• Σχόλιο του χρήστη 'μαρία φι' | 1 Δεκεμβρίου 2009, 17:07

    Θα περιοριστώ να μιλήσω αποκλειστικά για τους φιλολόγους, τομέας στον οποίο έχω ιδίαν πείρα. Έχω την εντύπωση ότι ένα είναι το ζήτημα που καίει, ότι δηλ. έχουμε κατά πολύ περισσότερους φιλολόγους απ’ ό,τι πραγματικά χρειαζόμαστε στην εκπαίδευση. (Αλλά είναι πολύ πιο εύκολο κ ανέξοδο ν’ ασχοληθεί κανείς με τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών, παρά να κάνει ένα σωστό προγραμματισμό που θα παρέχει σε όλους τους μαθητές, κ κατόπιν φοιτητές, εφόδια για τη ζωή κ επαγγελματική αποκατάσταση. Εδώ να δω πόσο ισχύει το ‘πρώτα ο μαθητής‘!)Και λέω χρειαζόμαστε, διότι οι επαγγελματικές διέξοδοι για την ειδικότητα αυτή δεν είναι κ πολλές. Εκτός από τη δημόσια κ ιδιωτική εκπαίδευση (συμπεριλαμβανομένων των φροντιστηρίων κ των ιδιαιτέρων μαθημάτων), πού αλλού μπορεί να εργαστεί ένας φιλόλογος, που επιθυμεί ν’ ασχοληθεί με το αντικείμενο των σπουδών του κ όχι με κάτι άσχετο, απλώς για βιοπορισμό; Σε κάποιον εκδοτικό οίκο ή σε κάποιο έντυπο ως διορθωτής. Αυτά! Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 6 (!) τουλάχιστον σχολές (ΑΠΘ, Καποδιστριακό, Ιωαννίνων, Θράκης, ΦΚΣ Κρήτης, Πελοποννήσου), των οποίων οι απόφοιτοι ονομάζονται φιλόλογοι. Πιθανόν να μου διαφεύγει και κάποια σχολή. Από όλες αυτές αποφοιτούν κάθε χρόνο 3-4.000 φιλόλογοι. Γιατί δεν πιάνετε το πρόβλημα από τη ρίζα του; ΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟΣΟΥΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ; (Εκτός αν είναι είδος προς εξαγωγή κ γεμίσουν με Έλληνες φιλολόγους τα σχολεία της Ευρώπης). Θα μου πείτε, μα καθένας έχει το δικαίωμα να σπουδάσει. Βεβαίως κ δε διαφωνούμε, εδώ. Άλλο όμως να σπουδάσει για να διευρύνει τους ορίζοντές του κι άλλο να διεκδικεί επαγγελματικά δικαιώματα. Εξάλλου είναι γνωστά τα κριτήρια με τα οποία δημιουργείται ένα νέο τμήμα, μια νέα σχολή. Οι λέκτορες γίνονται πλέον καθηγητές, η τοπική κοινωνία ζει χάρη στους φοιτητές, τα παιδιά έχουν τη χαρά ότι πέρασαν σε μια σχολή, έστω κ με 13. Και οι θεωρητικές επιστήμες από άποψη υποδομών δε χρειάζονται σχεδόν τίποτα: έδρανα, γραφεία, βιβλιοθήκη, υπολογιστές! Να η νέα σχολή! Γνωρίζω πως η βάση εισαγωγής σε κάποια από τις άνωθεν σχολές είναι 13. Αρκεί να γράψεις 13 στις πανελλήνιες κ μπαίνεις στη σχολή αυτή , απ’ όπου θα βγεις ‘φιλόλογος‘. Όταν τη δεκαετία του 1990 μπήκα στο ΑΠΘ , η βάση ήταν το 18,5. Γνωρίζω παιδιά, που δεν μπορούν να συντάξουν τρεις λέξεις στη σειρά, να γράψουν ένα ορθογραφημένο κείμενο και πιάνοντας αυτή τη βάση του 13 είναι σήμερα ‘φιλόλογοι‘. Αν γράψουν καλά στον ΑΣΕΠ, ίσως μεθαύριο να διδάσκουν στα παιδιά μου! Κι αυτό, ενώ έρχεστε να ακυρώσετε τη δική μου εμπειρία… Με τον ΑΣΕΠ περνάει 1 στους 40! Οι υπόλοιποι 39; Που πάντα θα αυξάνονται κ θα πληθύνονται, αφού είναι κάτι σαν το πιθάρι των Δαναίδων…