Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Μαργαρίτα Τ. | 2 Δεκεμβρίου 2009, 01:09
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Και για τους δασκάλους Ειδικής Αγωγής τι έχετε να πείτε, κα Υπουργέ; Αναφέρομαι στους συναδέλφους ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ δασκάλους ΕΑΕ που εργάζονται και καλύπτουν λειτουργικά κενά εδώ και 8 ΧΡΟΝΙΑ! Έχετε υπόψη σας ότι συνάδελφοι από τα ΔΥΟ μοναδικά στην Ελλάδα Πανεπιστήμια απ' όπου αποφοιτούν αμιγώς ειδικοί παιδαγωγοί (ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΒΟΛΟΣ / ΠΑΜΑΚ ), με βασικό τίτλο σπουδών στην Ειδική Αγωγή, έχουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ 8 ΚΑΙ 9 ΧΡΟΝΙΑ με την προοπτική της εξασφάλισης και μονιμοποίησης της θέσης τους σχεδόν ανύπαρκτη;;; Κι όμως, στέλλονται κάθε χρονιά να εργαστούν όπου τύχει, όπου υπάρχουν κενά, τη στιγμή που στην Εδική Αγωγή - όπως ίσως γνωρίζετε - οι ανάγκες από μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι χιλιάδες! Ωστόσο, αντί να στελεχώνονται οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής από εξειδικευμένους και επαρκώς καταρτισμένους ειδικούς παιδαγωγούς (οι προαναφερθέντες συνάδελφοι δηλαδή), παρατηρείται να...θρονιάζονται μέσα στις τάξεις συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αφού εξασφάλισαν τη μονιμότητα της εργασίας τους (στις γενικές τάξεις) αποφάσισαν στη δύση της καριέρας τους να "ξεκουραστούν" σε κάποιο Τμήμα Ένταξης, αφού πρώτα πέρασαν από μια δίχρονη φοίτηση σε κάποιο Διδασκαλείο, "παίρνοντας" ουσιαστικά τη θέση από κάποιον ειδικό παιδαγωγό που πραγματικά αγαπά την Ειδική Αγωγή και επέλεξε από την αρχή συνειδητά να ασχοληθεί με αυτό. Όμως όχι. Ο μεν μόνιμος "βολεμένος" συνάδελφος είναι ξεκούραστος (αφού δεν έχει πάνω από το κεφάλι του 20 παιδιά, το πολύ να έχει 2-3 κάθε ώρα στα οποία η δουλειά που γίνεται είναι εντελώς αμφισβητήσιμη και συζητήσιμη...), σίγουρος για τη ζωή του, με ολοκληρωμένο τον οικογενειακό και προσωπικό του σχεδιασμό, ενώ ο ειδικός παιδαγωγός καταδικάζεται να γυρνά 8 και 9 χρόνια την Ελλάδα αδιαμαρτύρητα, εντελώς συνειδητοποιημένος για την εργασία που έχει επιλέξει γιατί απλά την αγαπά, μη σταματώντας όμως να ελπίζει και να αγωνίζεται για κάτι καλύτερο. Και κάτι ακόμη. Στις 06-04-2009 το Υπουργείο Παιδείας προέβη σε προσλήψεις δασκάλων για ΣΜΕΑ, οι οποίοι, ωστόσο, ήταν ΠΕ 70 (Γενικοί Δάσκαλοι) και όχι ΠΕ 71 (Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής), καθώς ο πίνακας των αναπληρωτών ΕΑΕ είχε εξαντληθεί (φανταστείτε λοιπόν για τι ανάγκες, κενά, κλπ. μιλάμε...). Μια παρατήρηση: Εφόσον οι συνάδελφοι δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής μπορούν τόσο εύκολα να μεταπηδούν στην Ειδική Αγωγή είτε με σεμινάρια της πλάκας των 400 ωρών (και 2000 ευρώ...) είτε μέσω των προαναφερθέντων Διδασκαλείων είτε μη έχοντας καν την επιστημονική επάρκεια που απαιτείται για μια τέτοια θέση, γιατί να μη μπορούν και οι δάσκαλοι της Ειδικής Αγωγής να διδάσκουν σε γενικές τάξεις, του τυπικού Δημοτικού Σχολείου, εφόσον το επιθυμούν;;; Η παιδαγωγική επάρκεια ΥΠΑΡΧΕΙ, τα τμήματα είναι ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ (τουλάχιστον το Π.Τ.Ε.Α. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας), συνεπώς οι απόφοιτοι ειδικοί παιδαγωγοί θα έπρεπε να προβλέπεται από το νόμο ότι μπορούν να μεταπηδήσουν στη γενική αγωγή εφόσον το επιθυμούν, και όχι να απαγορεύεται ρητά η κίνηση αυτή, τη στιγμή που ένας κοινός δάσκαλος χωρίς προσόντα (Ειδικής Αγωγής, πάντα) μπορεί να διδάξει όπου θέλει. Υ.Γ. (1) Με τους παραπάνω λοιπόν, τι προτίθεστε να κάνετε κα Υπουργέ; Υ.Γ. (2) Τελικά σε αυτή τη χώρα εδώ και δεκαετίες συζητάμε και παλεύουμε και αγωνιζόμαστε, κα Υπουργέ, για κάτι που σε άλλες χώρες/ συστήματα θεωρείται αυτονόητο (στη συγκεκριμένη περίπτωση για σταθερή εργασία ακολουθούμενη από σχεδιασμό και προγραμματισμό ζωής)... Μένει να δούμε ως πότε._