• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΑΝΑΣΗΣ Κ.' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 13:32

    Αξιότιμη κ. Υπουργέ Θα ήθελα να παραθέσω και τη δική μου γνώμη στο διάλογο, ως εκπαιδευτικού υποψηφίου για διορισμό λόγω επιτυχίας στον τελευταίο γραπτό διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π. Έχω την εντύπωση ότι υπάρχουν νόμοι που καθορίζουν τόσο τον τρόπο διορισμού όσο και τον τρόπο μεταθέσεων και αποσπάσεων των εκπαιδευτικών. Το αν αυτοί οι νόμοι τηρούνται και εφαρμόζονται κατά γράμμα, είναι θέμα για το οποίο δεν ευθύνονται κυρίως οι συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό σύστημα εκπαιδευτικοί. Υποτίθεται ότι γίνεται γραπτός διαγωνισμός Α.Σ.Ε.Π. για να δημιουργούνται πίνακες εκπαιδευτικών που κρίνονται ικανοί για να διδάξουν. Όμως κατά την διαδικασία τοποθέτησης και επιλογής θέσεων τον πρώτο λόγο έχουν οι πολύτεκνοι (ανεξαρτήτως συμμετοχής και επιτυχίας σε διαγωνισμό ή προϋπηρεσίας), οι προερχόμενοι από τους πίνακες αναπληρωτών και τέλος οι επιτυχόντες Α.Σ.Ε.Π.. Το ίδιο το σύστημα λοιπόν αυτοαναιρεί το κριτήριο που έχει θέσει για την κατ’ αρχήν αξιολόγηση των προσλαμβανομένων. Στη συνέχεια προτείνεται η δοκιμαστική διετής υπηρεσία. Γιατί; Δεν έχει κριθεί η ικανότητα των προσλαμβανομένων τόσο με τη λήψη του πτυχίου όσο και με την βαθμολογία στο διαγωνισμό ή την προϋπηρεσία; Μεταθέσεις ή αποσπάσεις πώς είναι δυνατόν να μην γίνονται και να κοπούν με το μαχαίρι; Υπάρχουν λόγοι για τους οποίους ζητά κάποιος να αποσπαστεί ή να μετατεθεί και ποιος τους αξιολογεί; Η λογική « πονάει κεφάλι – κόψει κεφάλι » δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Αν υπάρχουν πραγματικά σοβαροί λόγοι να μετακινηθεί ένας νεοδιόριστος θα εξαντλήσετε κ. Υπουργέ πάνω του όλη την αναλγησία και αυστηρότητα του νόμου; Δεν νομίζω! Αυτό πάλι δεν θα μπορεί να αποτελέσει το άρμα των ρουσφετολογικών μετακινήσεων των «δικών μας παιδιών»; Αναμφισβήτητα ναι! Διευκρινίστε λοιπόν τις προϋποθέσεις και τους όρους που πρέπει να πληρούνται για τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις, ελέγξτε αυστηρά όσους παραβιάζουν τους νόμους (Υπηρεσιακά συμβούλια, Π.Υ.Σ.Δ.Ε., Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. κ.λ.π. ή όσους επικαλούνται ψευδείς λόγους ζητώντας μετακίνηση ). Τέλος για την αξιολόγηση θα έλεγα ότι είναι απαραίτητη, αρκεί να γίνεται με διαφάνεια, με αντικειμενικά κριτήρια εκ των προτέρων γνωστά και συμφωνημένα τόσο από τους αξιολογητές όσο και από τους αξιολογούμενους. Αξιολόγηση για όλους, τόσο τους νεοπροσληφθέντες και ήδη υπηρετούντες όσο και τους αξιολογητές. Και οι κρίνοντες κρίνονται!!! Όση καλή θέληση και να έχει κάθε Υπουργός, δημιουργώντας αναστάτωση και γυρίζοντας ανάποδα ότι βρίσκει δεν κάνει μεταρρύθμιση! Ούτε αποκτά την έξωθεν καλή μαρτυρία ότι προσπαθεί να σταματήσει την αναξιοκρατία και να επιβάλλει την τάξη. Νομίζω πως θα επέρχονταν σημαντική βελτίωση στο εκπαιδευτικό σύστημα με την απόφαση να ΙΣΧΥΣΕΙ ένα και μόνο πράγμα: ΟΙ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΝΟΜΟΙ !!! Ευχαριστώ για το χρόνο σας ΘΑΝΑΣΗΣ Κ.