: Προτείνουμε να απαλειφθεί η φράση «η αναπηρία δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο», δεδομένου ότι αντίκειται σε Διεθνείς Συμβάσεις και Ευρωπαϊκές Διακηρύξεις για τα δικαιώματα των ατόμων με ψυχική αναπηρία και εν γένει με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.
Βάσει των ανωτέρω προτείνουμε τα κοινωνικά κριτήρια να διαμορφωθούν ως εξής:
-Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% και μέχρι 66,9% ύστερα από σχετική πιστοποίηση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής που είναι σε ισχύ, υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει οι εύλογες προσαρμογές σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία , υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει τις εύλογες προσαρμογές, τρεις (3) μονάδες.
-Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67% και μέχρι 79,9%, ύστερα από σχετική πιστοποίηση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής που είναι σε ισχύ, υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει τις εύλογες προσαρμογές σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία , πέντε (5) μονάδες.
-Η αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80% και άνω, ύστερα από σχετική πιστοποίηση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής που είναι σε ισχύ, υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει τις εύλογες προσαρμογές που ορίζει η κείμενη νομοθεσία, οχτώ (8) μονάδες.
-Η αναπηρία τουλάχιστον 67% και άνω, τέκνου ύστερα από πιστοποίηση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής εφόσον είναι σε ισχύ ως εξής: τέσσερις (4) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) μονάδες για το δεύτερο και οχτώ (8) μονάδες για το τρίτο.
Πρόταση 5η: Θεωρούμε απαράδεκτη τη διάταξη μέσω της οποίας αποκλείονται οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία από την παράλληλη στήριξη και ζητούμε την άμεση κατάργησή του σχετικού εδαφίου.
Πρόταση 6η: Δεν κατανοούμε γιατί στο εδάφιο μετά την περ. γ όπου αναφέρεται ότι «Βεβαιώσεις πιστοποίησης ……………………λήγει η ισχύς τους» τίθεται ως προϋπόθεση για να γίνει δεκτό πιστοποιητικό αναπηρίας από αρμόδια αρχή προ ΚΕΠΑ, να έχει καταθέσει ο ενδιαφερόμενος αίτηση για πιστοποίηση της αναπηρίας του στο ΚΕΠΑ. Ζητούμε η φράση «εφόσον έχει υποβληθεί αίτηση στα ΚΕΠΑ» να απαλειφθεί.
Η Ε.Σ.ΑμεΑ. διαπιστώνει ότι και με αυτό νομοσχέδιο η στελέχωση των μονάδων ειδικής εκπαίδευσης γίνεται με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή αναπλήρωση όταν διαπιστώνονται κενά. Ο χώρος της ειδικής εκπαίδευσης και η ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των μαθητών με αναπηρίες και των εκπαιδευτικών τους, απαιτεί την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρίες με μόνιμη σχέση εργασίας, ούτως ώστε να διασφαλίζει και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθεί ο πλήρης κατακερματισμός και το καθεστώς της ευέλικτης εργασίας των εκπαιδευτικών και των απασχολούμενων στην ειδική εκπαίδευση που οδηγούν στην υποβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Ως προς τα κοινωνικά κριτήρια και τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών με αναπηρία καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις: Πρόταση 1η : Ζητούμε στην περ. 3β το ποσοστό της κατά προτεραιότητας πρόσληψης των εκπαιδευτικών με αναπηρία να προσδιοριστεί στο 20% όπως προβλέπονταν στον Πίνακα Α του ν. 3699/2008, ο οποίος καταργήθηκε. Πρόταση 2η: Ζητούμε οι περ. γ και γβ να καταργηθούν διότι κατ’ αυτό τον τρόπο δημιουργούνται εκπαιδευτικοί με αναπηρία δύο ταχυτήτων. Πρόταση 3η: Τα κοινωνικά κριτήρια που τίθενται για την πρόσληψη εκπαιδευτικών με αναπηρία ζητούμε να διαμορφωθούν βάσει της φιλοσοφίας που διέπει τον βασικό νόμο 2643/98 για την προστασία της απασχόλησης των ατόμων με αναπηρία. Υπό αυτό το πρίσμα ζητούμε να συμπεριληφθούν στις διατάξεις περί κοινωνικών κριτηρίων και οι εκπαιδευτικοί με ποσοστό αναπηρίας 50% - 66,9% και να αυξηθεί η μοριοδότηση. Πρόταση 4η: Προτείνουμε να απαλειφθεί η φράση «η αναπηρία δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο», δεδομένου ότι αντίκειται σε Διεθνείς Συμβάσεις και Ευρωπαϊκές Διακηρύξεις για τα δικαιώματα των ατόμων με ψυχική αναπηρία και εν γένει με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία. Βάσει των ανωτέρω προτείνουμε τα κοινωνικά κριτήρια να διαμορφωθούν ως εξής: -Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% και μέχρι 66,9% ύστερα από σχετική πιστοποίηση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής που είναι σε ισχύ, υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει οι εύλογες προσαρμογές σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία , υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει τις εύλογες προσαρμογές, τρεις (3) μονάδες. -Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67% και μέχρι 79,9%, ύστερα από σχετική πιστοποίηση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής που είναι σε ισχύ, υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει τις εύλογες προσαρμογές σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία , πέντε (5) μονάδες. -Η αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80% και άνω, ύστερα από σχετική πιστοποίηση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής που είναι σε ισχύ, υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει τις εύλογες προσαρμογές που ορίζει η κείμενη νομοθεσία, οχτώ (8) μονάδες. -Η αναπηρία τουλάχιστον 67% και άνω, τέκνου ύστερα από πιστοποίηση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής εφόσον είναι σε ισχύ ως εξής: τέσσερις (4) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) μονάδες για το δεύτερο και οχτώ (8) μονάδες για το τρίτο. Πρόταση 5η: Θεωρούμε απαράδεκτη τη διάταξη μέσω της οποίας αποκλείονται οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία από την παράλληλη στήριξη και ζητούμε την άμεση κατάργησή του σχετικού εδαφίου. Πρόταση 6η: Δεν κατανοούμε γιατί στο εδάφιο μετά την περ. γ όπου αναφέρεται ότι «Βεβαιώσεις πιστοποίησης ……………………λήγει η ισχύς τους» τίθεται ως προϋπόθεση για να γίνει δεκτό πιστοποιητικό αναπηρίας από αρμόδια αρχή προ ΚΕΠΑ, να έχει καταθέσει ο ενδιαφερόμενος αίτηση για πιστοποίηση της αναπηρίας του στο ΚΕΠΑ. Ζητούμε η φράση «εφόσον έχει υποβληθεί αίτηση στα ΚΕΠΑ» να απαλειφθεί.