- Οι επιμορφωτικές διαδικασίες πολλών ημερών να γίνονται στη αρχή του σχολικού έτους, γιατί μόνον τότε αποκτούν νόημα.
- Ουσιαστική επιμόρφωση υψηλού επιστημονικού επιπέδου. Η επιμόρφωση να γίνεται με εκπαιδευτική άδεια για όλους τους εκπαιδευτικούς και, βέβαια, ανά επιστημονικό πεδίο.
- Να επιλέγονται θέματα επιμόρφωσης σύγχρονα και πρακτικού χαρακτήρα (εφαρμογή θεωρίας στην πράξη).
- Να διαχωρίζονται οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί ανάλογα με τον κλάδο τους και να μην είναι όλοι μαζί (για να έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα η επιμόρφωση).
- Να αξιολογούνται οι επιμορφωτές και να καλούνται μόνον οι σχετικοί με το χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης.
- Να υλοποιούνται επιμορφώσεις στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και για τους εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, οι οποίοι έχουν στην τάξη τους μαθητές που χρειάζονται Παράλληλη Στήριξη, με θεματικές αναφορικά με τη φύση της αναπηρίας, το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης, το ρόλο του Εκπαιδευτικού Ειδικής Εκπαίδευσης αλλά και για την αναγκαία συνεργασία των δύο εκπαιδευτικών. Γενικότερα, οι εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής πρέπει να επιμορφώνονται στην αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών (πέρα από τα ενδοσχολικά επιμορφωτικά σεμινάρια που κάνουν πολύ συχνά οι εκπαιδευτικοί ΕΕ).
- Να είναι οικιοθελής η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση (έξοδα μετακίνησης) αλλά και την ομαλή λειτουργία των σχολείων και των οικογενειών των μαθητών, καθώς και της οικογενειακής καθημερινότητας του εκπαιδευτικού.
- Άμεση καταβολή των οδοιπορικών και λοιπών εξόδων.
- Όλων των ειδών τα σεμινάρια πρέπει να γίνονται εντός εργασιακού ωραρίου κι όχι απόγευμα. Να γίνονται σε περιοχές κοντά στον τόπο που βρίσκεται το σχολείο.
- Οι επιμορφωτικές διαδικασίες πολλών ημερών να γίνονται στη αρχή του σχολικού έτους, γιατί μόνον τότε αποκτούν νόημα. - Ουσιαστική επιμόρφωση υψηλού επιστημονικού επιπέδου. Η επιμόρφωση να γίνεται με εκπαιδευτική άδεια για όλους τους εκπαιδευτικούς και, βέβαια, ανά επιστημονικό πεδίο. - Να επιλέγονται θέματα επιμόρφωσης σύγχρονα και πρακτικού χαρακτήρα (εφαρμογή θεωρίας στην πράξη). - Να διαχωρίζονται οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί ανάλογα με τον κλάδο τους και να μην είναι όλοι μαζί (για να έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα η επιμόρφωση). - Να αξιολογούνται οι επιμορφωτές και να καλούνται μόνον οι σχετικοί με το χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης. - Να υλοποιούνται επιμορφώσεις στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και για τους εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, οι οποίοι έχουν στην τάξη τους μαθητές που χρειάζονται Παράλληλη Στήριξη, με θεματικές αναφορικά με τη φύση της αναπηρίας, το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης, το ρόλο του Εκπαιδευτικού Ειδικής Εκπαίδευσης αλλά και για την αναγκαία συνεργασία των δύο εκπαιδευτικών. Γενικότερα, οι εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής πρέπει να επιμορφώνονται στην αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών (πέρα από τα ενδοσχολικά επιμορφωτικά σεμινάρια που κάνουν πολύ συχνά οι εκπαιδευτικοί ΕΕ). - Να είναι οικιοθελής η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση (έξοδα μετακίνησης) αλλά και την ομαλή λειτουργία των σχολείων και των οικογενειών των μαθητών, καθώς και της οικογενειακής καθημερινότητας του εκπαιδευτικού. - Άμεση καταβολή των οδοιπορικών και λοιπών εξόδων. - Όλων των ειδών τα σεμινάρια πρέπει να γίνονται εντός εργασιακού ωραρίου κι όχι απόγευμα. Να γίνονται σε περιοχές κοντά στον τόπο που βρίσκεται το σχολείο.