Για τη διαδικασία της διάγνωσης πιστεύουμε ότι:
- Οι γονείς θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται για διάγνωση στα ΚΕΔΥ, ακόμη κι όταν δεν έχουν τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων και της ΕΔΕΑΥ του σχολείου που φοιτά το παιδί τους.
- Ο ρόλος του γονέα στη διαδικασία διαγνωστικής και εκπαιδευτικής αξιολόγησης του παιδιού του από την ΕΔΕΑΥ είναι σημαντικός. Το σχολείο οφείλει να εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη του, να ενημερώνει το γονέα για τη διαδικασία, καθώς και να τον συμπεριλάβει ενεργά σε αυτή (μέσω και του κοινωνικού λειτουργού), προς όφελος του παιδιού. Απαιτείται η δημιουργία πρωτόκολλου συνεργασίας ΕΔΕΑΥ, συλλόγου διδασκόντων και οικογένειας.
- Θα πρέπει τόσο ο γονέας όσο και η σχολική μονάδα φοίτησης του μαθητή να έχουν τη δυνατότητα προσφυγής σε δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ σε περίπτωση σοβαρής ένστασης, αναφορικά με το σχολικό πλαίσιο φοίτησης που προτείνεται από το ΚΕΔΥ.
- Οι μαθητές με ΕΜΔ θα πρέπει να παραπέμπονται για διεπιστημονική αξιολόγηση σε κάθε φάση της σχολικής τους ζωής. Είναι τελείως αυθαίρετο να μην μπορούν ν΄ αξιολογηθούν μετά τη Γ΄ Γυμνασίου!
Για τη διαδικασία της διάγνωσης πιστεύουμε ότι: - Οι γονείς θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται για διάγνωση στα ΚΕΔΥ, ακόμη κι όταν δεν έχουν τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων και της ΕΔΕΑΥ του σχολείου που φοιτά το παιδί τους. - Ο ρόλος του γονέα στη διαδικασία διαγνωστικής και εκπαιδευτικής αξιολόγησης του παιδιού του από την ΕΔΕΑΥ είναι σημαντικός. Το σχολείο οφείλει να εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη του, να ενημερώνει το γονέα για τη διαδικασία, καθώς και να τον συμπεριλάβει ενεργά σε αυτή (μέσω και του κοινωνικού λειτουργού), προς όφελος του παιδιού. Απαιτείται η δημιουργία πρωτόκολλου συνεργασίας ΕΔΕΑΥ, συλλόγου διδασκόντων και οικογένειας. - Θα πρέπει τόσο ο γονέας όσο και η σχολική μονάδα φοίτησης του μαθητή να έχουν τη δυνατότητα προσφυγής σε δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ σε περίπτωση σοβαρής ένστασης, αναφορικά με το σχολικό πλαίσιο φοίτησης που προτείνεται από το ΚΕΔΥ. - Οι μαθητές με ΕΜΔ θα πρέπει να παραπέμπονται για διεπιστημονική αξιολόγηση σε κάθε φάση της σχολικής τους ζωής. Είναι τελείως αυθαίρετο να μην μπορούν ν΄ αξιολογηθούν μετά τη Γ΄ Γυμνασίου!