Σχόλιο των ΣΑΤΕΑ στο άρθρο 21
Η μοριοδότηση/κατάταξη, που θα υπάρχει μετά το μελλοντικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61-ΠΕ71, δε θα είναι ίδια με αυτή που θα ισχύσει για όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς (Ν.3848/2010, άρθρο 3). Πρόκειται για μεγάλη ανισότητα.
Συγκεκριμένα η παράγραφος 5 του παρόντος άρθρου αναφέρει:
«Στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές οργανικές θέσεις διορίζονται οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες επιτυχόντων διαγωνισμού κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71 για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας) όλων των ειδικοτήτων, που προβλέπονται από το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου, ο οποίος διαγωνισμός διεξάγεται από το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το ν. 3848/2010 άρθρο 2 και 3 όπως αυτό έχει αντικαθίσταται στην παρ.1 με τη μοριοδότηση του παρόντος νόμου άρθρο 22 παρ 3.i, 3.ii και 3iii κατά σειρά επιτυχίας των εχόντων τα ειδικά τυπικά προσόντα των κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71».
Η μοριοδότηση του άρθρου 22 είναι ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ σε σχέση με το Ν.3848/2010 που (θα) ισχύει για όλους τους (άλλους) εκπαιδευτικούς.
Για παράδειγμα:
- Στο Ν.3848/2010, αρ.3, το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 3 μόρια για διορισμό/πρόσληψη αναπληρωτή. Στην ΕΕ το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 6 μόρια.
- Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα στην ΕΕ (σύμφωνα με το σχέδιο νόμου) μοριοδοτείται 0,20 μόρια ανά μήνα, ενώ στο Ν.3848/2010 υπάρχει κλιμάκωση και το μέγιστο προϋπηρεσίας που μοριοδοτείται είναι (κακώς) οι 60 μήνες (οι αναπληρωτές ΕΕ έχουν συμπληρώσει ακόμα και 100 μήνες).
- Ενώ στο Ν.3848/2010 δε μοριοδοτούνται τα σεμινάρια, τώρα στην Ειδική Εκπαίδευση επιστρέφουν.
- Στα κοινωνικά κριτήρια, η επ’ αόριστον αναπηρία του εκπαιδευτικού ΕΕ μοριοδοτείται με 3 μόρια στο παρόν σχέδιο νόμου, τη στιγμή που για έναν άλλο εκπαιδευτικό η αναπηρία μοριοδοτείται (σύμφωνα με το Ν.3848/2010) με 7 μόρια.
Τα παραπάνω είναι λίγα μόνο παραδείγματα, για να καταλάβουμε ότι η Ειδική Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται νομοθετικά –ως προς τη στελέχωση- με διαφορετικό τρόπο.
Εδώ και χρόνια, η θέση των ΣΑΤΕΑ είναι μία: να ισχύει στη στελέχωση της ΕΕ ό,τι ισχύει και στους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών.
Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε το σκεπτικό του νομοθέτη, όταν θέτει διαφορετικά μόρια σε ίδια κριτήρια π.χ. στην προϋπηρεσία στην εκπαίδευση ή στην αναπηρία του εκπαιδευτικού ή στο διδακτορικό κτλ. Ακόμα και αν θεωρούμε άδικο το Ν.3848/2010 ως προς την απαξίωση της προϋπηρεσίας μετά τους 60 μήνες (οι ΣΑΤΕΑ διαφωνούν κάθετα με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας μέχρι τους 60 μήνες – έχουμε πια ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί τους διπλάσιους μήνες προϋπηρεσίας), δεν μπορούμε να καταλάβουμε, γιατί οι εκπαιδευτικοί ΕΕ πρέπει να μοριοδοτούνται διαφορετικά από τους άλλους εκπαιδευτικούς στα ίδια κριτήρια. Πρόκειται για ανισότητα αντίθετη με το πνεύμα εναρμόνισης της νομοθεσίας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης του παρόντος σχεδίου νόμου καθώς και του Ν.4186/2013.
Τέλος, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε δύο ακόμα σημεία:
Α) Στην παρ.9, σε περίπτωση που ένας εκπαιδευτικός ΕΕ κριθεί υπεράριθμος στην οργανική του θέση, δε θα πρέπει να τοποθετείται εκτός της περιοχής μετάθεσης στην οποία υπηρετεί.
Β) Θεωρούμε ορθή την αλλαγή που έγινε στο συγκεκριμένο άρθρο και αφορά τους συναδέλφους μας με αναπηρία (σε σχέση με το σχέδιο νόμου του Μαΐου). Το σχέδιο νόμου του Μαΐου περιόριζε την τοποθέτηση των συναδέλφων μας Κωφών, τυφλών και εκπαιδευτικών με κινητικές αναπηρίες σε αντίστοιχες σχολικές μονάδες τυφλών, κωφών και με κινητική αναπηρία. Μετά από κύμα διαμαρτυριών η συγκεκριμένη διάταξη αποσύρθηκε.
