Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Ψαρρός Μανόλης | 2 Δεκεμβρίου 2009, 10:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
• Να τηρούνται οι νόμοι. Τα τελευταία χρόνια έχουμε κάποιο πρόβλημα μ` αυτό. Αν βλέπουμε ότι δεν είναι ρεαλιστικοί να τους αλλάζουμε κι όχι να συνεχίζουμε να ζούμε σε κοινά αποδεκτή ανομία (παρανομία) που μας οδηγεί και σε εθισμό. • Να στελεχωθούν αξιοπρεπώς τα γραφεία εκπαίδευσης με μόνιμους υπαλλήλους κι όχι με κάθε είδους πρόσωπα χρήζοντα βοηθείας, είτε είναι αποσπασμένοι ή ψυχικά κλονισμένοι συνάδελφοι. Να υπάρχει ειδικό τμήμα λογιστηρίου για ουσιαστική βοήθεια ανάπτυξης ευρωπαϊκών προγραμμάτων στα σχολεία. • Ειδική επιτροπή σε επίπεδο περιφέρειας για την αξιολόγηση της ψυχικής υγείας των υποψηφίων εκπαιδευτικών αλλά και αυτών που μετά το διορισμό τους εμφανίζουν προβλήματα. (Η σχιζοφρένεια εμφανίζεται κυρίως μετά τα τριάντα). Είναι απάνθρωπο και γι αυτούς τους ίδιους που αισθάνονται την ανημπόρια τους αλλά και για τα παιδιά των φορολογουμένων. Στην περιφέρειά μας (Πειραιάς) υπολογίζονται γύρω στις σαράντα βαριές περιπτώσεις. • Να γυρίσουν στα σχολεία οι κάθε λογής αποσπασμένοι. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ • Το μεγάλο αγκάθι. Το επίπεδο της δημοκρατίας μας μέχρι σήμερα τις θέλει πολιτικές θέσεις για να μπορούν να « προωθήσουν τις θέσεις της εκάστοτε κυβέρνησης», στην πραγματικότητα να εξυπηρετήσουν ρουσφέτια κάθε λογής πολιτευτών. Αρκετά!!! Χρειάζεται επειγόντως να ενηλικιωθούμε και να δούμε το μέλλον της χώρας με τη σοβαρότητα που χρειάζεται και με βάση τις εξαγγελίες του Προέδρου και του κόμματος. • Η λύση είναι μία και γνωστή. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ όλου του κορμού της εκπαίδευσης και των διάφορων φορέων που την αποτελούν μ` ένα σύστημα αξιόπιστο και αντικειμενικό που μπορούν να προτείνουν ειδικοί επιστήμονες. • Μετά την αξιολόγηση να συνεκτιμηθούν τα αντικειμενικά κριτήρια (τίτλοι σπουδών κ.λ.π). Ιδιαίτερη προσοχή στην υποτίμηση των διδασκαλείων, τα μόρια να είναι τα ίδια με το μεταπτυχιακό για ένα θεσμό που για χρόνια έχει στηρίξει την παιδεία, είναι διάρκειας δύο χρόνων και μπαίνει κανείς μετά από εξετάσεις. • Τέλος η συνέντευξη με ερωτήσεις από συγκεκριμένη τράπεζα θεμάτων. Τα ποσοστά να είναι 40% αξιολόγηση, 40% αντικειμενικά κριτήρια, 20% συνέντευξη. Μ` αυτόν τον τρόπο το πολύ σ` ένα διάστημα έξι μηνών θα υπάρχουν διακόσιοι προϊστάμενοι και Διευθυντές Διεύθυνσης που χρειάζεται η πρωτοβάθμια εκπαίδευση σ` όλη την Ελλάδα. Σε δεύτερη φάση μπορεί να ακολουθήσει με τον ίδιο τρόπο η επιλογή Σχολικών Συμβούλων και σε μακρινό ορίζοντα με την καλύτερη δυνατή προετοιμασία η επιλογή Διευθυντών. Το προσωπικό ενός σχολείου μαζί με τον Διευθυντή του είναι η εικόνα της χώρας στην κοινωνία. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ Η μορφή των υπηρεσιακών συμβουλίων είναι σημαντικό ν` αλλάξει. Στις πόλεις έχουν μετατραπεί σε αντικείμενα πολιτικών εξυπηρετήσεων εκλογικής πελατείας όλων των κομμάτων και συνδικαλιστικών παρατάξεων ενώ στην επαρχία μετατρέπονται σε απόλυτα φέουδα του κάθε Διευθυντή εκπαίδευσης ή Προϊσταμένου. Η συμμετοχή σ` αυτά των σχολικών Συμβούλων της ίδιας περιφέρειας κρίνεται απαραίτητη γιατί είναι οι μόνοι που μπαίνουν καθημερινά στα σχολεία κι έχουν σαφή εικόνα για το τι συμβαίνει σε καθένα από αυτά. Καλό είναι να συμμετέχει κι ένας Διευθυντής Σχολείου (εκτός της περιόδου που γίνονται οι κρίσεις τους), ώστε να σπάει η συνεργασία του διδύμου των αιρετών για εξυπηρέτηση φίλων , γνωστών και συμπατριωτών. Ο αριθμός των μελών του συμβουλίου παραμένει ο ίδιος, στην θέση των τριών προϊστάμενων μένει ένας και μπαίνουν ο Διευθυντής σχολείου και ο σχολικός Σύμβουλος.