Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΠΕΤΡΟΣ ΤΖΙΜΑΣ | 2 Δεκεμβρίου 2009, 00:09
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συνάδελφοι, Η Διοίκηση είναι ταλέντο, γνώση και εμπειρία. Άρα οφείλουμε 1. Να βρούμε τρόπους για να ανιχνεύσουμε το ταλέντο 2. Να επιμορφώσουμε τους υποψηφίους να ασκήσουν διοικητικά καθήκοντα και 3. Να λάβουμε υπόψη μας την εμπειρία. Όλοι αναγνωρίζουμε τη δυσκολία να (δια)χειριστεί κανείς με επιτυχία ένα ανθρώπινο διδακτικό προσωπικό. Εκείνο που έχει πάντως ιδαίτερη σημασία είναι οι νέοι Διευθυντές και Προϊστάμενοι -όπως και όταν προκύψουν- να επιλεγούν με τέιοιο τρόπο που να μπορούν να κοιτάξουν τους συναδέλφους τους στα μάτια, να εμπνέουν εμπιστοσύνη, να είναι έτοιμοι να "λογοδοτούν" στην κοινωνία, τον εαυτό τους, τους συναδέλφους τους και τους μαθητές. Σχετικά με τα κριτήρια της επιλογής τους πολλοί κάνουν διάφορες προτάσεις - μεταξύ αυτών και εγώ σε προηγούμενη παρέμβασή μου. Σε αυτή την παρέμβαση θα αρκεστώ στο να κάνω μερικά γενικά σχόλια. 1. Ας αποφύγουμε ως παταγωδώς αποτυχημένο τον τρόπο επιλογής των στελεχών από την απελθούσα κυβέρνηση. 2. Ας τολμήσουμε να πιστέψουμε ότι ο στυγνός κομματισμός μόνο δεινά μπορεί να προκαλέσει στην εκπαίδευση. 3. Ας τολμήσουμε να εμπιστευτούμε τη γνώση, την τόλμη, τον ενθουσιασμό, την κατάρτιση πέρα από την αρχαιότητα και την εμεπιρία[όλοι έχουμε δικαίωμα στο λάθος]. 4. Ας θεωρήσουμε ότι τώρα είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία -έχουν ωριμάσει και στην κοινωνία οι συνθήκες- για μεγάλες αλλαγές στην εκπαίδευση. Όλος ο κόσμος τις θέλει, τις περιμένει, ελπίζει σε αυτές ακόμα και αν πιστεύει ότι θα γίνουν κάποια λάθη. 5. Ο εκπαιδευτικός κόσμος πρέπει να επανακτήσει την αξιοπρέπεια και την αξιοπιστία που την έχασε -όχι μόνο- από δικά του λάθη. 6. "Επενδύω στην παιδεία" δεν σημαίνει μόνο "αυξάνω τα κονδύλια" -αυτό είναι το μέσο-αλλά σημαίνει ότι αναδεικνύω το ρόλο της, ενισχύω τις παρεμβάσεις της, εξοπλίζω το δάσκαλο με γνώση, με κατάρτιση, με πάθος για το παιδί και τη γνώση, με αξιοπρέπεια, με σεβασμό στην προσπάθεια του παιδιού και της οικογένειας. 7. Η Διοίκηση είναι εκείνος ο παράγοντας που εμπνέει, που καθοδηγεί, που δίνει λύσεις, που κάνει προτάσεις, που στηρίζει και προωθεί την ελευθερία, τη δημοκρατία, την ισότητα, τη δικαιοσύνη, τη διαφάνεια, την αγάπη για την πατρίδα, για τον άνθρωπο, για τη φύση. 8. Όλα αυτά δεν μπορούν να τα πετύχουν άνθρωποι που υπολογίζουν τα δικά τους πιθανά μόρια για να κάνουν προτάσεις για την ανάδειξη των στελεχών, που το μόνο που τους νοιάζει είναι γίνουν διευθυντές παντί μέσω και τρόπω [π.χ. να ληθφεί υπόψη η ειδικότητα, η ηλικία, το Πανεπιστήμιο αποφοίτησης, η διοικητική εμπειρία κλπ] Σημείωση: Ας είμαστε όλοι πιο προσεκτικοί στο γράψιμό μας ( ορθογραφία, σύνταξη, ασάφειες, ακρότητες κλπ.), ειδικά όσοι είμαστε φανατικοί με την αξιολόγηση. Μας διαβάζουν και άλλοι και οφείλουμε να προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους συναδέλφους μας από όσους -δικαίως ή αδίκως- μας περιμένουν στη γωνία. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία Π.Τ.