ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 20:
Το άρθρο 20, παρ.1.1 και 1.2 «διορθώνεται» σε σχέση με το Ν.3699/2008 η ένταξη στους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71. Η ένταξη γίνεται, επιτέλους, με έναν ενιαίο τρόπο και έχει ως βασική προϋπόθεση (ένταξης σε κλάδο) το βασικό πτυχίο. Θετική εξέλιξη είναι ακόμα ότι (σε σχέση με το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε τον περσινό Μάιο) το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας εισακούστηκε και δε δημιουργούνται ξεχωριστοί κλάδοι για τους συναδέλφους που ήδη –με βάση το βασικό τους τίτλο σπουδών- βρίσκονται στους κλάδους ΠΕ60, ΠΕ70 ή στους κλάδους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ως ΣΑΤΕΑ, στο ζήτημα συγκρότησης των κλάδων ΠΕ, είμαστε ξεκάθαροι: θεωρούμε ότι οι κλάδοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ΠΕ κατοχυρώνονται νομοθετικά με βάση το βασικό τίτλο σπουδών. Παραθέτουμε εδώ αυτούσια τη νομοθεσία για το Προσοντολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, το άρθρο 3 του Π.Δ. 50/2001 (ΦΕΚ 39Α΄), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε πρόσφατα με τα Π.Δ/τα 347/2003 (315Α΄), 44/2005 (63Α΄), 116/2006 (115Α΄) και 146/2007 (185Α΄), καθώς και με τους Ν. 4115/2013 (24Α΄) και 4148/2013 (99Α΄).
1. Για τους κλάδους ΠΕ μιας ή περισσοτέρων ειδικοτήτων των οποίων η
ονομασία είναι ίδια με την ονομασία πτυχίου ή διπλώματος ΑΕΙ, προσόν διορισμού
ορίζεται το ομώνυμο, κατά ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής ή
ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.
2. Στην περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας για την οποία το οριζόμενο από
την προηγούμενη παράγραφο πτυχίο ή δίπλωμα δεν παρέχεται από ΑΕΙ ημεδαπής,
ως προσόν διορισμού γίνεται δεκτό το συναφούς ονομασίας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ
της ημεδαπής, ή το ομώνυμο ή συναφούς ονομασίας ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα σχολών της αλλοδαπής.
Αξίζει, ακόμn, κάποιος εκπαιδευτικός να κοιτάξει την τελευταία εγκύκλιο πρόσληψης ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολικού έτους 2014-2015, που δημοσιεύτηκε στις 25.7.2014 (Αρ. Πρωτ. 118102/Δ1) και ειδικότερα το Παράρτημα ΙΙ: Απαραίτητα Τυπικά Προσόντα ένταξης στους εκπαιδευτικούς κλάδους. Εκεί θα δει ότι οι κλάδοι της εκπαίδευσης ΠΕ ορίζονται με βάση το πτυχίο.
Γι’ αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας πρέπει να διατηρηθούν στον κλάδο τους. Τονίζουμε –για ν’ αποφύγουμε παρεξηγήσεις- ότι νομικά αυτή η πρόταση δε σημαίνει πως π.χ. οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70-ΠΕ60 δεν μπορούν να πάρουν μετάθεση ή απόσπαση ή να προσληφθούν ως αναπληρωτές, για να εργαστούν στην Ειδική Εκπαίδευση. Άλλωστε, κάτι τέτοιο γράφεται ρητά στο συγκεκριμένο άρθρο του σχεδίου νόμου.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε ότι η νεοσύστατη κατηγορία εκπαιδευτικών “με τυπικά προσόντα στη Ειδική Εκπαίδευση” περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην ειδική αγωγή π.χ. τριετή προϋπηρεσία καθώς και εκπαιδευτικούς, των οποίων οι σπουδές μπορεί να αφορούν αποκλειστικά στην έρευνα (π.χ. διδακτορικό) ή να μην έχουν τη μορφή «μετεκπαίδευσης» στην ΕΕ π.χ. μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία. Ως ΣΑΤΕΑ δε θεωρούμε τη δημόσια και δωρεάν διετή μετεκπαίδευση, που έγινε στα Διδασκαλεία (και κακώς καταργήθηκε), ως ισότιμη και αντίστοιχη: α) με τους διδακτορικούς τίτλους (το διδακτορικό αποτελεί στην ουσία έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), β) με την πληθώρα των μεταπτυχιακών τίτλων ειδικής αγωγής, για τα οποία θα πρέπει να υπάρξει πολύ προσεκτική εξέταση του περιεχομένου τους από την επιτροπή του ΙΕΠ, που ακόμα δεν έχει συσταθεί– άρθρο 34 παρ.1 του σχεδίου νόμου, γ) με τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας και δ) με την προϋπηρεσία χωρίς σπουδές. Λεπτομερέστερη ανάλυση αυτής της θέσης μας μπορείτε να βρείτε και στο σχολιασμό του άρθρου 27 του παρόντος σχεδίου νόμου αλλά και στο υπόμνημα που δημοσιεύσαμε το καλοκαίρι και αφορά στα ζητήματα στελέχωσης της Ειδικής Εκπαίδευσης (στο http://www.satea.gr/2014/07/ )
