Το άρθρο 18 είναι πολύ αυστηρό. Θα απολύεται κάποιος που δε δύναται για οποιουσδήποτε λόγους να παρακολουθήσει μια επιμόρφωση εκτός του εργασιακού του ωραρίου; Από την άλλη, η περίπτωση αυτή φωτογραφίζει καθαρά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που όταν εξαντλούνται οι πίνακες αναπληρωτών ΠΕ 71 και ΠΕ 70.50 προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης. Είναι προτιμότερο δηλ. να απασχολείται κάποιος εκπαιδευτικός της γενικής εκπαίδευσης σε θέση της ΕΕ που θα λάβει μόνο μια επιμόρφωση παρά κάποιος ήδη καταρτισμένος της ΕΕ; Μέχρι τώρα στις αιτήσεις των αναπληρωτών ειδικής αγωγής υπήρχε η επιλογή να αποδεχτεί κάποιος εκπαιδευτικός της β/θμιας εκπαίδευσης πρόσληψη σε δομή της α/θμιας και το αντίστροφο. Βέβαια, ποτέ κανείς της β/θμιας δεν τοποθετήθηκε στην α/θμια, ενώ το παρόν νομοσχέδιο ανοίγει ξεκάθαρα το δρόμο στους ΠΕ 71 στην β/θμια, αφού προβλέπει τοποθετήσεις σε ΕΕΕΕΚ. Θα ήταν σωστότερο να διαχωριστούν οι δύο βαθμίδες και να μην τοποθετούνται σε δομές όπως τα ΕΕΕΕΚ εκπαιδευτικοί της α/θμιας, ώστε να απασχολούνται σε όλες τις θέσεις της α/θμιας καταρτισμένοι στην ΕΕ.
Το άρθρο 18 είναι πολύ αυστηρό. Θα απολύεται κάποιος που δε δύναται για οποιουσδήποτε λόγους να παρακολουθήσει μια επιμόρφωση εκτός του εργασιακού του ωραρίου; Από την άλλη, η περίπτωση αυτή φωτογραφίζει καθαρά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που όταν εξαντλούνται οι πίνακες αναπληρωτών ΠΕ 71 και ΠΕ 70.50 προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης. Είναι προτιμότερο δηλ. να απασχολείται κάποιος εκπαιδευτικός της γενικής εκπαίδευσης σε θέση της ΕΕ που θα λάβει μόνο μια επιμόρφωση παρά κάποιος ήδη καταρτισμένος της ΕΕ; Μέχρι τώρα στις αιτήσεις των αναπληρωτών ειδικής αγωγής υπήρχε η επιλογή να αποδεχτεί κάποιος εκπαιδευτικός της β/θμιας εκπαίδευσης πρόσληψη σε δομή της α/θμιας και το αντίστροφο. Βέβαια, ποτέ κανείς της β/θμιας δεν τοποθετήθηκε στην α/θμια, ενώ το παρόν νομοσχέδιο ανοίγει ξεκάθαρα το δρόμο στους ΠΕ 71 στην β/θμια, αφού προβλέπει τοποθετήσεις σε ΕΕΕΕΚ. Θα ήταν σωστότερο να διαχωριστούν οι δύο βαθμίδες και να μην τοποθετούνται σε δομές όπως τα ΕΕΕΕΚ εκπαιδευτικοί της α/θμιας, ώστε να απασχολούνται σε όλες τις θέσεις της α/θμιας καταρτισμένοι στην ΕΕ.