4. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ, ανατίθεται η ανάπτυξη προτύπων αξιολόγησης και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές αυτούς σε Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. που, κατόπιν πρόσκλησης που τους απευθύνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Στους μαθητές αυτούς δεν έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου.
ΣΧΟΛΙΟ
Σε αυτή την κατηγορία να μπορούν να ενταχθούν και οι μαθητές στο Αυτιστικό Φάσμα, διότι σε πολλές περιπτώσεις παρουσιάζουν νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Πολλά παιδιά στο ΑΦ (και ειδικότερα με σύνδρομο Asperger) παρουσιάζουν μεγαλύτερο δείκτη ευφυίας έναντι των τυπικών παιδιών.
Αυτή η ρύθμιση αφορά στο μαθησιακό κομμάτι της εκπαίδευσης, όπου πολλά από αυτά τα παιδιά όπως προανέφερα, υπερτερούν στον βαθμό ευφυίας έναντι του μέσου όρου μαθητών των τυπικών σχολείων. (παράδειγμα παιδί της Α' Δημοτικού στο Αυτιστικό Φάσμα στα Μαθηματικά έχει γνώσεις και αναλυτικές ικανότητες που αντιστοιχούν στην Ε' ή ΣΤ' τάξη του Δημοτικού).
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα παγκοσμίως (στην Ελλάδα δεν αναγνωρίζονται λόγω του ελλειπους συστήματος). Ένα παράδειγμα είναι ο Jacob Barnett, σήμερα 14 ετών, παιδί με βαρύ αυτισμό, που μέχρι τα πρώτα χρόνια δημοτικού δεν είχε αναπτύξει λόγο, επικοινωνία κλπ., παρόλα αυτά σήμερα είναι ένας ελπιδοφόρος ερευνητής στον τομέα κβαντικής φυσική καιέχει φτάσει να καταρρίψει τη θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν".
Επαναλαμβάνω
Σήμερα 1 στα 68 παιδιά γεννιέται στο Αυτιστικό Φάσμα.
4. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ, ανατίθεται η ανάπτυξη προτύπων αξιολόγησης και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές αυτούς σε Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. που, κατόπιν πρόσκλησης που τους απευθύνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Στους μαθητές αυτούς δεν έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου. ΣΧΟΛΙΟ Σε αυτή την κατηγορία να μπορούν να ενταχθούν και οι μαθητές στο Αυτιστικό Φάσμα, διότι σε πολλές περιπτώσεις παρουσιάζουν νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Πολλά παιδιά στο ΑΦ (και ειδικότερα με σύνδρομο Asperger) παρουσιάζουν μεγαλύτερο δείκτη ευφυίας έναντι των τυπικών παιδιών. Αυτή η ρύθμιση αφορά στο μαθησιακό κομμάτι της εκπαίδευσης, όπου πολλά από αυτά τα παιδιά όπως προανέφερα, υπερτερούν στον βαθμό ευφυίας έναντι του μέσου όρου μαθητών των τυπικών σχολείων. (παράδειγμα παιδί της Α' Δημοτικού στο Αυτιστικό Φάσμα στα Μαθηματικά έχει γνώσεις και αναλυτικές ικανότητες που αντιστοιχούν στην Ε' ή ΣΤ' τάξη του Δημοτικού). Υπάρχουν πολλά παραδείγματα παγκοσμίως (στην Ελλάδα δεν αναγνωρίζονται λόγω του ελλειπους συστήματος). Ένα παράδειγμα είναι ο Jacob Barnett, σήμερα 14 ετών, παιδί με βαρύ αυτισμό, που μέχρι τα πρώτα χρόνια δημοτικού δεν είχε αναπτύξει λόγο, επικοινωνία κλπ., παρόλα αυτά σήμερα είναι ένας ελπιδοφόρος ερευνητής στον τομέα κβαντικής φυσική καιέχει φτάσει να καταρρίψει τη θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν". Επαναλαμβάνω Σήμερα 1 στα 68 παιδιά γεννιέται στο Αυτιστικό Φάσμα.