• Σχόλιο του χρήστη 'Ωρομίσθια Φυσικός ΠΕ04.01' | 1 Δεκεμβρίου 2009, 21:08

    Αγαπητή κ. Διαμαντοπούλου, Σας συγχαίρω για την πρωτοβουλία σας να θέσετε σε δημόσια διαβούλευση ένα θέμα τόσο κρίσιμο όσο οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση τα ζητήματα των μεταθέσεων/αποσπάσεων και των στελεχών της εκπαίδευσης. Εύχομαι και πιστεύω ειλικρινά ότι η πρωτοβουλία σας δεν είναι προσχηματική και ότι θα λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις προτάσεις που θα προκύψουν από το διάλογο αυτό. Είμαι μία ωρομίσθια Φυσικός (ΠΕ04.01) επιτυχούσα-μη διοριστέα του ΑΣΕΠ, με δύο παιδιά, η οποία το ερχόμενο καλοκαίρι —όταν κλειδώσουν οι πίνακες— θα έχω 22,5 μόρια "καθαρής" προϋπηρεσίας πράγμα που σημαίνει ότι με το προηγούμενο καθεστώς του 40% είχα κάποιες πιθανότητες να διοριστώ φέτος (καλοκαίρι του 2010) και με το 24μήνο+ΑΣΕΠ οπωσδήποτε του χρόνου (καλοκαίρι 2011). Συνεπώς, πλην του αυτονόητου ενδιαφέροντος που έχει για κάθε πολίτη και δη εκπαιδευτικού η υπό ζήτηση πρότασή σας, έχω και ένα σοβαρό προσωπικό λόγο να συμμετάσχω και να καταθέσω τις προτάσεις μου για το νέο σύστημα διορισμών. Εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς μέσα από αυτό το διάλογο που διεξάγεται εδώ πόσο περίπλοκο έγινε το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών και πόσο διάτρητος έγινε σε λίγα χρόνια ο ενιαίος πίνακας διοριστέων. Κάθε ομάδα που μπορούσε να πιέσει και να διεκδικήσει ποσοστά διορισμών σε βάρος της άλλης το έκανε. Πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εκκλησιαστικά σχολεία, ειδική εκπαίδευση, πιο πρόσφατα οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ και ποιος ξέρει ποιες ακόμα περιπτώσεις. (Ούτε λόγος, φυσικά, για το πώς κάποιοι —συγκεκριμένοι κάθε χρονιά — αποκτούσαν διπλή προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτα μέσω της ΠΔΣ επί σειρά ετών και έμπαιναν στους πίνακες διοριστέων —χωρίς κόπο αλλά με τρόπο). Ως εκ τούτου, κάθε προγραμματισμός τα τελευταία χρόνια για διορισμό ανατρεπόταν την επόμενη χρονιά για εκατοντάδες ή χιλιάδες εκπαιδευτικούς λόγω νέων ρυθμίσεων και ποσοστώσεων. Τα αποτελέσματα αυτής της τακτικής είναι δυστυχώς ορατά και στη διαβούλευση που εγκαινιάσατε. Το σώμα των αδιόριστων εκπαιδευτικών έχει διαιρεθεί σε πολλές υποκατηγορίες που η κάθε μια θέλει να διατηρήσει τα προνόμιά της σε σχέση με τις άλλες ή να αποκτήσει όσα νομίζει ότι της οφείλονται. Όμως, με τα προηγούμενα μάλλον παραβιάζω ανοιχτές θύρες, αφού είναι λίγο πολύ γνωστά και πολλοί συνάδελφοι τα έχουν θέσει πιο εύγλωττα από μένα. Αναμφίβολα, συμφωνώ απολύτως με έναν αντικειμενικό τρόπο πρόσληψης όλων και εννοώ ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ. Ωστόσο, γιατί οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιλέγονται υποχρεωτικά μέσω γραπτού διαγωνισμού ενώ οι άλλοι εργαζόμενοι στο δημόσιο (π.χ. γιατροί, νοσηλευτές, μηχανικοί, γεωπόνοι, κ.ά.) προσλαμβάνονται μέσω μετρήσιμων αντικειμενικών κριτηρίων (π.χ. βαθμός πτυχίου, εντοπιότητα, μεταπτυχιακές σπουδές, ξένες γλώσσες, γνώση Η/Υ, κ.ά.); Μήπως μια από τις δύο διαδικασίες είναι λιγότερο αντικειμενική από την άλλη; Η διαδικασία του γραπτού διαγωνισμού, ακόμη, είναι μεν αδιάβλητη και αντικειμενική αλλά σίγουρα δεν είναι και η εγκυρότερη ή η ιδανική, αφού δεν μας διαβεβαιώνει ότι αυτοί που πέτυχαν σε έναν τρίωρο διαγωνισμό είναι και οι καταλληλότεροι για να διδάξουν. Τελειώνοντας προτείνω: —για τους φετινούς διορισμούς να ισχύσουν όσα ίσχυαν την προηγούμενη χρονιά και να προσληφθούν κανονικά οι κατηγορίες του 40%, του 24μηνου+ ΑΣΕΠ και του 30μηνου. Σε μια ευνομούμενη πολιτεία το κράτος πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια, ώστε οι πολίτες να μην αιφνιδιάζονται, να μπορούν να προγραμματίζουν τη ζωή τους και να μη γίνονται τα θέματα των εκάστοτε περιστάσεων. Γι’ αυτό κάθε άλλη απόφαση, κάθε ανατροπή θα ήταν άδικη και ανεπίτρεπτη γι’ αυτές τις κατηγορίες. —Η μεταβατική περίοδος να είναι τριετής και να περιλαμβάνει τους εκπαιδευτικούς του ενιαίου πίνακα οι οποίοι με βάση τις ισχύουσες διατάξεις και την ειδικότητά τους θα διορίζονταν σε ένα διάστημα τριών ή τεσσάρων ετών από το καλοκαίρι του 2010. Σε κάθε περίπτωση δεν νομίζω ότι πρέπει να εξαιρεθεί της μεταβατικής περιόδου εκπαιδευτικός που θα έχει συμπληρώσει 18 μήνες προϋπηρεσίας το ερχόμενο καλοκαίρι. —Οι διορισμοί των εκπαιδευτικών που θα υπαχθούν στο καθεστώς της μεταβατικής περιόδου να γίνονται επιπλέον του αριθμού διοριστέων από τους πίνακες που ισχύουν σήμερα και η μεταβατική περίοδος να αρχίσει άμεσα το καλοκαίρι του 2010, ώστε να μην καθυστερήσει ο διορισμός κανενός εκπαιδευτικού εξαιτίας του νέου συστήματος. —Για όσους δεν θα υπαχθούν στη νέα ρύθμιση και είναι γραμμένοι στον ενιαίο πίνακα διοριστέων θα πρέπει η προϋπηρεσία τους να μοριοδοτηθεί γενναία στο νέο σύστημα πρόσληψης (γραπτός διαγωνισμός ή άλλο), γιατί οι περισσότεροι την απέκτησαν μετά από πάρα πολύ μόχθο, με πενιχρές απολαβές, με μικρές ή μεγαλύτερες προσωπικές και οικογενειακές θυσίες προσδοκώντας —και εδώ είναι το κρίσιμο— ότι μια μέρα θα τους οδηγήσει στο μόνιμο διορισμό. Καλή επιτυχία στο έργο σας. Με εκτίμηση, Μια ωρομίσθια Φυσικός