1. Συμφωνώ με την πρόταση της ΕΣΑμεΑ που αναφέρει επί λέξει:
Σχετικά με τις παρ. 7 και 8 της παρ. 2 «Θέματα Λειτουργίας» του άρθρου 9 επαναλαμβάνουμε τη ρητή αντίθεσή μας στην διεύρυνση των κατηγοριών αναπηρίας που μπορούν να εγγραφούν σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εξειδικευμένα σε κατηγορίες αναπηρίας όπως η τύφλωση ή κώφωση. Τέτοιου είδους ρυθμίσεις έρχονται σε αντίθεση με τις πρακτικές που υιοθετούνται σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο. Η διάταξη αυτή στηρίζεται σε ποσοτικά δεδομένα παραγνωρίζοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
2. Η παρ.8 που αφορά στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Τυφλών Αιγάλεω, έρχεται σε αντίθεση με την παράγραφο 16, σύμφωνα με την οποία η λειτουργία του σχολείου, θα πρέπει να ανασταλεί, εφόσον το σχολείο δεν έχει τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών που ορίζεται από τον νόμο για να λειτουργεί χαρακτηρισμένο ως τέτοιο και εν συνεχεία να καταργηθεί.
3. Να αλλάξει ο τίτλος του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. «μαθητών με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες»
σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Τυφλών γιατί:
α. όπως λέει το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής:
(σχόλιο διαβούλευσης, στο άρθρο 3 του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής 12 Δεκεμβρίου 2014)
«Ο όρος αισθητηριακές διαταραχές όρασης είναι αδόκιμος και αντι-επιστημονικός. Δεν υιοθετείται πουθενά ούτε σε επιστημονικό πόνημα (άρθρο ή βιβλίο) ούτε σε σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Δεν συνηθίζεται να μιλάμε για visual disorders, μόνο για eye disorders. Ο όρος που χρησιμοποιείται από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα είναι visual disability ή δευτερευόντως visual impairment και στα ελληνικά αποδίδεται ως αναπηρία όρασης.»
β. Είναι περιττό να υπάρχει στον τίτλο η φράση «και πολλαπλές αναπηρίες» γιατί αφού το σχολείο είναι Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης υπάρχει επιπλέον και μία τουλάχιστον αναπηρία.
1. Συμφωνώ με την πρόταση της ΕΣΑμεΑ που αναφέρει επί λέξει: Σχετικά με τις παρ. 7 και 8 της παρ. 2 «Θέματα Λειτουργίας» του άρθρου 9 επαναλαμβάνουμε τη ρητή αντίθεσή μας στην διεύρυνση των κατηγοριών αναπηρίας που μπορούν να εγγραφούν σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εξειδικευμένα σε κατηγορίες αναπηρίας όπως η τύφλωση ή κώφωση. Τέτοιου είδους ρυθμίσεις έρχονται σε αντίθεση με τις πρακτικές που υιοθετούνται σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο. Η διάταξη αυτή στηρίζεται σε ποσοτικά δεδομένα παραγνωρίζοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 2. Η παρ.8 που αφορά στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Τυφλών Αιγάλεω, έρχεται σε αντίθεση με την παράγραφο 16, σύμφωνα με την οποία η λειτουργία του σχολείου, θα πρέπει να ανασταλεί, εφόσον το σχολείο δεν έχει τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών που ορίζεται από τον νόμο για να λειτουργεί χαρακτηρισμένο ως τέτοιο και εν συνεχεία να καταργηθεί. 3. Να αλλάξει ο τίτλος του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. «μαθητών με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες» σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Τυφλών γιατί: α. όπως λέει το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής: (σχόλιο διαβούλευσης, στο άρθρο 3 του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής 12 Δεκεμβρίου 2014) «Ο όρος αισθητηριακές διαταραχές όρασης είναι αδόκιμος και αντι-επιστημονικός. Δεν υιοθετείται πουθενά ούτε σε επιστημονικό πόνημα (άρθρο ή βιβλίο) ούτε σε σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Δεν συνηθίζεται να μιλάμε για visual disorders, μόνο για eye disorders. Ο όρος που χρησιμοποιείται από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα είναι visual disability ή δευτερευόντως visual impairment και στα ελληνικά αποδίδεται ως αναπηρία όρασης.» β. Είναι περιττό να υπάρχει στον τίτλο η φράση «και πολλαπλές αναπηρίες» γιατί αφού το σχολείο είναι Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης υπάρχει επιπλέον και μία τουλάχιστον αναπηρία.