• Σχόλιο του χρήστη 'Κάπος Παναγιώτης' | 1 Δεκεμβρίου 2009, 16:44

    Αξιότιμη, Κυρία Υπουργέ. Η δημόσια διαβούλευση για ένα τόσο σημαντικό θέμα μόνο θετικό γεγονός αποτελεί με την προϋπόθεση ότι τουλάχιστον διαβάζονται οι πολλαπλές προσεγγίσεις που κατατίθενται. Είμαι αδιόριστος Φιλόλογος με προσπάθεια στον ΑΣΕΠ (επιτυχών αλλά αδιόριστος), εργάζομαι σκληρά στον ιδιωτικό τομέα εκτός του αντικειμένου μου και θα ήθελα να σταθώ στον ίδιο τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, που αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για τους μη έχοντες προϋπηρεσία και τους μη έχοντες πρόσβαση στην "αμαρτωλή" Π.Δ.Σ., ώστε να την αποκτήσουν. Θεωρώ πως ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δίνει μια αξιοκρατία στις προσλήψεις αλλά από την άλλη έτσι όπως διεξάγεται λειτουργεί περιπαιχτικά για την προσπάθεια όλων των υποψηφίων (κυρίως των Φιλολόγων) με αποτέλεσμα να έχει καταστεί μία ακόμα βιομηχανία κέρδους για την παραπαιδεία που θέλετε τόσο πολύ να πλήξετε και να αποτελεί απλά ένα εμπόριο ελπίδας για τους χιλιάδες επιστήμονες που όπως και εγώ ετεροαπασχολούνται ή υποαπασχολούνται. Πιο συγκεκριμένα: ο καθορισμός της ύλης δεν έχει συγκεκριμένα κριτήρια, συνεχώς αλλάζει και ο όγκος είναι τεράστιος και δυσανάλογος με την πραγματικότητα, καθώς για να προετοιμαστεί κάποιος πραγματικά θα πρέπει να μην εργάζεται! Ενώ η εξεταστέα ύλη του διαγωνισμού ξεκίνησε με γνώμονα την σχολική πραγματικότητα και το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου έχει μεταλλαχθεί σε ύλη πανεπιστημιακών πτυχίων που διδάσκεται σε 4 χρόνια και που ο υποψήφιος καλείται να την μελετήσει σε ελάχιστους μήνες. Συνεπώς, η ασάφεια, το εύρος της ύλης (π.χ. στην Ιστορία), η εσκεμμένη αποφυγή βιβλιογραφίας, το είδος και το ύφος των ερωτήσεων του διαγωνισμού (ερωτήσεις τηλεπαιχνιδιού με τρόπο υποτιμητικό καθώς κριτήριο αποτελεί η όσο το δυνατόν καλύτερη παπαγαλία) και η ανυπαρξία σταθερής εξεταστέας ύλης δημιουργούν φαινόμενα σύγχυσης στους υποψηφίους και υποτιμούν την νοημοσύνη τους. Άρα αποτελεί ζητούμενο η σταθερή εξεταστέα ύλη που θα έχει ισχύ για όλους τους διαγωνισμούς εκτός και αν κάθε χρόνο θα αλλάζουν τα σχολικά εγχειρίδια ή η ίδια η φιλολογική επιστήμη. Τέλος, ένα σημαντικό ζήτημα που θα ήθελα να θέσω αφορά στον διαχωρισμό των Φιλολόγων (όπως έγινε με τους Φυσικούς, Χημικούς, Βιολόγους) ανάλογα με την ειδικότητά τους. Γιατί όλοι να είμαστε στο ίδιο τσουβάλι; Γιατί ο κλασικός Φιλόλογος θα πρέπει να συναγωνίζεται, για παράδειγμα, με τον πτυχιούχο του ΦΠΨ, ο οποίος αποφοίτησε απο μια αντικειμενικά ευκολότερη σχολή με μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου αποκτώντας έτσι προβάδισμα με περισσότερα μόρια στον διαγωνισμό; Θεωρώ εξ αρχής άνιση την συμμετοχή των Φιλολόγων στον διαγωνισμό καθώς δεν ξεκινάνε όλοι οι υποψήφιοι από την ίδια αφετηρία. Άρα, ο διαχωρισμός των ειδικοτήτων στον διαγωνισμό θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά ώστε να συντελέσει σε ένα πιο δίκαιο σύστημα. Κατά συνέπεια, αφού ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ θα αποτελεί σημαντικότατο κριτήριο πρόσληψης είναι πια και η κατάλληλη στιγμή να διορθωθεί η δομή του. Ευχαριστώ.