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 20: Το άρθρο 20, παρ.1.1 και 1.2 «διορθώνεται» σε σχέση με το Ν.3699/2008 η ένταξη στους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71. Η ένταξη γίνεται, επιτέλους, με έναν ενιαίο τρόπο και έχει ως βασική προϋπόθεση (ένταξης σε κλάδο) το βασικό πτυχίο. Θετική εξέλιξη είναι ακόμα ότι (σε σχέση με το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε τον περσινό Μάιο) το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας εισακούστηκε και δε δημιουργούνται ξεχωριστοί κλάδοι για τους συναδέλφους που ήδη –με βάση το βασικό τους τίτλο σπουδών- βρίσκονται στους κλάδους ΠΕ60, ΠΕ70 ή στους κλάδους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ως ΣΑΤΕΑ, στο ζήτημα συγκρότησης των κλάδων ΠΕ, είμαστε ξεκάθαροι: θεωρούμε ότι οι κλάδοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ΠΕ κατοχυρώνονται νομοθετικά με βάση το βασικό τίτλο σπουδών. Παραθέτουμε εδώ αυτούσια τη νομοθεσία για το Προσοντολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, το άρθρο 3 του Π.Δ. 50/2001 (ΦΕΚ 39Α΄), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε πρόσφατα με τα Π.Δ/τα 347/2003 (315Α΄), 44/2005 (63Α΄), 116/2006 (115Α΄) και 146/2007 (185Α΄), καθώς και με τους Ν. 4115/2013 (24Α΄) και 4148/2013 (99Α΄). 1. Για τους κλάδους ΠΕ μιας ή περισσοτέρων ειδικοτήτων των οποίων η ονομασία είναι ίδια με την ονομασία πτυχίου ή διπλώματος ΑΕΙ, προσόν διορισμού ορίζεται το ομώνυμο, κατά ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής. 2. Στην περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας για την οποία το οριζόμενο από την προηγούμενη παράγραφο πτυχίο ή δίπλωμα δεν παρέχεται από ΑΕΙ ημεδαπής, ως προσόν διορισμού γίνεται δεκτό το συναφούς ονομασίας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής, ή το ομώνυμο ή συναφούς ονομασίας ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα σχολών της αλλοδαπής. Αξίζει, ακόμn, κάποιος εκπαιδευτικός να κοιτάξει την τελευταία εγκύκλιο πρόσληψης ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολικού έτους 2014-2015, που δημοσιεύτηκε στις 25.7.2014 (Αρ. Πρωτ. 118102/Δ1) και ειδικότερα το Παράρτημα ΙΙ: Απαραίτητα Τυπικά Προσόντα ένταξης στους εκπαιδευτικούς κλάδους. Εκεί θα δει ότι οι κλάδοι της εκπαίδευσης ΠΕ ορίζονται με βάση το πτυχίο. Γι’ αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας πρέπει να διατηρηθούν στον κλάδο τους. Τονίζουμε –για ν’ αποφύγουμε παρεξηγήσεις- ότι νομικά αυτή η πρόταση δε σημαίνει πως π.χ. οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70-ΠΕ60 δεν μπορούν να πάρουν μετάθεση ή απόσπαση ή να προσληφθούν ως αναπληρωτές, για να εργαστούν στην Ειδική Εκπαίδευση. Άλλωστε, κάτι τέτοιο γράφεται ρητά στο συγκεκριμένο άρθρο του σχεδίου νόμου. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, στο συγκεκριμένο άρθρο, θέλουμε να σχολιάσουμε ότι η νεοσύστατη κατηγορία εκπαιδευτικών “με τυπικά προσόντα στη Ειδική Εκπαίδευση” περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην ειδική αγωγή π.χ. τριετή προϋπηρεσία καθώς και εκπαιδευτικούς, των οποίων οι σπουδές μπορεί να αφορούν αποκλειστικά στην έρευνα (π.χ. διδακτορικό) ή να μην έχουν τη μορφή «μετεκπαίδευσης» στην ΕΕ π.χ. μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία. Ως ΣΑΤΕΑ δε θεωρούμε τη δημόσια και δωρεάν διετή μετεκπαίδευση, που έγινε στα Διδασκαλεία (και κακώς καταργήθηκε), ως ισότιμη και αντίστοιχη: α) με τους διδακτορικούς τίτλους (το διδακτορικό αποτελεί στην ουσία έρευνα και όχι μετεκπαίδευση), β) με την πληθώρα των μεταπτυχιακών τίτλων ειδικής αγωγής, για τα οποία θα πρέπει να υπάρξει πολύ προσεκτική εξέταση του περιεχομένου τους από την επιτροπή του ΙΕΠ, που ακόμα δεν έχει συσταθεί– άρθρο 34 παρ.1 του σχεδίου νόμου, γ) με τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας και δ) με την προϋπηρεσία χωρίς σπουδές. Λεπτομερέστερη ανάλυση αυτής της θέσης μας μπορείτε να βρείτε και στο σχολιασμό του άρθρου 27 του παρόντος σχεδίου νόμου αλλά και στο υπόμνημα που δημοσιεύσαμε το καλοκαίρι και αφορά στα ζητήματα στελέχωσης της Ειδικής Εκπαίδευσης (στο http://www.satea.gr/2014/07/ )