Καλησπέρα σας,
Θα ήθελα να πω και εγώ τη γνώμη μου για το νομοσχέδιο
1) Δεν υπάρχει λογική να προηγούνται οι ΠΕ61/71 με 4 έτη σπουδών από εκπαιδευτικούς με 5/6/7 τουλάχιστον έτη σπουδών και μάλιστα από εκείνους που έχουν πραγματοποιήσει και σπουδές μεταπτυχιακού/διδακτορικού επιπέδου. Κυρίως όμως να προηγούνται και να εργάζονται σε γενικά σχολεία όσοι δεν έχουν σπουδάσει πρώτα σε παιδαγωγικά τμήματα (μια λογική θα ήταν οι ΠΕ61/71 να είναι οι κατεξοχήν εξειδικευμένοι στα και μόνο για τα ειδικά σχολεία και όχι να εργάζονται σε τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη). Φαίνεται ξεκάθαρα η ΜΕΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ από τη μεριά του Υπουργείου απέναντι σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.
3) Η κάθ’ αυτή μοριοδότηση που προτείνεται είναι ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ και ΑΔΙΚΗ. Το μεταπτυχιακό μοριοδοτείται πολύ λίγο σε σχέση με το σεμινάριο και με την προϋπηρεσία. Ως εκ’ τούτου, οι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό θίγονται πρωτίστως από την αυθαίρετη πρόταξη των αποφοίτων ΠΕ61 και ΠΕ71 (κάτι που δεν υπάρχει στη δευτεροβάθμια) και δευτερευόντως από την αυθαίρετη μοριοδότηση βάση της οποίας κατατάσσονται ανάμεσα στους ΠΕ60.50, ΠΕ70.50 χωρίς μεταπτυχιακές σπουδές (π.χ. 4 μονάδες μεταπτυχιακό, 0.20 κάθε μήνας προϋπηρεσίας, 1 μονάδα τα σεμινάρια!!! κ.ο.κ, δηλαδή 14-15 μήνες προϋπηρεσίας άμα προσθέσουμε και 1 μονάδα μοριοδότησης των σεμιναρίων- αντιστοιχούν σε ένα μεταπτυχιακό). Κατά συνέπεια, εκπαιδευτικοί που συνειδητά επέλεξαν να εξειδικευτούν στην εκπαίδευση παιδιών αναπηρία μέσω μεταπτυχιακών προγραμμάτων (και ως εκ τούτου κατά την διάρκεια των συμπληρωματικών σπουδών τους δεν μπορούσαν να εργαστούν και να αποκτήσουν περισσότερη προϋπηρεσία) καθώς έναντι αυτών προτάσσονται όχι μόνο όλοι οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικής αγωγής με κατεύθυνση (και όχι επάρκεια) δασκάλου ή νηπιαγωγού αλλά σε αρκετές περιπτώσεις και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ.60.50/70.50 που δεν είναι κάτοχοι διδακτορικών/μεταπτυχιακών τίτλων. Αυτό το είδαμε και φέτος στους πίνακες αναπληρωτών και ήταν κάτι τελείως άδικο και μη επιστημονικό.
3) Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε στο σχέδιο νόμου πότε η προϋπηρεσία έχει και πότε χάνει την «αξία» της. Πως ορίζεται η «εξειδίκευση» ή το κυριότερο η «εξειδίκευση» ορίζεται κάθε φορά σύμφωνα με τι; Ένας δηλαδή απόφοιτός των τμημάτων Ειδικής Αγωγής χωρίς προϋπηρεσία θεωρείται «εξειδικευμένος» σε σχέση με όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς, ενώ ένας κάτοχος μεταπτυχιακού/διδακτορικού στην ειδική αγωγή χωρίς ή με λιγότερη προϋπηρεσία, θεωρείται όχι τόσο «εξειδικευμένος» όσο ο εκπαιδευτικός κάτοχος σεμιναρίου ειδικής αγωγής, αλλά με περισσότερη προϋπηρεσία;
4) Το θέμα της ποσόστωσης δεν αποτελεί λύση αλλά εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές, καθώς οδηγεί τους περισσότερους στην ανεργία. Ειδικά για τους νηπιαγωγούς με τον αριθμό προσλήψεων που γίνονται όλα αυτά τα χρόνια είναι εμφανές ότι ελάχιστοι που έχουν και τα κατάλληλα προσόντα, όπως σπουδές ανωτάτου ακαδημαϊκού επιπέδου και προϋπηρεσία στην ειδική αγωγή, θα έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στο μέλλον.
