• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ Β.' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 09:06

    Μετά από παρακολούθηση των εξαγγελιών τις κ.κ. Υπουργού, καθώς και των αντιδράσεων, χωρίς καμία εμπάθεια ή απάθεια, οι απόψεις μου έχουν ως εξής: Οι βίαιες αλλαγές οποιονδήποτε συστημάτων, που καλώς ή κακώς διαμορφώθηκαν ως τώρα, αποδείχτηκαν ιστορικά: • Καταστροφικές για τη μία ομάδα. • Σωτήριες για κάποια άλλη. • Δεν επηρεάζει κατά ένα μικρό ποσοστό, σημαντικά κάποια τρίτη (όπως εμένα τον ίδιο). • Τελικώς χωρίς κέρδος για το ίδιο το σύστημα. Η επανάληψη τέτοιων αλλαγών είναι «γεγονός» που εν μέρη μαρτυρά μεταξύ άλλων: 1: Υπέρμετρη φιλοδοξία και θέληση βελτίωσης του συστήματος. 2: Μερική άγνοια των αντικειμενικών δυσκολιών του συστήματος. 3: Μικροπολιτική αντιπαλότητα. 4: Ελλιπή ή μονομερή σχεδιασμό. 5: Επίδειξη ισχύος. και είναι «γεγονός» που οδηγεί: 1: Σε νέα κοινωνική αδικία. 2: Σε νέα αποτυχία του πολύπαθου εκπαιδευτικού συστήματος. 3: Σε νέα αποτυχία της ευρύτερης ηγεσίας του Υπουργείου. 4: Σε ευνοϊκότερη μεταχείριση μίας κοινωνικής ομάδας. Συνυπολογίζοντας τα ανωτέρω, με καλόβουλη πρόθεση και χωρίς ιδιοτέλεια, σας καταθέτω τις παρακάτω προτάσεις μου και ελπίζω να ληφθούν έστω και στο ελάχιστο υπόψιν: Α. Για το 2010-11 διατήρηση του ισχύοντος συστήματος. Β. Από το 20011-12 σταδιακή κατάργηση του 40-60 σε βάθος τετραετίας, καθώς αυτός είναι ο στόχος της Πολιτικής ηγεσίας γενικότερα (διορισμοί μόνο μέσω ΑΣΕΠ- άσχετα αν έχω και εδώ τις ενστάσεις μου). Γ. Συνυπολογισμό όλων των κοινωνικών – οικογενειακών παραμέτρων, ώστε να αμβλυνθεί η οποιαδήποτε αρνητική επίδραση στον καθένα, με αποτελέσματα που είναι κοινώς γνωστά. Παράδειγμα:  Τα ορφανά τέκνα.  Οι γονείς με παιδιά (πόσο ευκολότερα είναι γι΄ αυτούς να δίνουν ΑΣΕΠ στα 30,40 ;….).  Η εντοπιότητα.  Η παλαιότερη επιτυχία στον ΑΣΕΠ.  Το έτος κτήσης πτυχίου.  Η προϋπηρεσία σε ΤΕΙ – ΑΕΙ (γιατί αυτή να μην υπολογίζεται δεν το καταλαβαίνω!!!) και όχι μόνο σε ΟΑΕΔ!!! Δ. Διατήρηση ενός ποσοστού αποσπάσεων – μεταθέσεων, για να είμαστε και ρεαλιστές και να μη γελιόμαστε, γιατί διαβλέπω ότι δεν θα μηδενιστεί ποτέ το φαινόμενο, για διαφόρους λόγους (Πολιτικο-κομματικούς, ιδιαιτερότητας της εκπαίδευσης σε σχέση με τους άλλους κλάδους του Δημοσίου, κ.λ.π.) και ας δεχτούμε και δω τη σταδιακή αλλαγή. Οι αλλαγές λοιπόν μπορούν να γίνουν εύκολα και επώδυνα με ένα μαχαίρι….και δυσκολότερα, αλλά ανώδυνα και αποτελεσματικά, με την ορθολογικότερη διαχείριση των δεδομένων του συστήματος. Οι ενέργειες δικές σας. Με τιμή