Αρχική Ειδική ΕκπαίδευσηΆρθρο 04: Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείςΣχόλιο του χρήστη Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών (Π.Σ.Λ) | 14 Δεκεμβρίου 2014, 15:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στον ισχύοντα νόμο για την Ειδική Αγωγή ( 3699/2008) ο λογοθεραπευτής συμμετέχει στην πενταμελή διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΥΥ και στην Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ, ενώ στο παρόν σχέδιο νόμου αυτό καταργείται δηλ ο λογοθεραπευτής δεν συμμετέχει στην αρχική ομάδα αξιολόγησης αλλά ούτε και στην επιτροπή η οποία καλείται να πάρει την οριστική απόφαση για το μέλλον του μαθητή. Η ειδικότητα του Λογοθεραπευτή κρίνεται αναγκαία τόσο στη διαφοροδιάγνωση όσο και στην υποστήριξη των μαθητών (άρθρο 4 και 5). Ενώ προβλέπεται ο καινοτόμος θεσμός των ΕΔΕΑΥ στη γενική εκπαίδευση και στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, εν τούτοις αυτές υποστελεχώνονται καθώς απουσιάζει η απαραίτητη ειδικότητα του Λογοθεραπευτή για την αξιολόγηση και την υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλες τις βαθμίδες τις γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. Λαμβάνοντας υπόψη: ● τα Eπαγγελματικά Δικαιώματα του Λογοθεραπευτή (Προεδρικό Διάταγμα, Αρ, Φύλλου 82, 18 Απριλίου 2002), ● το Ευρωπαϊκό προφίλ, ● και το πρόγραμμα σπουδών και κλινικής άσκησης, ο λογοθεραπευτής έχει θεσμικό και επιστημονικό ρόλο στην αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών με διαταραχές στον προφορικό και γραπτό λόγο, ένας ρόλος που ακυρώνεται με το παρόν σχέδιο νόμου. Κατά άρθρο προτάσεις του ΠΣΛ Άρθρο4. §4.2. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται από τετραμελή διεπιστημονική ομάδα, που απαρτίζεται από έναν εκπαιδευτικό ΕΕ(προσχολικής ή πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, έναν κοινωνικό λειτουργό, ΠΕ30 και έναν ψυχολόγο ΠΕ23. έναν (1) λογοθεραπευτή του κλάδου ΠΕ21ή ΠΕ26 Άρθρο4 §4.9γ) Σε κάθε σχολική μονάδα της γενικής εκπαίδευσης που ανήκει σε ΣΔΕΥ, καθώς και στις ΣΜΕΕ, λειτουργεί «Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ …….. και αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη: 1) το Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ως προέδρου, με αναπληρωτή του το νόμιμο αναπληρωτή του στα καθήκοντά του ως διευθυντή, 2) έναν (1) ψυχολόγο του κλάδου ΠΕ23 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα ή στο οικείο ΚΕΔΥ σύμφωνα με την παράγραφο 9α) του παρόντος άρθρου. 3) έναν (1) κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα. ή στο οικείο ΚΕΔΥ σύμφωνα με την παράγραφο 9α) του παρόντος άρθρου. 4) έναν (1) λογοθεραπευτή του κλάδου ΠΕ21ή ΠΕ26 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα ή στο οικείο ΚΕΔΥ σύμφωνα με την παράγραφο 9α) του παρόντος άρθρου Άρθρο 04, §4. 13 Συστήνεται Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και στις Σ.Μ.Ε.Ε. η οποία αποτελείται από τον ψυχολόγο, τον λογοθεραπευτή, τον κοινωνικό λειτουργό και έναν εκπαιδευτικό του σχολείου.