Με ποιο επιστημονικό υπόβαθρο και με τι γνώσεις μπορούν οι κάτοχοι μεταπτυχιακού στην Ειδική Αγωγή ή τη Σχολική Ψυχολογία να υποστηρίξουν τις ανάγκες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Οι προπτυχιακές σπουδές είναι αυτές που καθορίζουν το επάγγελμά μας και όχι οι μεταπτυχιακές. Ένας χρόνος εκπαίδευσης σε θέματα ειδικών αναγκών δεν μπορεί να καταρτίσει κανέναν επαρκώς και είναι κρίμα και άδικο για τους ίδιους τους μαθητές να μην έχουν εκπαιδευτικούς με άριστη γνώση περί των αναγκών τους και των στρατηγικών και μεθόδων που πρέπει να ακολουθήσουν για να τις ικανοποιήσουν. Επίσης, εμένα την ίδια, με πτυχίο στην ειδική αγωγή και μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία, δε μου αναγνωρίζεται το δικαίωμα να δουλέψω σαν σχολική ψυχολόγος. Επομένως, πείτε μου, γιατί οι κάτοχοι μεταπτυχιακού στην ειδική αγωγή ή την ψυχολογία μπορούν να δουλεύουν σε ΣΜΕΑ. Κανένας ειδικός παιδαγωγός δεν προσπάθησε να δουλέψει στη γενική αγωγή. Γιατί να γίνεται το αντίθετο; Δεν καταλαβαίνω πώς δίνεται το δικαίωμα σε ανθρώπους που ΔΕΝ γνωρίζουν επί της ουσίας για την ειδική αγωγή (πράγμα απολύτως φυσιολογικό, εφόσον δεν είναι απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής) να δουλεύουν ως ειδικοί παιδαγωγοί. Το πρόγραμμα σπουδών των τμημάτων ειδικής αγωγής είναι τέτοιο, ώστε να εξασφαλίζεται η κατάρτιση των αποφοίτων σε θέματα ειδικών αναγκών και δε μπορεί να συγκριθεί με κανένα μεταπτυχιακό και καμία ειδίκευση. Με τον τρόπο αυτό το πτυχίο ειδικής αγωγής χάνει την αξία του. Θα μπορούσαμε να ζητήσουμε από δασκάλους να δουλέψουν ως λογοθεραπευτές; Όχι. Επομένως, πώς γίνεται να μπουν στους πίνακες ειδικής αγωγής και να δουλεύουν με μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Ένα μεταπτυχιακό στην ειδική είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χρήσιμο για τους ΠΕ70, έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίζουν τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν αυτοί βρίσκονται στην γενική τάξη και δεν έχουν παράλληλη στήριξη. Έχουμε ξεχάσει αυτό το κομμάτι τελείως. Οι μαθητές αυτοί χρειάζονται υποστήριξη ΚΑΙ στη γενική τάξη, από τον γενικό παιδαγωγό. Κλείνοντας, πιστεύω πως οι κάτοχοι μεταπτυχιακών στην ειδική αγωγή πρέπει να αξιοποιούν τις γνώσεις τους μέσα στη γενική τάξη, όπου τοποθετούνται με βάση το πτυχίο του παιδαγωγού δημοτικής εκπαίδευσης.
Επίσης, θεωρώ πως οι ΠΕ71 δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις για να δουλέψουν σε ΕΕΕΕΚ, καθώς ειδικεύονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Με ποιο επιστημονικό υπόβαθρο και με τι γνώσεις μπορούν οι κάτοχοι μεταπτυχιακού στην Ειδική Αγωγή ή τη Σχολική Ψυχολογία να υποστηρίξουν τις ανάγκες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Οι προπτυχιακές σπουδές είναι αυτές που καθορίζουν το επάγγελμά μας και όχι οι μεταπτυχιακές. Ένας χρόνος εκπαίδευσης σε θέματα ειδικών αναγκών δεν μπορεί να καταρτίσει κανέναν επαρκώς και είναι κρίμα και άδικο για τους ίδιους τους μαθητές να μην έχουν εκπαιδευτικούς με άριστη γνώση περί των αναγκών τους και των στρατηγικών και μεθόδων που πρέπει να ακολουθήσουν για να τις ικανοποιήσουν. Επίσης, εμένα την ίδια, με πτυχίο στην ειδική αγωγή και μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία, δε μου αναγνωρίζεται το δικαίωμα να δουλέψω σαν σχολική ψυχολόγος. Επομένως, πείτε μου, γιατί οι κάτοχοι μεταπτυχιακού στην ειδική αγωγή ή την ψυχολογία μπορούν να δουλεύουν σε ΣΜΕΑ. Κανένας ειδικός παιδαγωγός δεν προσπάθησε να δουλέψει στη γενική αγωγή. Γιατί να γίνεται το αντίθετο; Δεν καταλαβαίνω πώς δίνεται το δικαίωμα σε ανθρώπους που ΔΕΝ γνωρίζουν επί της ουσίας για την ειδική αγωγή (πράγμα απολύτως φυσιολογικό, εφόσον δεν είναι απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής) να δουλεύουν ως ειδικοί παιδαγωγοί. Το πρόγραμμα σπουδών των τμημάτων ειδικής αγωγής είναι τέτοιο, ώστε να εξασφαλίζεται η κατάρτιση των αποφοίτων σε θέματα ειδικών αναγκών και δε μπορεί να συγκριθεί με κανένα μεταπτυχιακό και καμία ειδίκευση. Με τον τρόπο αυτό το πτυχίο ειδικής αγωγής χάνει την αξία του. Θα μπορούσαμε να ζητήσουμε από δασκάλους να δουλέψουν ως λογοθεραπευτές; Όχι. Επομένως, πώς γίνεται να μπουν στους πίνακες ειδικής αγωγής και να δουλεύουν με μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Ένα μεταπτυχιακό στην ειδική είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χρήσιμο για τους ΠΕ70, έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίζουν τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν αυτοί βρίσκονται στην γενική τάξη και δεν έχουν παράλληλη στήριξη. Έχουμε ξεχάσει αυτό το κομμάτι τελείως. Οι μαθητές αυτοί χρειάζονται υποστήριξη ΚΑΙ στη γενική τάξη, από τον γενικό παιδαγωγό. Κλείνοντας, πιστεύω πως οι κάτοχοι μεταπτυχιακών στην ειδική αγωγή πρέπει να αξιοποιούν τις γνώσεις τους μέσα στη γενική τάξη, όπου τοποθετούνται με βάση το πτυχίο του παιδαγωγού δημοτικής εκπαίδευσης. Επίσης, θεωρώ πως οι ΠΕ71 δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις για να δουλέψουν σε ΕΕΕΕΚ, καθώς ειδικεύονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.