Αρχική Ειδική ΕκπαίδευσηΆρθρο 22: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΣύλλογοςΑναπληρωτών – Νηπιαγωγών Δασκάλων με Μεταπτυχιακές - Διδακτορικές Σπουδές στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία | 14 Δεκεμβρίου 2014, 03:10
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το αρθρο 22 στο σχέδιο νόμου δίνει πρόταξη στους κατόχους βασικούς τίτλους σπουδών στηνΕΕ. Μια τέτοιου είδους πρόταξη δεν θα πρέπει σε καμία περιπτωση να ισχύσει για τους εξής λόγους: Οι ΠΕ71 & ΠΕ61 α) δεν έχουν επάρκεια να διδάξουν στην γενική εκπαίδευση για αυτό τον λόγο στην εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών(ΑΔΑ:Β3Ξ69-ΣΦΤ , σελ. 12. 4.α.ii) για το σχολικό έτος 20014 -15 δεν τους επιτρέπεται η υποβολή αίτησης ,β) η εγκύκλιος πρόσληψης αναπληρωτών ΕΑΕ 2014 -15 (ΑΔΑ :ΒΔ7Υ9-7ΒΨ , Σελ. 13.ζ) δεν κάνει δεκτές τις βεβαιώσεις παρακολούθησης ΕΝΓ πρώτου, δεύτερου, τρίτου και τέταρτου έτους (Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ κύκλου/επιπέδου) και ενός ή δύο ή τριών εξαμήνων εκμάθησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) στα Πανεπιστημιακά Τμήματα (για τους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71). Επίσης δε δέχεται την καταχώριση των βεβαιώσεων εκμάθησης της γραφής τυφλών braille των τμημάτων ειδικής αγωγής .γ) Οι εξωτερικές αξιολογήσεις των τμημάτων Ειδικής αγωγής (ΠΑΜΑΚ & ΠΤΕΑ) καταδεικνύουν την έλλειψη φιλοσοφίας της ένταξης , την απουσία παιδαγωγικών μαθημάτων , την ανεπαρκή πρακτική άσκηση διδασκαλίας σε ειδικό και σε γενικό πλαίσιο. Όλα τα παραπάνω συνιστούν ένα προβληματικό πτυχίο που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται σε αυτό του κατεξοχήν εξειδικευμένου. Το συγκεκριμένο πτυχίο μάλιστα προωθείται να προτάσσεται έναντι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων από τα ελληνικά πανεπιστήμια αλλά και από κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα στην Ευρώπης. • Αντίθετα σύμφωνα με την εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών(ΑΔΑ:Β3Ξ69-ΣΦΤ , σελ.9,10) για το σχολικό έτος 20014 -15 οι κάτοχοι βασικών τίτλων δάσκαλων και νηπιαγωγών έχουν την δυνατότητα να διδάξουν στις ΣΜΕΑΕ (σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης) όταν υπάρχει έλλειψη αναπληρωτών ΕΑΕ και χωρίς καμία επιπλέον εξειδίκευση. Συνεπώς ο βασικός τίτλος που αποκτάται από τα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής – προσχολικής εκπαίδευσης είναι ισχυρότερος και επαρκέστερος από οποιαδήποτε κατεύθυνση δάσκαλου – νηπιαγωγού από τα τμήματα ειδικής αγωγής καθώς εξασφαλίζει στον εκπαιδευτικό κινητικότητα ανάμεσα στην γενική εκπαίδευση και στην προέκταση της την ειδική . Οι έχοντες βασικούς τίτλους δασκάλων και νηπιαγωγών σε συνδυασμό με την απόκτηση ανώτερων ακαδημαϊκών προσόντων όπως μεταπτυχιακά και διδακτορικά αναδεικνύονται ως κατεξοχήν εξειδικευμένοι και κατάλληλοι να διδάξουν στον χώρο της ειδικής εκπαίδευσης Επίσης σύμφωνα με την Διακήρυξης της Salamanca και του Πλαισίου Δράσεων