Οπότε:
-Αν είναι να προτάσσονται οι ΠΕ61/71 (και να αναγνωρίζονται ως ξεχωριστός κλάδος-ΠΟΥ Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΑΛΛΑ ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ), να προτάσσονται ΜΟΝΟ ή να είναι οι μόνοι που να μπορούν να εργαστούν στα ειδικά σχολεία. Αυτό είναι το σωστό. Ενώ οι εκπαιδευτικοί με βασικό πτυχίο στα παιδαγωγικά και επιπλέον μεταπτυχιακές σπουδές στην ειδική αγωγή πρέπει να καταλάβουμε ότι είναι οι μόνοι αυτή τη στιγμή ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ να εργαστούν σε τμήματα ένταξης και σε παράλληλη στήριξη (έχουν και παιδαγωγικό πτυχίο).
-Μοριοδότηση σε όλους: Αυτό όμως συνεπάγεται με την αύξηση των ετών σπουδών των εν λόγω τμημάτων (Βόλου)δηλαδή από 4 έτη σε 5-6, για να υπάρχουν συμπληρωματικές σπουδές ειδικά στα παιδαγωγικά ώστε να είναι επαρκείς να εργαστούν και σε γενικές τάξεις. ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΘΕΜΑ (ΙΔΡΥΣΗΣ,ΥΠΑΡΞΗΣ Κ.ΛΠ.)ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.
-Δίκαιη μοριοδότηση: Δεν μπορεί το σεμινάριο να μοριοδοτείται με 1 μονάδα, η προϋπηρεσία με 0.20 και το μεταπτυχιακό με 4 μονάδες (δείτε και παραπάνω). Τουλάχιστον 5 ΜΟΝΑΔΕΣ το μεταπτυχιακό, 0,5 ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ (όπως είχε στην υπουργική) και τότε και μόνο 0,20 η προϋπηρεσία ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ.(αυτό μπορεί να γίνει μόνο στη πρωτοβάθμια δεδομένου ότι δεν υπάρχει πρόταξη στην δευτεροβάθμια)
Καλησπέρα σας, Θα ήθελα να πω και εγώ τη γνώμη μου για το νομοσχέδιο 1) Δεν υπάρχει λογική να προηγούνται οι ΠΕ61/71 με 4 έτη σπουδών από εκπαιδευτικούς με 5/6/7 τουλάχιστον έτη σπουδών και μάλιστα από εκείνους που έχουν πραγματοποιήσει και σπουδές μεταπτυχιακού/διδακτορικού επιπέδου. Κυρίως όμως να προηγούνται και να εργάζονται σε γενικά σχολεία όσοι δεν έχουν σπουδάσει πρώτα σε παιδαγωγικά τμήματα (μια λογική θα ήταν οι ΠΕ61/71 να είναι οι κατεξοχήν εξειδικευμένοι στα και μόνο για τα ειδικά σχολεία και όχι να εργάζονται σε τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη). Φαίνεται ξεκάθαρα η ΜΕΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ από τη μεριά του Υπουργείου απέναντι σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. 3) Η κάθ’ αυτή μοριοδότηση που προτείνεται είναι ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ και ΑΔΙΚΗ. Το μεταπτυχιακό μοριοδοτείται πολύ λίγο σε σχέση με το σεμινάριο και με την προϋπηρεσία. Ως εκ’ τούτου, οι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό θίγονται πρωτίστως από την αυθαίρετη πρόταξη των αποφοίτων ΠΕ61 και ΠΕ71 (κάτι που δεν υπάρχει στη δευτεροβάθμια) και δευτερευόντως από την αυθαίρετη μοριοδότηση βάση της οποίας κατατάσσονται ανάμεσα στους ΠΕ60.50, ΠΕ70.50 χωρίς μεταπτυχιακές σπουδές (π.χ. 4 μονάδες μεταπτυχιακό, 0.20 κάθε μήνας προϋπηρεσίας, 1 μονάδα τα σεμινάρια!!! κ.ο.