• Σχόλιο του χρήστη 'ALTIPARMAKI ANNA' | 1 Δεκεμβρίου 2009, 13:57

    Καλημέρα, Θα ήθελα πρώτα να συγχαρώ και κατόπιν να ευχαριστήσω το Υπουργείο για την πρωτοβουλία του, να ζητήσει τη γνώμη των εκπαιδευτικών δράσης. Ανταποκρινόμενη στην έναρξη της διαβούλευσης θα ήθελα να καταθέσω την άποψή μου για τη θεματική ενότητα, « Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης», προσθέτοντας μία ακόμη παράμετρο που αφορά στην επιλογή στελεχών των δομών της Ειδικής Αγωγής καθώς και τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, για την πλήρωση των θέσεων στα αξιολογικά Κέντρα. Οι αυξημένες αρμοδιότητες που ανατέθηκαν στα ΚΕΔΔΥ με την ψήφιση του νέου νόμου της Ειδικής Αγωγής 3699/2008, απαιτούν και τη σωστή στελέχωσή τους. Τα άτομα τα οποία θα τοποθετούνται στα Αξιολογικά κέντρα είτε πρόκειται για Εκπαιδευτικούς είτε για ΕΕΠ, πρέπει να διαθέτουν αυξημένες γνώσεις και εμπειρία. Συγκεκριμένα : 1ο ) Οι Εκπαιδευτικοί να διαθέτουν εμπειρία τόσο στην Ειδική όσο και στη Γενική αγωγή. Ο νέος Νόμος δίνει τη δυνατότητα κάλυψης των οργανικών θέσεων από από αποφοίτους πανεπιστημιακών σχολών Ειδικής αγωγής μετά από τριετή μόνο προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑΕ , Τ.Ε , ΕΕΕΕΚ, προγράμματα παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι. Είναι όμως αρκετή μια τόσο βραχύχρονη διδακτική – εκπαιδευτική- παιδαγωγική εμπειρία; Λαμβάνοντας υπόψη, ότι σε κανένα άλλο κράτος, η ειδική αγωγή δεν είναι αντικείμενο προπτυχιακών σπουδών παρά μόνο μεταπτυχιακός κύκλος σπουδών, η τριετή εμπειρία δεν είναι ικανή για να αποκτήσει ένας εκπαιδευτικός τις απαραίτητες δεξιότητες που χρειάζεται μια τέτοια θέση. Θεωρώ, ότι θα πρέπει να ισχύσει το ίδιο καθεστώς με καθεστώς που ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς των παιδαγωγικών τμημάτων. Οι εκπαιδευτικοί των παιδαγωγικών τμημάτων έχουν δικαίωμα για μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή, που διαρκεί δύο χρόνια, μετά 5 χρόνια εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, και είναι υποχρεωμένοι να υπηρετήσουν για τρία χρόνια στις δομές της Ειδικής Αγωγής, δηλαδή χρειάζονται συνολικά 10 χρόνια, ώστε να θεωρηθούν κατάλληλοι να τοποθετηθούν στα ΚΕΔΔΥ. Ακόμα και οι κάτοχοι διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων πριν την τοποθέτησή τους σε ΚΕΔΔΥ, θα πρέπει να αποκτήσουν διδακτική εμπειρία. Δεν είναι δυνατό να λειτουργήσει μια τέτοια δομή αποτελεσματικά, αν τα στελέχη της δεν έχουν εμπειρία από τη σχολική πραγματικότητα του σήμερα. 2ο) Η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης των ειδικοτήτων που στελεχώνουν τα κέντρα. Ικανός αριθμός από τους ψυχολόγους , που στελεχώνουν τα ΚΕΔΔΥ, δεν έχουν την κατάλληλη εξειδίκευση για αυτό το οποίο καλούνται να πράξουν. Καλό θα ήταν, πριν την ανάληψη των καθηκόντων τους, να παρακολουθούν επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με θέματα, Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικής της σχολικής τάξης, Παιδαγωγικής του Διδακτηρίου, της αίθουσας, του αύλειου χώρου, κ.λ.π. και μετά το πέρας της επιμόρφωσης ή παράλληλα με αυτή να τους δοθεί η δυνατότητα πρακτικής άσκησης στο σχολικό περιβάλλον. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει και για όλες τις ειδικότητες του ΕΕΠ πριν αναλάβουν τα καθήκοντά τους . 3ο) Να μην τοποθετούνται αναπληρωτές στα ΚΕΔΔΥ 4ο) Αύξηση του αριθμού των Κέντρων Πανελλαδικά 5ο) Αύξηση του αριθμού των ατόμων που υπηρετούν σε κάθε Κέντρο. 6ο) Η επιλογή των Προϊσταμένων των Κέντρων να ακολουθεί την ίδια διαδικασία επιλογής με αυτή των υπολοίπων στελεχών της Εκπαίδευσης, με προαπαιτούμενα α) την προϋπηρεσία σε σχολικές μονάδες και β) την επιμόρφωση σε θέματα ειδικής αγωγής, για όσους από τους υποψηφίους ανήκουν στο ΕΕΠ των Κέντρων. Ευχαριστώ για το χρόνο σας. Αλτιπαρμάκη Άννα Εκπαιδευτικός Τ.Ε του 5ου Δημ.Σχ.Θεσ/νίκης