για την Ειδική Αγωγή της UNESCO (1994), η εξειδίκευση των εκπαιδευτικών στην ειδική εκπαίδευση, η οποία οδηγεί σε επιπλέον προσόντα, θα πρέπει κανονικά να συμπληρώνει την βασική εκπαίδευση και εκπαιδευτική εμπειρία των εκπαιδευτικών στο γενικό σχολείο, είτε με την μορφή ενσωματωμένων στις βασική εκπαίδευση συμπληρωματικών σπουδών είτε με την μορφή συμπληρωματικών σπουδών που έπονται των βασικών, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ο συμπληρωματικός της χαρακτήρας και η κινητικότητα σε θέσεις των εκπαιδευτικών δομών. Επιπλέον, σύμφωνα με την έκθεση της UNESCO στο International Conference on Education με θέμα «Inclusive Education: The way of the future» (UNESCO International Bureau of Education, 2009) ξεχωριστές πορείες αρχικής εκπαίδευσης (ειδική- γενική εκπαίδευση) δεν βοηθούν, αλλά η εξειδίκευση των εκπαιδευτικών πρέπει να κτίζεται πάνω σε μία ήδη υπάρχουσα ευρεία βάση γνώσεων και να έπεται της απόκτησης δεξιοτήτων και εκπαιδευτικής εμπειρίας στο γενικό (mainstream) πλαίσιο. Επιπλέον σύμφωνα και με την Διακήρυξης της Salamanca και του Πλαισίου Δράσεων για την Ειδική Αγωγή της UNESCO η ειδική αγωγή αποτελεί έναν τομέα της παιδαγωγικής που είναι συνυφασμένος και θα πρέπει να συνδέεται στενά με την έρευνα. Η λέξη έρευνα βέβαια δεν περιορίζεται σε στενό ακαδημαϊκό επίπεδο αλλά αφορά τον σχεδιασμό καινοτόμων παρεμβάσεων και την διεξαγωγή έρευνας-δράσης που εστιάζει στην εφαρμογή και στην αξιολόγηση στρατηγικών και παρεμβάσεων άμεσα συνδεδεμένων με την παιδαγωγική πράξη. Συνεπώς δεξιότητες και γνώσεις που σχετίζονται με την βαθειά κατανόηση και εφαρμογή της ερευνητικής μεθοδολογίας, και οι οποίες αποκτώνται κατεξοχήν μέσα από μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές, είναι απαραίτητο εφόδιο του ειδικού παιδαγωγού προκειμένου (α) να ανταποκριθεί στην δυναμική φύση του αντικειμένου του και (β) να μην υποβιβάσει την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει περιοριζόμενος σε ρόλο εμπειροτέχνη ή τεχνικού της εκπαίδευσης. Επομένως το επιχείρημα ότι ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό είναι απλά μια έρευνα και δεν καθιστά τον δάσκαλο η νηπιαγωγό εξειδικευμένο ειδικό εκπαιδευτικό είναι άτοπο. Οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί με μεταπτυχιακά - διδακτορικά στην Ε.Ε αποδεικνύονται σύμφωνα και με τα διεθνή /ευρωπαϊκά δεδομένα ως οι πλέον εξειδικευμένοι- για να προσφέρουν υπηρεσίες τόσο σε συνεκπαιδευτικές δομές όσο και δομές ειδικής εκπαίδευσης. Κλείνοντας η ποσόστοση που δίνεται στους ΠΕ70.50 & ΠΕ60.50 αποτελεί εμπαιγμό καθώς αυτόματα αναιρείται από την πρόταξη των ΠΕ71 & ΠΕ61. Σε καμία περίπτωση το επιστημονικό προσωπικό της χώρας με αυξημένα προσόντα δεν αντιμετωπίζεται από το ΥΠΑΙΘ ισότιμα. Αντίθετα μετά από πολλά έτη εργασίας και προσφοράς στης δομές της ειδικής εκπαίδευσης τείνει να αποκοπεί βίαια και αιφνιδιαστικά σύμφωνα με ότι ορίζεται στο αρθρο 22 του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου για την Ε.Ε.