κ, δηλαδή 14-15 μήνες προϋπηρεσίας άμα προσθέσουμε και 1 μονάδα μοριοδότησης των σεμιναρίων- αντιστοιχούν σε ένα μεταπτυχιακό). Κατά συνέπεια, εκπαιδευτικοί που συνειδητά επέλεξαν να εξειδικευτούν στην εκπαίδευση παιδιών αναπηρία μέσω μεταπτυχιακών προγραμμάτων (και ως εκ τούτου κατά την διάρκεια των συμπληρωματικών σπουδών τους δεν μπορούσαν να εργαστούν και να αποκτήσουν περισσότερη προϋπηρεσία) καθώς έναντι αυτών προτάσσονται όχι μόνο όλοι οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικής αγωγής με κατεύθυνση (και όχι επάρκεια) δασκάλου ή νηπιαγωγού αλλά σε αρκετές περιπτώσεις και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ.60.50/70.50 που δεν είναι κάτοχοι διδακτορικών/μεταπτυχιακών τίτλων. Αυτό το είδαμε και φέτος στους πίνακες αναπληρωτών και ήταν κάτι τελείως άδικο και μη επιστημονικό. 3) Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε στο σχέδιο νόμου πότε η προϋπηρεσία έχει και πότε χάνει την «αξία» της. Πως ορίζεται η «εξειδίκευση» ή το κυριότερο η «εξειδίκευση» ορίζεται κάθε φορά σύμφωνα με τι; Ένας δηλαδή απόφοιτός των τμημάτων Ειδικής Αγωγής χωρίς προϋπηρεσία θεωρείται «εξειδικευμένος» σε σχέση με όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς, ενώ ένας κάτοχος μεταπτυχιακού/διδακτορικού στην ειδική αγωγή χωρίς ή με λιγότερη προϋπηρεσία, θεωρείται όχι τόσο «εξειδικευμένος» όσο ο εκπαιδευτικός κάτοχος σεμιναρίου ειδικής αγωγής, αλλά με περισσότερη προϋπηρεσία; 4) Το θέμα της ποσόστωσης δεν αποτελεί λύση αλλά εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές, καθώς οδηγεί τους περισσότερους στην ανεργία. Ειδικά για τους νηπιαγωγούς με τον αριθμό προσλήψεων που γίνονται όλα αυτά τα χρόνια είναι εμφανές ότι ελάχιστοι που έχουν και τα κατάλληλα προσόντα, όπως σπουδές ανωτάτου ακαδημαϊκού επιπέδου και προϋπηρεσία στην ειδική αγωγή, θα έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στο μέλλον. Οπότε: -Αν είναι να προτάσσονται οι ΠΕ61/71 (και να αναγνωρίζονται ως ξεχωριστός κλάδος-ΠΟΥ Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΑΛΛΑ ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ), να προτάσσονται ΜΟΝΟ ή να είναι οι μόνοι που να μπορούν να εργαστούν στα ειδικά σχολεία. Αυτό είναι το σωστό. Ενώ οι εκπαιδευτικοί με βασικό πτυχίο στα παιδαγωγικά και επιπλέον μεταπτυχιακές σπουδές στην ειδική αγωγή πρέπει να καταλάβουμε ότι είναι οι μόνοι αυτή τη στιγμή ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ να εργαστούν σε τμήματα ένταξης και σε παράλληλη στήριξη (έχουν και παιδαγωγικό πτυχίο). -Μοριοδότηση σε όλους: Αυτό όμως συνεπάγεται με την αύξηση των ετών σπουδών των εν λόγω τμημάτων (Βόλου)δηλαδή από 4 έτη σε 5-6, για να υπάρχουν συμπληρωματικές σπουδές ειδικά στα παιδαγωγικά ώστε να είναι επαρκείς να εργαστούν και σε γενικές τάξεις. ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΘΕΜΑ (ΙΔΡΥΣΗΣ,ΥΠΑΡΞΗΣ Κ.ΛΠ.)ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ. -Δίκαιη μοριοδότηση: Δεν μπορεί το σεμινάριο να μοριοδοτείται με 1 μονάδα, η προϋπηρεσία με 0.20 και το μεταπτυχιακό με 4 μονάδες (δείτε και παραπάνω). Τουλάχιστον 5 ΜΟΝΑΔΕΣ το μεταπτυχιακό, 0,5 ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ (όπως είχε στην υπουργική) και τότε και μόνο 0,20 η προϋπηρεσία ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ.(αυτό μπορεί να γίνει μόνο στη πρωτοβάθμια δεδομένου ότι δεν υπάρχει πρόταξη στην δευτεροβάθμια)