• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Μ.' | 1 Δεκεμβρίου 2009, 18:14

    Αγαπητή κυρία Υπουργός, είμαι υπερπολύτεκνος εκπαιδευτικός διορισμένος από το 2004, με ανήλικα παιδιά. Συμμετέχω ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου μου,αναλαμβάνοντας γιορτές, καθώς και όλες τις άλλες δραστηριότητες, όπως και οι άλλοι συνάδελφοί μου ( και αυτό καλώ - δημοσίως - να κάνουμε όλοι οι διορισμένοι πολύτεκνοι συνάδελφοι, γιατί έχουμε μάθει να κάνουμε αυτοθυσία - μήπως και τα πολλά παιδιά- σε μια κοινωνία ατομοκεντρική, υλιστική - δεν είναι αυτοθυσία ; ) Στην εκπαίδευση μπήκα όχι για να παράγω ρομπότ, αποθήκες γνώσεων, παιδιά τυποποιημένα, ΑΛΛΑ για να διαπλάσω ( κατά το δυνατόν )ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΝΑ ΣΕΒΟΝΤΑΙ τον συνάνθρωπό τους και την κοινωνία ( και άρα και τον εαυτό τους ). Για να διαπλάσω προσωπικότητες που να βλέπουν ότι κάποιοι παίζουν με τα όνειρά τους, με τις ελπίδες τους, ότι κάποιοι τους εμπαίζουν, τους βλέπουν ως "μηχανές"! 1) Πόσα όνειρα χιλιάδων ανθρώπων γκρεμίστηκαν, όταν - εν μια νυκτί - καταργήσατε την επετηρίδα ; 2) Πόσα όνειρα ανθρώπων γκρεμίζονται σήμερα ; Πόσοι άνθρωποι προγραμματίσαν το μέλλον τους με βάση αυτούς τους πίνακες αναπληρωτών-ωρομισθίων, επειδή έτσι όριζαν οι νόμοι του κράτους που εσείς ψηφίζατε και υπερασπιζόσασταν ; Πόσοι άνθρωποι έκαναν το άλμα για τη γέννηση τρίτου και τέταρτου παιδιού,έχοντας υπόψη τις ευνοϊκές ρυθμίσεις της Πολιτείας ; Πόσα άτομα με προβλήματα υγείας δεν ακούμπησαν στο νόμο της Πολιτείας για μόνιμο διορισμό τους,ύστερα από 12μηνη πραγματική προϋπηρεσία ως αναπληρωρών- ωρομισθίων ; 3)Αλήθεια, πως αξιολογεί ο ΑΣΕΠ τον εκπαιδευτικό; Όποιος ξέρει τι έγινε με την 8η σταυροφορία,μπορεί να σταθεί σε μια τάξη, να επικοινωνήσει με τα παιδιά του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και των ριάλιτυ σόου και της τυποποιημένης διασκέδασης ; Προτεραιότητα στη εκπαίδευση είναι ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών ή είναι το παρωχημένο σύστημα διδασκαλίας, με σχολικά βιβλία ( ναι, για τα νέα βιβλία λέω, που δόθηκαν σε εκδοτικούς οίκους ) απρόσιτα στο μυαλό του μαθητή του 2009, συμπυκνωμένα, κακογραμμένα, δυσνόητα για το μορφωτικό επίπεδο του μαθητή; Πως να διδάξει ο καθηγητής το " Πίνοντας ήλιο κορινθιακό" του Οδυσσέα Ελύτη, στη Β' Γυμνασίου, όταν το παιδί έχει στο μυαλό του το Χ- Factor και το ντέρμπι της Κυριακής ; Πως να διδάξει για πρώτη φορά αρχαία ελληνικά στα παιδιά της Α' Γυμνασίου με κείμενα χωρίς νοηματικό περιεχόμενο για τη ζωή του σημερινού μαθητή ; Πως να διδάξει στα μαθητή την ελληνική γλώσσα, όταν αυτός μιλάει και γράφει ( πλέον ) με τους φίλους του ( στο κινητό, στο msn, στο facebook ) στα λεγόμενα greeklish και αυτά μεταφέρει στο γραπτό του; Και τελικά πως θα πείσει το μαθητή του να είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ, όταν βλέπει τους πολιτικούς να καταργούν κάθε έννοια δικαίου και να αλλάζουν τα πάντα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τον παράγοντα ΑΝΘΡΩΠΟ και το κυριότερο,χωρίς να τα έχουν εξαγγείλει πριν τις εκλογές; 4)Αλήθεια, είναι ικανός καθηγητής που πετυχαίνει σε ένα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και αποτυγχάνει σε άλλον ; Νομίζω ότι ξεκινάτε λάθος τη διαβούλευση. Θεωρώ ύψιστο πολιτικό λάθος και άκαιρη τη συζήτηση για την αλλαγή διορισμού των εκπαιδευτικών. Είναι ώρα για άλλες αλλαγές με προτεραιότητα : α) Στη διαρκή επιμόρφωση και ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων