Προβλήματα λειτουργίας ΣΔΕΥ ΕΔΕΑΥ
1) το πρώτο θέμα αφορά τον περιορισμένο ρόλο των ΕΔΕΑΥ μόνο στη σχολική μονάδα που λειτουργεί η ΕΔΕΑΥ, αποκλαίοντας τα συστεγαζόμενα σχολεία, και κατ επέκταση όλες τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες. Είναι σχήμα οξύμωρο να προσπαθείται η "αποκέντρωση" των συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών, αλλά ουσιαστικά να εντοπίζονται μόνο στις σχολικές μονάδες που έχουν ΤΕ, τι συμβαίνει με τις υπόλοιπες;
2)Επίσης, η ΕΔΕΑΥ δεν έχει τόσο νόημα στο σχεδιασμό της παρέμβασης για παιδιά που ήδη έχουν διαγνώσεις γιατί αυτή ούτως ή άλλως παρέχεται στα πλάισια του ΤΕ.
3) Η λειτουργία των ΕΔΕΑΥ στην προσχολική εκπαίδευση θα είχε μέγιστο αντίκτυπο, εάν γινόταν σε συνεργασία με τις "πλησιέστερες" και συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες προσχολικής εκπαίδευσης ώστε να γίνεται ένα screening για τυχόν παιδιά που εμφανίζουν προβλήματα, και τα οποία να αντιμετωπιστούν έγκαιρα. Το ώφελος μίας τέτοιας ενέργειας θα ήταν τεράστιο εφόσον θα παρείχε έγκαιρο σχεδιασμό και εφαρμογή παρεμβάσεων
4)Ο τρόπος στελέχωσης των ΕΔΕΑΥ είναι ανεπαρκής, και ουσιαστικά άκαιρος γιατί εάν έρθει κάποιος το Μάρτιο, είναι πλέον αργά για οποιαδήποτε αποτελεσματική παρέμβαση
5) ο ρόλος των ΣΔΕΥ θα μπορούσε να ενισχυθεί και να αποτελούν ένα επιμορφωτικό κέντρο προς τους εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής, αλλά και τους γονείς,
6) η μη-υποχρεωτική συναίνεση των γονέων, είναι ένα επικίνδυνο θέμα, που μπορεί να ανοίξει τεράστιες διαμάχες μεταξύ εκπαιδευτικών και γονεών. Είναι αντισυνταγματικό, και αν δεν βεβαιωθεί κακοποίηση ή πλημμελή φροντίδα ανηλικού τότε οι όποιες νομικές συνέπειες βαραίνουν τον εκπαιδευτικό σε περίπτωση που ο γονέας δεν συναινεί στην αξιολόγηση και παρέμβαση!!!
Προβλήματα λειτουργίας ΣΔΕΥ ΕΔΕΑΥ 1) το πρώτο θέμα αφορά τον περιορισμένο ρόλο των ΕΔΕΑΥ μόνο στη σχολική μονάδα που λειτουργεί η ΕΔΕΑΥ, αποκλαίοντας τα συστεγαζόμενα σχολεία, και κατ επέκταση όλες τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες. Είναι σχήμα οξύμωρο να προσπαθείται η "αποκέντρωση" των συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών, αλλά ουσιαστικά να εντοπίζονται μόνο στις σχολικές μονάδες που έχουν ΤΕ, τι συμβαίνει με τις υπόλοιπες; 2)Επίσης, η ΕΔΕΑΥ δεν έχει τόσο νόημα στο σχεδιασμό της παρέμβασης για παιδιά που ήδη έχουν διαγνώσεις γιατί αυτή ούτως ή άλλως παρέχεται στα πλάισια του ΤΕ. 3) Η λειτουργία των ΕΔΕΑΥ στην προσχολική εκπαίδευση θα είχε μέγιστο αντίκτυπο, εάν γινόταν σε συνεργασία με τις "πλησιέστερες" και συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες προσχολικής εκπαίδευσης ώστε να γίνεται ένα screening για τυχόν παιδιά που εμφανίζουν προβλήματα, και τα οποία να αντιμετωπιστούν έγκαιρα. Το ώφελος μίας τέτοιας ενέργειας θα ήταν τεράστιο εφόσον θα παρείχε έγκαιρο σχεδιασμό και εφαρμογή παρεμβάσεων 4)Ο τρόπος στελέχωσης των ΕΔΕΑΥ είναι ανεπαρκής, και ουσιαστικά άκαιρος γιατί εάν έρθει κάποιος το Μάρτιο, είναι πλέον αργά για οποιαδήποτε αποτελεσματική παρέμβαση 5) ο ρόλος των ΣΔΕΥ θα μπορούσε να ενισχυθεί και να αποτελούν ένα επιμορφωτικό κέντρο προς τους εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής, αλλά και τους γονείς, 6) η μη-υποχρεωτική συναίνεση των γονέων, είναι ένα επικίνδυνο θέμα, που μπορεί να ανοίξει τεράστιες διαμάχες μεταξύ εκπαιδευτικών και γονεών. Είναι αντισυνταγματικό, και αν δεν βεβαιωθεί κακοποίηση ή πλημμελή φροντίδα ανηλικού τότε οι όποιες νομικές συνέπειες βαραίνουν τον εκπαιδευτικό σε περίπτωση που ο γονέας δεν συναινεί στην αξιολόγηση και παρέμβαση!!!