Σχόλιο των ΣΑΤΕΑ στο άρθρο 21 Η μοριοδότηση/κατάταξη, που θα υπάρχει μετά το μελλοντικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61-ΠΕ71, δε θα είναι ίδια με αυτή που θα ισχύσει για όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς (Ν.3848/2010, άρθρο 3). Πρόκειται για μεγάλη ανισότητα. Συγκεκριμένα η παράγραφος 5 του παρόντος άρθρου αναφέρει: «Στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές οργανικές θέσεις διορίζονται οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες επιτυχόντων διαγωνισμού κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71 για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας) όλων των ειδικοτήτων, που προβλέπονται από το άρθρο 20 παραγρ.2.3 του παρόντος νόμου, ο οποίος διαγωνισμός διεξάγεται από το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το ν. 3848/2010 άρθρο 2 και 3 όπως αυτό έχει αντικαθίσταται στην παρ.1 με τη μοριοδότηση του παρόντος νόμου άρθρο 22 παρ 3.i, 3.ii και 3iii κατά σειρά επιτυχίας των εχόντων τα ειδικά τυπικά προσόντα των κλάδων εκπαιδευτικών ΕΕ ΠΕ61, ΠΕ71». Η μοριοδότηση του άρθρου 22 είναι ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ σε σχέση με το Ν.3848/2010 που (θα) ισχύει για όλους τους (άλλους) εκπαιδευτικούς. Για παράδειγμα: - Στο Ν.3848/2010, αρ.3, το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 3 μόρια για διορισμό/πρόσληψη αναπληρωτή. Στην ΕΕ το διδακτορικό θα μοριοδοτείται με 6 μόρια. - Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα στην ΕΕ (σύμφωνα με το σχέδιο νόμου) μοριοδοτείται 0,20 μόρια ανά μήνα, ενώ στο Ν.3848/2010 υπάρχει κλιμάκωση και το μέγιστο προϋπηρεσίας που μοριοδοτείται είναι (κακώς) οι 60 μήνες (οι αναπληρωτές ΕΕ έχουν συμπληρώσει ακόμα και 100 μήνες). - Ενώ στο Ν.3848/2010 δε μοριοδοτούνται τα σεμινάρια, τώρα στην Ειδική Εκπαίδευση επιστρέφουν. - Στα κοινωνικά κριτήρια, η επ’ αόριστον αναπηρία του εκπαιδευτικού ΕΕ μοριοδοτείται με 3 μόρια στο παρόν σχέδιο νόμου, τη στιγμή που για έναν άλλο εκπαιδευτικό η αναπηρία μοριοδοτείται (σύμφωνα με το Ν.3848/2010) με 7 μόρια. Τα παραπάνω είναι λίγα μόνο παραδείγματα, για να καταλάβουμε ότι η Ειδική Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται νομοθετικά –ως προς τη στελέχωση- με διαφορετικό τρόπο. Εδώ και χρόνια, η θέση των ΣΑΤΕΑ είναι μία: να ισχύει στη στελέχωση της ΕΕ ό,τι ισχύει και στους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών. Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε το σκεπτικό του νομοθέτη, όταν θέτει διαφορετικά μόρια σε ίδια κριτήρια π.χ. στην προϋπηρεσία στην εκπαίδευση ή στην αναπηρία του εκπαιδευτικού ή στο διδακτορικό κτλ. Ακόμα και αν θεωρούμε άδικο το Ν.3848/2010 ως προς την απαξίωση της προϋπηρεσίας μετά τους 60 μήνες (οι ΣΑΤΕΑ διαφωνούν κάθετα με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας μέχρι τους 60 μήνες – έχουμε πια ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί τους διπλάσιους μήνες προϋπηρεσίας), δεν μπορούμε να καταλάβουμε, γιατί οι εκπαιδευτικοί ΕΕ πρέπει να μοριοδοτούνται διαφορετικά από τους άλλους εκπαιδευτικούς στα ίδια κριτήρια. Πρόκειται για ανισότητα αντίθετη με το πνεύμα εναρμόνισης της νομοθεσίας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης του παρόντος σχεδίου νόμου καθώς και του Ν.4186/2013. Τέλος, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε δύο ακόμα σημεία: Α) Στην παρ.9, σε περίπτωση που ένας εκπαιδευτικός ΕΕ κριθεί υπεράριθμος στην οργανική του θέση, δε θα πρέπει να τοποθετείται εκτός της περιοχής μετάθεσης στην οποία υπηρετεί. Β) Θεωρούμε ορθή την αλλαγή που έγινε στο συγκεκριμένο άρθρο και αφορά τους συναδέλφους μας με αναπηρία (σε σχέση με το σχέδιο νόμου του Μαΐου). Το σχέδιο νόμου του Μαΐου περιόριζε την τοποθέτηση των συναδέλφων μας Κωφών, τυφλών και εκπαιδευτικών με κινητικές αναπηρίες σε αντίστοιχες σχολικές μονάδες τυφλών, κωφών και με κινητική αναπηρία. Μετά από κύμα διαμαρτυριών η συγκεκριμένη διάταξη αποσύρθηκε.