εκπαιδευτικών, με εποπτικά μέσα, σύγχρονη βιβλιογραφία,τράπεζα θεμάτων, έτοιμο λογισμικό για όλα τα μαθήματα. β)Στην άμεση αξιολόγηση των Πανεπιστημιακών τμημάτων που οδηγούν στην Εκπαίδευση, με διαμόρφωση μαθημάτων και ύλης προσαρμοσμένης ( και ) στη σχολική πραγματικότητα, με βαρύτητα σε παιδαγωγικά μαθήματα και στη διδασκαλία μαθημάτων ειδικότητας στα σχολεία. γ) Διάλογος για τα νέα σχολικά βιβλία και παρατηρήσεις τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από τους ίδιους τους μαθητές. σχετικά με την ποιότητα και την κατανόηση του περιεχομένου τους. Συνοψίζοντας,πιστεύω ότι δεν πρέπει να γίνει καμία αλλαγή στο υπάρχον σύστημα προσλήψεως,αλλά οπωσδήποτε να γίνουν πιο αντικειμενικά κάποια κριτήρια επιλογής ( από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών- ωρομισθίων οι προσλήψεις )στα διάφορα σχολεία ειδικότητας , στη ΠΔΣ κλπ. Σε μια εποχή που η χώρα γερνά επικίνδυνα η πρόνοια της Πολιτείας για τους πολύτεκνους ή τρίτεκνους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να μας βρίσκει όλους σύμφωνους ( τονίζω και πάλι την ανάγκη εμείς οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να βοηθήσουμε αυτοθυσιαστικά και ενεργά και αγαπητικά το έργο των συναδέλφων και των μαθητών μας μέσα στο σχολείο, χωρίς να κάνουμε κατάχρηση κάποιων προνομίων του νόμου ) Σε μια εποχή που κυριαρχεί ο ατομικισμός και το κακώς εννοούμενο συμφέρον η Πολιτεία πρέπει να φροντίσει ΑΜΕΣΑ για τους ανθρώπους που έχουν κάποια προβλήματα υγείας, όπως τα άτομα με μεσογειακή αναιμία, αυτοάνοσα νοσήματα ( σκλήρυνση κατά πλάκας κλπ), καθώς και γονείς- εκπαιδευτικούς που ένα από τα παιδιά του αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας. Και ειδικά τώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η πανδημία γρίππης θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας να λάβει ΑΥΞΗΜΕΝΑ μέτρα προφύλαξης των εκπαιδευτικών αυτών, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους ως απλοί ωρομίσθιοι, μακριά από την οικογένειά τους, τον προσωπικό τους γιατρό, χωρίς ικανοποιητική αμοιβή, αλλά με ακόμα μεγαλύτερα έξοδα της οικογένειάς τους, πέραν των εξόδων για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Σε τέτοιες έκτακτες περιπτώσεις, όπως ήδη σας έχω τονίσει, ο παράγοντας ΑΝΘΡΩΠΟΣ ( είτε εκπαιδευτικός, είτε μαθητής, είτε άλλος παράγοντας της σχολικής κοινωνίας ) είναι ΠΑΝΩ από νόμους, διατάξεις και κανόνες. Παρόλα αυτά, ακόμα να προσληφθούν ως αναπληρωτές ( σε κάποιες ειδικότητες ) κάποιοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί με προβλήματα υγείας! Οπωσδήποτε, επίσης, το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να κάνει πιο αντικειμενικά το σύστημα αποσπάσεων- μεταθέσεων και να μην βάλει χρονικό όριο στη παραμονή σε κάποιο σχολείο, γιατί οι οικογενειακές ανάγκες ( και τα έκτακτα συμβάντα στη ζωή ) των ανθρώπων αλλάζουν συχνά. Όλοι αυτοί οι συνάδελφοί μας που πρόσφεραν και προσφέρουν σε ακριτικές και παραμεθόριες περιοχές ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, έγγαμοι ή άγαμοι, πρέπει να έχουν το σεβασμό όλων και - κυρίως- της Πολιτείας. Υ.Γ Προτείνω να βάλετε ισχυρό οικονομικό κίνητρο για την παραμονή εκπαιδευτικών σε παραμεθόριες περιοχές και νησιά του Αιγαίου ή και μετάθεση από μεγάλο αστικό κέντρο σε αυτές ( πχ. 200 ευρώ επίδομα μηνιαίως επιπλέον, με προσαύξηση 50 ευρώ το μήνα για κάθε επιπλέον χρόνο παραμονής + 50 ευρώ επιπλέον στο οικογενειακό επίδομα για κάθε παιδί ).