Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Σωτήρης Ευθυμίου | 2 Δεκεμβρίου 2009, 09:47
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητή κ. Υπουργέ Πριν προχωρήσετε στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης πρέπει κατά τη γνώμη μου να επιχειρηθεί μια γενικότερη αναδιάρθρωση της διοικητικής δομής της ΠΕ και της ΔΕ, η οποία με τη σειρά της πρέπει να είναι συναφής με την αναμενόμενη διοικητική αναδιάρθρωση της χώρας, που προβλέπει ο “Καποδίστριας 2”, με κύρια δομικά στοιχεία το δήμο και την περιφέρεια. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗ Το γενικό πλαίσιο της διοικητικής δομής της ΠΕ και της ΔΕ θα μπορούσε να συγκροτείται από: 1. Την Περιφερειακή Δ/νση ΠΕ και ΔΕ, με αρμοδιότητες σε όλο το φάσμα του εκπαιδευτικού πεδίου, που θα μεταφερθούν από τις κατά νομό Διευθύνσεις και από το Υπουργείο Παιδείας (αποκέντρωση). 2. Τα δημοτικά Γραφεία ΠΕ και ΔΕ (ενιαία). 3. Τις Σχολικές μονάδες Στην Περιφερειακή Δ/νση θα λειτουργεί παράρτημα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που θα επανδρώνεται κατά βάση από τους Σχολικούς Συμβούλους, οι οποίοι θα κατανέμονται στους δήμους. ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 1. Περιφερειακός διευθυντής 2. Προϊστάμενος δημοτικού Γραφείου Εκπαίδευσης 3. Διευθυντής Σχολικής Μονάδας ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΕ & ΔΕ Βαρύτητα στα ουσιαστικά προσόντα (γνώσεις, δεξιότητες) Α. Πρώτη επιλογή Σχολικού Συμβούλου Ο αριθμός των μορίων πρέπει να προκύπτει κατά: 1. 40% από τις σπουδές, επιμόρφωση, συγγραφικό έργο κλπ 2. 40% από τη συμμετοχή σε διαγωνισμό ελέγχου επιστημονικής κατάρτισης. 3. 20% από τη συμμετοχή σε συνέντευξη ελέγχου δεξιοτήτων. Β. Δεύτερη επιλογή Σχολικού Συμβούλου Η δεύτερη επιλογή δεν μπορεί να γίνει με τα ίδια τυπικά προσόντα, τα οποία δυνάμει παρέπεμπαν σε αντίστοιχα ουσιαστικά, τα οποία με τη σειρά τους έπρεπε να αναδειχτούν στην πράξη. Γι’ αυτό η δεύτερη ή η τρίτη κλπ επιλογή πρέπει να γίνεται με μοναδικό κριτήριο την αξιολόγηση του Σχολικού Συμβούλου, με βάση το πραγματικό έργο που παρήγαγε. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 1. Η διδακτική εμπειρία 16 ετών είναι αρκετή για να αποτελέσει προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής. Τα επιπλέον έτη διδακτικής εμπειρίας δεν πρέπει να μοριοδοτούνται, γιατί έτσι επιδοτούμε την αρχαιότητα σε βάρος της ικανότητας. 2. Το ίδιο δεν πρέπει να μοριοδοτείται η θητεία σε διαφορετική θέση (δντή σχολείου κλπ). ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 1. Η επιλογή γίνεται με ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. 2. Οι αιρετοί συμμετέχουν στο Συμβούλιο Επιλογής χωρίς να αξιολογούν. 3. Η συνέντευξη είναι ανοιχτή, έχει δημόσιο χαρακτήρα, παρευρίσκονται όσοι από τους ενδιαφερόμενους θέλουν, η βαθμολογία ανακοινώνεται αμέσως. (Πλήρης διαφάνεια) ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΕ & ΔΕ 1. Η επιλογή του Περιφερειακού Διευθυντή καλό είναι να γίνεται με τις ίδιες διαδικασίες που γίνεται η επιλογή των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων του Υπουργείου Παιδείας. 2. Η επιλογή των άλλων διοικητικών στελεχών δημοτικών Εκπαιδευτικών Γραφείων και Διευθυντών Σχολείων μπορεί να γίνει σε επίπεδο Περιφέρειας με τις ίδιες διαδικασίες που επιλέγονται κεντρικά οι Σχολικοί Σύμβουλοι. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Για όλα τα στελέχη ΠΕ & ΔΕ (Σχολικών Σύμβουλων, Διοικητικών Προϊστάμενων, Διευθυντών Σχολείων) πρέπει να θεσμοθετηθεί αξιολόγηση με συνέπειες κάθε δύο χρόνια. Μετά η αξιολόγηση θα μπορούσε να επεκταθεί και στους εκπαιδευτικούς των σχολείων. Αγαπητή κ. Υπουργέ Φαίνεται πως στο ζήτημα της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης βρίσκεστε σε μια διαδικασία υπαναχώρησης από τις προεκλογικές θέσεις του κόμματός σας, κάτω βέβαια από την πίεση κάποιων παραγόντων που επιθυμούν να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν, έστω με κάποιες επουσιώδεις αλλαγές. Εδώ και χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης έχει διαμορφωθεί ένα κομματικοσυνδικαλιστικό κατεστημένο (πελατειακά δίκτυα, κομματικοσυνδικαλιστικές παράγκες κλπ) που αποστασιοποιημένο σε μεγάλο βαθμό από τα πραγματικά συμφέροντα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, προωθεί τα δικά του συμφέροντα, κυρίως στο πεδίο των στελεχών της εκπαίδευσης. Και τα καταφέρνει πολύ καλά στο χώρο των διοικητικών στελεχών, τα οποία για το λόγο αυτό δεν ήταν ποτέ νομιμοποιημένα στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, ούτε είχαν τις αναγκαίες ικανότητες για να παίξουν σωστά το ρόλο τους. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καλή λειτουργία των σχολείων. Η ρήξη μ’ αυτό το κατεστημένο, που καλύπτεται κυρίως πίσω από ελκυστικά λαϊκότροπα ιδεολογήματα, αποτελεί μια πολύ δύσκολη υπόθεση. Από την άλλη υπάρχουν και λειτουργούν φορείς μαζικής παραγωγής τυπικών προσόντων (μεταπτυχιακά, διδακτορικά κλπ). Εύχομαι να τα καταφέρετε, αν έχετε τη διάθεση να συγκρουστείτε μ' αυτά! Με εκτίμηση Σωτήρης Ευθυμίου