Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Σιαμάς Ιωάννης | 1 Δεκεμβρίου 2009, 12:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προβλήματα που παρουσιάζονται από μεταβολές στη λογική του υπάρχοντος συστήματος. 1. ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ Οι προσλήψεις σε αριθμό θα είναι ίδιες. Θα αλλάξει το κριτήριο πρόσληψης, η αξιοπιστία της πολιτείας για τις ενέργειές της και μάλιστα από την ίδια Κυβέρνηση. Στην πράξη χάνεται η ελπίδα για πρόσληψη των αναπληρωτών (και πάλι μέσω ενός τουλάχιστον ΑΣΕΠ) που λειτουργεί ως αντικίνητρο για την κάλυψη θέσεων της επαρχίας. 2. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ Αν καταργηθούν οι πινάκες αναπλήρωσης, τότε οι αναπληρώσεις θα γίνονται από τον πίνακα του ΑΣΕΠ. Έτσι, θα γίνεται ακόμα πιο δύσκολη η αναπλήρωση σε σχολεία δυσπρόσιτα, αφού το κίνητρο πριμοδότησης της προϋπηρεσίας δε θα είναι ικανό να σε προωθήσει σε πρόσληψη, όπως σήμερα. Αλλά και πάλι δε θα πρέπει να υπάρχει πρόσκληση για κατάθεση αιτήσεων αναπλήρωσης; Η υποχρέωση για 20% από τρίτεκνους-που σημειωτέον είναι νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών και του Πρόνοιας και δεν είναι στο χέρι της Υπουργού η κατάργησή της-θα πρέπει να καλύπτεται. Άρα θα συνεχίσουν να υπάρχουν αναπληρωτές και μάλιστα με το υπάρχον σύστημα. Συνεπώς, καλό θα είναι να μεταβληθούν τα όποια στρεβλά στοιχεία του συστήματος και να συνεχισθεί η διαδικασία. 3. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ Είναι ένας άτυπος τρόπος προσαύξησης της εντοπιότητας. Είναι όμως και ένας τρόπος ερήμωσης των περιφερειών και αύξησης των κενών των άγονων σχολείων που τροφοδοτούνται από τα υπερπληθή αστικά κέντρα. 4. ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ-ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ Η εξαγγελία για κατάργηση των Ωρομισθίων και κάλυψή τους από Αναπληρωτές, είναι σωστή, αλλά θα μπορέσει να την καλύψει το Υπουργείο; θα μπορέσει να δώσει επιπλέον χρήματα αλλά και το Επίδομα ανεργίας μετά το 9μηνο, ως κεντρική κυβέρνηση; 5. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Εφόσον το Υπουργείο δέχεται τη λογική αξιολόγησης των συμβασιούχων καθηγητών, θα πρέπει να δεχθεί -για το καλό των μαθητών- και την αξιολόγηση των τακτικών καθηγητών, αλλά αυτό το θέμα καίει και δεν πρόκειται να τεθεί ποτέ... Τελικά, ποιο είναι το ζητούμενο; να γίνουν αλλαγές; να γίνουν διορθώσεις; Πώς θα γίνει πιο αξιοκρατικό το σύστημα, αν οι σημερινοί καθώς και οι αυριανοί έμπειροι αναπληρωτές, δεν κρίνονται ικανοί για πρόσληψη, αλλά παραμένουν ικανοί για αναπληρωτές; Δηλαδή, ο μαθητής βλέπει αλλιώς τον καθηγητή αν είναι τακτικός κι αλλιώς αν είναι έκτακτος-συμβασιούχος; Ή μήπως τελικά ο τακτικός είναι αδιάφορος και παλαιάς διδακτικής επάρκειας και ο έκτακτος, αν και σύμφωνος με το νέο σύστημα, τον καθιστούμε εξίσου αδιάφορο; Αλήθεια, σήμερα στα σχολεία, ποιοι είναι αυτοί που διδάσκουν σύμφωνα με την προτεινόμενη διδακτική; οι τακτικοί ή οι συμβασιούχοι; Εστιάστε στη διδασκαλία που είναι άθλια, διορθώστε τα προβλήματα του υπάρχοντος συστήματος (ΠΔΕ, ΟΑΕΔ, πλασματικές παραμεθόριες, κλπ), σταθεροποιείστε ό,τι αποφασίσετε για 10 χρόνια και να είστε βέβαιοι ότι όλοι θα σας ευγνωμονούν.